כולם מדברים על קידום אתרים ועל קורסים שונים כמו קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט, או סדנאות בנושא וכנסים שחלקם עושים מעת לעת, אבל אף אחד מהם לא באמת מרכז את כל הטיפים במקום אחד. בפוסט הבא תמצאו את החלק הראשון מהרשימה של "100 טיפים לקידום אתרים" שרשמתי וריכזתי עבורכם. הפוסט הזה מחולק ל-3 חלקים. בכל חלק ינתן בסביבות ה-30 טיפים. כל שלושת הפוסטים שיפורסמו במהלך חודש דצמבר ירכז ביחד 100 טיפים לביצוע Seo טוב יותר. חשוב לשים לב לטיפים כי לא כל טיפ מגיע עם הסבר או מדריך וחלקם גם כוללים ביטוים מקצועיים שאתם אמורים להכיר. הטיפים האלו מיועדים לאנשים שיש להם לפחות רקע בסיסי מאוד בעולם האינטרנט ועל תחום הקידום באופן כללי מכיוון שביטוים מקצועיים אינם כוללים הסבר מפורט אלא באים כמובן מאליו. לכן כאן תמצאו את החלק הראשון מתוך 100 טיפים ל-Seo. מתחלים…
טיפים לקידום אתרים ->
שמו לב, טיפים הם בגדר ההמלצה בלבד. יש טיפים שהם א' ב' בקידום אתרים ויש את אלו שהם בגדר ההמלצה בלבד שניתן ליישם אותם מתוך בחירה. קידום אתרים הוא תחום דינמי מאוד שמשתנה לא רק מבחינה אלגוריתמית ע"י גוגל, אלא היא שונה מאוד מתחום לתחום. לכן קראו את הטיפים הבאים:
- עליך לכלול מילות מפתח בתגיות כותרת בראש מסמך html (מדובר בתגית – title / כותרת)
- יצירת תפריט ניווט מסודרת. סידור תפריט בסדר עדיפויות בשיטת "כל הקודם זוכה"
- יצירת מבנה קישורים בצורה חכמה בתוך האתר גם בתפריט וגם בתוך גוף הדף.
- לכלול מילות מפתח וביטוים המעוניינים לקדם בתוך גוף הדף של האתר.
- מהירות טעינה של האתר חשובה מאוד. עשה בדיקה בין האתר שלך למתחרים המדורגים מעליך ובדוק באמצעות כלים לבדיקת מהירות טעינת אתרי אינטרנט את עצמך ואת המתחרים שלך.
- לאחסן אתר בשרת אמין שאינו סובל מנפילות מרובות וזמינות נמוכה. מומלץ לנסות את החברת סירטקס.
- נא להשתמש בתגית Bold ("הדגשה") על מילות מפתח או ביטוים המקודמים בגוף התוכן של הדף. חשוב לא להגזים אלא
- להדגיש משפטים חשובים שכוללות את מילת המפתח המקודמת. נא להשתמש בהדגשה בצורה זעירה ולא להגזים ולהשתמש בו בכל פסקה או בכל עמוד באתר.
- לתת שם לקובץ התמונה המתאר אותו עם שילוב מילת המפתח שברצונך לקדם.
- נא לכלול מילות מפתח בתגיות Alt של התמונה.
- נא לקשר בין הדפים הפנימיים המקודמים והאיכותיים ביותר באתרך לדפים חדשים אותם תרצה כעת לקדם.
- עליך לעדכן את התוכן באופן קבוע באתר. דגש משמעותי ב-Seo הוא חדשנות. אתרים שלא מתעדכנים באורך זמן, יורדים
- במיקומים. חדשנות היא שם המשחק. לא חייבים להפוך לאתרי חדשות שמתעדכנות כל דקה, אבל פעם בשבוע לפחות לכתוב איזה עדכון או פוסט היא חלק מהעניין גם עבור אתר שאינו פעיל.
- קבלו קישורים מאתרים סמכותיים. אתרים סמכותיים הכוונה לאתרים עם הרבה מאוד תוכן איכותי, מדורגים בביטוים רבים בתחומו בעמוד הראשון או במקומות הראשונים כמו אתרי מכללות, אוניברסיטאות, אתרי ממשלה או אתרי חדשות.
- באפשרותך להגיש את הקישורים מתוך האתר שלך לאתרי Social Bookmarking. זה עוזר מאוד לאינדוקס מהיר. פחות על קידום עצמו אבל זה עוד סיגנל שיכול לעזור לקדם את אתרך במנוע החיפוש של גוגל.
- הכנס את הביטוים החשובים בתגיות מטא בראש הדף. הכוונה היא ל- Meta Description וכמובן גם על – Meta Keywords. למרות שיש מחלוקת בנושא ויש את אלו שאומרים שתגיות מטא למילות מפתח אינן רלוונטיות, אני ממליץ להשתמש בהן בכל מקרה. אם זה לא משנה בשביל גוגל, אתרי אינדקס רבים משתמשים בהם שמשפיע על קבלת קישורים רלוונטיים מאתרי אינדקס. להזיק זה לא יכול לכן ההחלטה בידך.
- לתאר את תוכן העמוד בצורה מתומצתת בתוך תגיות מטא לתיאור. לתגית מטא לתיאור יש משמעות גדולה. היא זאת שבדרך כלל מופיעה כתקציר בתוצאות החיפוש. לכן אם התיאור שלכם יכלול גם מילות מפתח או את הביטוי המחופש וגם יכלול טקסט שכנוע שיגרום לגולש ללחוץ על התוצאה שלך, היא יכולה גם לעזור לגדילה של אחוזי ה-CTR בגוגל וגם לשפר את מיקום בתוצאות החיפוש בעקבות כך.
- לרכוש קישורים נכנסים מאתרים איכותיים. למרות ההצהרות הרבות לגבי קניית קישורים שנשמעו בשנים האחרונות מהרבה מקדמי אתרים, אין הבדל אם אתם כותבים מאמרים ומפרסמים את זה באתר מאמרים כלשהו לצורך הוצאת קישור אליכם, או משלמים על קישור לבעל האתר כדי שיוציא לכם אותו בתשלום. מדובר באותה תוצאה, רק שהשוני מתבטה ברגע שאתם קונים את הקישורים, אתם אלו שקובעים איפה ומאיזה עמוד אתם רוצים אותו לעומת פרסום מאמר בעמוד חדש שאין אליו קישורים נכנסים, הוא עדיין לא מאונדקס בגוגל ואין לו כח כלשהו מבחינת מנוע החיפוש שמכאן ניתן להבין שמבחינת גוגל הדף הזה אינו סמכותי ברגע זה ואין לו כח לתרום לאתר המקושר מתוכה. לכן הקישור שלך ממאמר שכזה הופך להיות לפחות רלוונטי בעת הפרסום במיוחד אם מדובר באתרי מאמרים שאינן ממוקדים לתחום שלך אלא הן כלליות שכוללות תוכן רב שאינו רלוונטי לאחד השני.
- החלפת קישורים – שיטה ישנה והמומלצת למי שכן ממתעסק בהחלפת קישורים. ניתן להחליף קישורים בין האתרים. הרבה בעלי מקצוע העוסקים בתחום קידום אתרים מחזיקים בכמות גדולה של "אתרי תשתית". חלקם איכותיים יותר, חלקם איכותיים פחות, ותמיד כולם מחפשים החלפות כדי לחזק את האתרים האלו. אתרי תשתית נועדו כאמצעי הלבנת קישורים. החלפת קישורים בין אתרי תשתית מומלצת מאוד.
- במידת היכולת, תשתמשו בדומיין שמורכבת ממילת המפתח הראשית. זה לא תמיד אפשרי ולא תמיד רצוי מבחינה עיסקית, אבל אם אתם מקימים אתר ובאפשרותכם לכלול את מילת המפתח העיקרי בשם הדומיין, עשו זאת.
- תכתבו תוכן מקורי ולא מועתק. תוכן הוא המלך. תכתבו עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש.
- תייצרו שכבה שניה לקישורים. תקימו אתרים או פרסמו מאמרים באתרים השונים ותחזקו את הדפים האלו.
- אפשרו לגולשים שלכם להשאיר תגובות באתר. תגובות יגרמו לעדכון תוכן בדף גם עבור דפי תוכן ישנים וכך תגרמו לסריקה מחודשת של מנוע החיפוש שירענן את העמודים אלו ויחשיב אותם כרלוונטים שמתעדכנים מעת לעת. חדשנות כבר אמרנו?
- תייצרו מפת האתר איכותי המאפשר להגיע לכל עמוד באתר בצורה מהירה וקלה (גם למנועי החיפוש).
- תנסו לקבל קישורים לדפים הפנימיים שלכם ולא רק לדומיין הראשי.
- שימו לב לצפיפות מילות המפתח בדפי תוכן שלכם הנקרא Keyword Density. הוא אחד ממרכיבי החישוב של רלוונטיות ומיקוד התוכן בדף.
- צרפו מאפיין כותרת בקישורים. עבור כל קישור ניתן לשלב מאפיין title. תשתמשו בתגית הזאת!
- עקבו אחרי מגמת עליה וירידה של מיקומים עבור הביטוים המקודמים. ניתן לעשות זאת באמצעות כלי בשם Cuterank.
- הוסף אתר לאידנקסים. יש לא מעט אינדקסים בעולם ובארץ. תכניסו אותם לשם גם אם הקישור עצמו אינו תורם ממש לאתר.
- נא להקליט שיחות Audio ותאפשרו שיתופו ברשת (או ביצוע embed דרך iframe) באתרים אחרים בצירוף הקישור.
- נא להקליט ולהפיץ סרטונים מוקלטים ברשת האינטרנט עם תיאור וקישור לאתר.
- פתח ערוץ יוטוב ממותג והכנס את ה-url שלך בפרטים האישיים. למרות שקישור הוא nofollow שמופיע בערוץ שלך, הוא
- עדיין יכול להוות טראפיק. טראפיק אומר חשיפה, חשיפה אומרת מיתוג ופרסום. מיתוג ופרסום הכוונה לגולשים רלוונטיים החוזרים בחזרה אל האתר שלך. איך יחזרו? דרך מנוע החיפוש, מה שיעלה אחוז הקלקות. העלאת אחוז הקלקות (ctr) יעלה את הרלוונטיות של הדף. העלאת רלוונטיות מצביע על תוכן איכותי, תוכן איכותי מצביע על התעניינות של הגולשים אליך וכו'… מובן?! תשתמשו ביוטוב.
- תבנה גלגל קישורים ותבנה אסטרטגיה מתוחכמת עבורה.
- תעזר במקדמי אתרים אחרים. שיתוף פעולה זה שם המשחק אבל לא תמיד. תבקשו קישורים חוזרים שצריכים ותתנו קישורים ברגע שאתם יכולים גם אם לא ביקשו ממכם.
- תעשו תוכנית עבודה מסודרת של הקידום ותבנו אסטרטגיה ל-Seo. תתכננו את השלבים וכמובן גם את הזמנים. תרשמו מה הן המטרות והיעדים. תתכננו משימות ותיישמו אותם.
אחלה טיפים! מחכה להמשך…
שאלה בקשר לטיפ הזה:
פתח ערוץ יוטוב ממותג והכנס את ה-url שלך בפרטים האישיים. למרות שקישור הוא nofollow…
*מהערוץ עצמו ניתן להוציא קישור עם Anchor text מה אתה אומר על זה? האם זה מומלץ או לא? כי אם הזמן גם הערוץ מקבל Page Rank האם זה משפיעה בכלל איכשהו?
פעם קישור מהערוץ היה follow ורוב הסיכוים שהוא היה נותן משהו, אבל היום קישור מהערוץ הוא nofollow והוא לא נותן לך כח ה-PR. אבל פייג' ראנק אינו מדד כלל ולא לפי זה אתה אמור להחליט אם הדף איכותי או לא לקישור.
כל קישור שהוא קישור מעמוד עם סמכות, מומלץ גם אם מדובר ב-nofollow וגם אם הוא ללא אנקור. על תבנה על זה שקישור הזה יעזור לך בקפיצה בתוצאות באופן מידי, אבל הוא אכן יעזור לך בטווח ארוך.
לדעתי האישית, קישורים נמדדים לפי רלוונטיות ויחסי הקלקה. ז"א יחס ההקלקה נמדדת בקישורים גם אם הם nofollow.
תחשוב שקישור מהכתבה ב-Ynet נלחץ ב-60 אחוז מהקוראים של אותה הכתבה. האם זה מראה על רלוונטיות של הקישור גם אם הוא nofollow? ברור שכן.
אני חושב שגוגל מתיחסת לקישורים לא רק לפי 'אנקור' או לא ואם הוא 'פולואו' או לא. אלא רמת הרלוונטיות שלו ביחס לדף וכמובן ההקלקות זה בדיוק המדד לרלוונטיות. אומנם הדף לא מעביר מיץ (Juice) של פיאר לקישור, אבל הקישור מקבל נקודות רלוונטיות בחישוב.
אני אומר, שאתר חייב לקבל גם קישורי nofollow ממקומות ומדפים חשובים ולא לוותר עליהם. לכן קישור מיוטוב ומהערוץ שקשור לתחומך יהיה בהחלט רלוונטי.
מקווה שעניתי על השאלה שלך.
תודה רבה יוסי! התשובה שלך מאוד מפורטת!
מחכה לפוסט הבא!
כולם אוהבים המון טיפים, חבל שהמון מהטיפים שלך כבר לא כל כך עדכניים לפי מה שהולך כיום בעולם קידום האתרים.
לעומת כל מה שאומרים, אני עדיין מאמין בשיטות הישנות שאתה מציג כמו אתרי לווין ואתרי מאמרים, אי אפשר להתווכח עם מה שעובד.
עתיד, או יותר נכון לרשום : דניאל בכנוב
איזה מהטיפים לא עדכניים?, כמו "לאחסן אתר בשרת אמין שאינו סובל מנפילות", יצירת תפריט ניווט מסודר, להוסיף אתרים לאינדקס, יצירת שכבה שניה ושלישית לקישורים או לכתוב מטא לתיאור רלוונטי וברור כדי לנסות לעלות יחס הקלקות "CTR" בגוגל.
או התכוונת לטיפ של כתיבת תוכן מקורי ולא מועתק זה טיפ ישן. או אולי קבלת קישורים חוזרים גם לדפים פנימיים ולא רק לעמוד הבית של האתר זה טיפ לא עדכני?
חבל שאתה זורק טענה ללא טיעון והסבר.
TheFuture מדבר שטויות
תודה רבה על הטיפים. אחרי שקראתי את זה אני מבין עד כמה שאין לי שמץ של מושג בתחום זה. כנראה שאחפש נותני שירות כדי לקדם את האתר שלי אחרת לא נראה לי שבכלל ניתן לעשות כל זה לבד.
לא אמרתי שכל הטיפים לא טובים,
יש כאן המון טיפים בסיסיים כמו מילות מפתח מודגשות ונמצאות בכותרת.
מעבר לזה יש פה כמה טיפים כמו אתרי הסימניות אשר לא כל כך עוזרות (מסכים שרשמת שהם עבור אנדוקס מהיר),
לינקים מאתרי מאמרים, הוספה לאינדקסים, גלגלי קישורים למיניהם ועוד מספר טכניקות כבר לא יעבדו כל כך טוב ב2013, אמנם אני לא מאמין שזה יזיק, אבל זה סוג של בזבוז זמן.
לנבא מה יעבוד ומה לא, לא חושב שזו היא הדרך הנכונה. את אותם טענות שמעתי גם מלפני 3 שנים. גלגל קישורים, הכנסה לאינדקסים וקישורים ממאמרים עובדים היום, הם עבדו גם לפני שנתיים וגם לפני 3.
לכן לומר פתאום שהם לא יעבדו ב-2013 לא נראה מציאותי. שלא נדבר על העובדה שהם עובדים היום גם בגוגל קום. כמו שאתה יודע גוגל ישראל במרחק של שנתיים מגוגל קום וכל השינוים שחלים בקום לא תקפים מידית בישראל.
אני מחזיק אתרים בחו"ל שעושים את העבודה עדיין גם בשיטות הישנות וגם החדשות. לומר שפיתאום הכל לא יעבוד בשנה הבאה לדעתי האישית רחוקה מהמציאות. לפי מה שאני רואה ביותר מ-100 אתרים שאני מחזיק היום בבעלות האישית, שהם עושים את העבודה.
עכשיו, אחרי מתקפה של פנדה ופינגווים קישורים מאתרים כמו Ezinearticles עדיין עובדים ועושים את העבודה, אני לא רואה שום בעיה להמשיך עם מה שעובד.
אם זו דעה האישית שלך, מקבל את זה.
אם זו טענה, אז תביא טיעון והסבר למה אתה חושב כך על טיפים ספציפים.
תודה רבה.
אתה יכול לעשות מדריך שיסביר איך לעשות מדריך.
כיאילו איך מתחילים.
תודה לך על הטיפים!
מחכה כבר להמשך המדריך 🙂
טיפים מעולים! אכן טיפים שעוזרים לקידום האתר בגוגל וכמובן לאתר ברמה גבוהה יותר.
תודה על השיתוף.
לגבי גלגל קישורים..
קראתי הרבה מאמרים שהשימוש בגלגל קישורים מסוכן ובעיתי.
ולגוגל יש את האופציה לאתר גלגלים אלו ולהעניש את האתר בהתאם.
לכן אולי כדאי לבחון את השימוש באופציה הזאת?
הכל תלוי איך עושים את גלגל קישורים. זה מסוכן וזה קידום שחור / אפור, אבל אם עושים את זה חכם אז זה אכן עובד.
גלגל קישורים אפשר לעשות על אתרי תשתית למשל וגלגל קישורים על קישורים של אתרי תשתית שלמעשה אם משהו נופל באמצע לא כל השתית נפגעת וכמובן לא האתר הראשי.
כל התחום הזה מסוכן ואם תתעסקי ב black hat תגלי כמה דברים מסוכנים יש, אבל עושים. זה בחירה של כל אחד אם לעשות את זה או לא.
הטיפים לא מיועדים ללקוחות ולמשתמשי קצה אלא למשווקים העוסקים בשיווק באינטרנט שלפעמים בתחומים תחתרותיים מאוד גם אם מתברגים לעמוד הראשון למספר חודשים זה יכול להניב לא מעט כסף.
מסוכן לא אומר אסור. לא ממליץ לעשות את זה על אתרים של הלקוחות כי את יכולה להכנס לסרט ללא מוצא, אבל עבור אתרים אישיים לא רואה בעיה בלקיחת סיכון.
אין פה מה לבחון. הפצת קישורים זה גם לא אופציה המועדפת מבחינת גוגל לכן את צריכה לבחון באופן כללי מה זה seo.
מבחינת גוגל Seo זה כל מה שאת יכולה לעשות בתוך האתר שלך. חוץ מזה אם את מתערבת בכל דבר אחר מחוץ לאתרך באם זה קישורים או מאמרים זה לא מקובל ואת כבר מסכנת את עצמך.
אופציה שגוגל יעניש אותך גם על קישורים ליגיטימיים שאת מקבלת קיימת וקורה. האם זה אומר לא לקבל יותר קישורים? לא.
מאמרים שקראת צודקים, זה מסוכן ולא מומלץ לעשות אם את לא בטוחה במה שאת עושה. אבל אם לא תנסי איך תדעי ?
כל אחד ומה שהוא יכול לעשות משיקולים כאלה ואחרים. לשקשק שגוגל אולי יעניש זה הדבר הכי לא נכון לעשות. לא לסכן אנשים שמשלמים כסף על הקידום זה כן ללא ספק, אבל על אתרים אישיים שמיועדים לשיווק מוצרים או שירותים למשל, אני לא רואה שום בעיה.
אם לא עושים לא לומדים ולהסתמך על מישהו ששם כתב שזה מסוכן, ככה לא ניתן ללמוד את התחום.
אם כללי המשחק כוללים גם black hat אתה יכול לכתוב יותר ממאה.
גלגל קישורים זה לא בלאק. זה אפור…
ומה הקשר מה אני יכול לכתוב? אני יכול לכתוב הרבה מהניסיון. הרוח של התגובות שלך קצת לא מובנת…
יוסי תודה רבה רבה רבה על כל הטיפים. אני קוראת הרבה מהכתבות שלך ולומדת המון.
ואי טיפים ממש מעולים אני לומד ממך הרבה… תודה רבה רבה. שלמה.
שלום יוסי
האים אני יכול לבצע קישור לאתרי לווין אשר יושבים על אותו סרבר ,האם זה לא יוצר בעיה מבחינת גוגל .כגון ענישה או דירוג נמוך של האתר .
תודה
אם לאתר הזה יש C-class Ip אז בהחלט אפשרי…
הכל בטעם הטוב, גוגל (לדעתי) יכול ליראות אתרים שיושבים על אותו סרבר אבל זה לא אומר ישר ששני האתרים קשורים לאותו בעל האתר.
גוגל לא חד משמעי בנושא ובהחלט מאפשר קישור בין אתרים שנמצאים באותו סרבר, אבל ברגע שמדובר מספר אתרים כמו 10 , 20, 30 אתרים שיובים על אותו שרת עם כתובות IP זהות, וכולם מקשרים אחד לשני או לאתר אחד למשל, אז כמובן שעולה החשש שקישורים אלו לא לגמרי לגיטימיים.
כי הרי זה הגיוני ויכול להיות "בתאוריה" שאתר אחד שיושב בסרבר יקשר לאתר אחר באותו סרבר אם הקישור הוא רלוונטי לתחום, לנושא האתר וכו'. אין שום בעיה, אבל מצד שני מובן גם שלא יכוליות ש- 6 אתרים באותו שרת יקשרו לאותו אתר. בשביל זה צריך צירוף מקרים מטורפת…
C-class ip זה משהו שאפשר לעבוד איתו, בדרך כלל חברות אחסון מכנות זאת "שרתי אחסון Seo", מצחיק אבל אין שום דבר שהוא Seo בשרת כלעצמו אלא מדובר בכתובות IP שונות שהם מספקים על פי דרישה ובכסף כמובן.
אם אתה מאחסן אתר בחברה כלשהי, תבקש מהם כתובת IP יעודית ברמת סי-קלאס שיביאו לכל דומיין בנפרד, (זה עולה כסף) ואז בעצם אפשר לקשר מהאתר הזה לאתר אותו אתה מקדם באותו סרבר.
זו פרקטיקה ידוע בקרב אתרי לוויין… עשיתי זאת לא פעם. סגרתי רשת של 90 אתרי לוויין בשנה שעברה 🙂
השיטה עם כתובות ip עבדה מצוין והיא עובדת גם היום אבל הבעיה שזה לא הפרמטר היחידי ויש עוד הרבה מאוד דברים שיכולים לתת push לאתר…
מקווה שזה עזר לך עם בניית אסטרטגיה לקידום האתר שלך