אין ספק שאינטרנט מוצף במידע על קידום אתרים. אפשר לקראו על השיטות, על הדרכים ועל אסטרטגיות בנושא. חלקם טובים יותר וחלק טובים פחות. אבל האם באמת יש לך זמן לכל זה? לפעמים, אנחנו רוצים משהו מהיר, קצר ולעניין. פורסמו כאן לא מעט מאמרים ומדריכים, חלקם ארוכים וחלקם קצרים, טכניים ותאורטיים, אבל בפוסט זה ברצוני לתת כמה טיפים מהירים (רק 10) שיאפשרו לכם לשפר את השפעתכם על תוצאות החיפוש בצורה טובה ומהירה.
הפוסט הזה מתייחס לכל מי שרצה לשמוע את הדברים הבסיסיים והטיפים המהירים שיכולים לשפר את מיקומכם בתוצאות. לכן תתכוננו לפוסט קצר, מהיר ולעניין בנושא של קידום אתרים.
הטיפים האלו מיועדים לבעלי אתרים שמעוניינים לעשות או לפחות להבין את הדברים שניתן וצריך לעשות, לסטודנטים שסיימו או עוברים קורס קידום אתרים או קורס בניית אתרים, ולכל אחד אחר שמעוניין לשווק את אתרו ולקדם אותו במנועי החיפוש ורוצה כמה טיפים שיעזרו לו להתחיל לעשות זאת נכון.
כאן הרשימה המלאה של 10 טיפים
- עמודים הם כמו דלתות באתר שלך. ככל שיש לך יותר עמודים, כך יש לך יותר דלתות המאפשרות למנועי החיפוש ולגולשים להיכנס אליהן.
- מחיקת עמודים: במקום למחוק עמוד שאינו רלוונטי או מכיל מידע פג תוקף, עליך להשתמש ב-הפניות 301. כך אתה יכול לעזור לגולשים להמשיך לגלוש ולא להיתקל בשגיאה 404, וסורקים אינם נתקלים בעמוד ללא מוצע.
- ממשק משתמש: תנסה לעורר אינטראקציה עם הגולשים. תנסה להשאיר את הגולש באתר או יותר נכון להוריד אחוזי נטישה לרמה של 55 עד 30%.
- כותרות: תכתוב כותרות משכנעות או מעוררות סקרנות ללחוץ עליהם על ידי שימוש במילות מפתח החשובות
- שרשורים: השתמש בשרשורים ידידותיים וקצרים ככל האפשר. ככל שהעמוד נמצא קרוב לכתובת הדומיין, יותר קל לגולשים שלך ולסורקים להגיע אליהם.
- קישורים פנימיים: עזור למשתמשים ולבוטים להגיע למקורות מידע נוספים ורלוונטיים ע"י שימוש בקישורים פנימיים
- מילות מפתח: שימוש יתר של מילות מפתח בעמוד לא יעשה את העבודה. השתמש במילות מפתח בחוכמה.
- מפת האתר לווידאו: הגש מפת האתר ל-Webmaster Tools של גוגל עבור סרטונים.
- קישורים בתמונות: הוסף תגית alt עם מילות מפתח לתמונות המקשרות אליך מבחוץ.
- מקם את הקישורים החשובים למעלה. קישורים שנמצאים למעלה מקבלים משקל וחשיבות גדולה יותר לאומת קישורים שנמצאים למטה.
לסיכום:
אלו 10 טיפים מהירים לאופטימיזציה למנוע החיפוש המאפשרים לך להתחיל בקידום שיכול לעזור ולשפר את קצב התקדמותך במיקומים בתוצאות החיפוש. טיפים אלו, הם רק התחלה אך מאוד טובה לבעלי אתרים חדשים שאינם עסקו בעבר בקידום אתרים. אם תרצה להתעמק בנושא זה, אני ממליץ לך לקראו מאמרים שכתבתי בעבר על דרכים פשוטות לקידום אתרים ועל 10 דרכים לאופטימיזציה. אלו מאמרים ששווים קריאה.
לכל שאלה, אתם מוזמנים להשאיר תגובה למטה!
היי יוסי
תודה על הטיפים
שאלה קטנה, אם יש לי אתר שבניתי בלייבסיטי, ואין לי אפשרות במערכת עצמה לבצע הפניות 301, מה אני יכולה לעשות במקום?
אני ממליץ לך לברוח מהמערכת הזאת.
אם אין לך אפשרות כזאת במערכת לא נראה שיש מה לעשות עם זה, אלא לפנות למוקד שירות שלהם ולבקש את זה.
בהצלחה
לירון שלום,
במערכת לייבסיטי יש אפשרות לעשות הפניות 301, יש צאט באתר לייבסיטי ששם תוכל לשוכח עם תמיכה טכנית ויסבירו לך שלב אחר שלב לעשות זאת בקלות.
בהצלחה
היי יוסי :)אהבתי את הפוסט ותדה רבה על הטיפים.
יש לי שאלה.. אמנם לא קשורה לקידום אתרים אלה לזכויות יוצרים…
אני רוצה לפתוח אתר שמספק מידע על גאדג'טים.
1.האם מותר לי לעשות כתבה על האייפון ?
2. האם מותר לי להכניס תמונה דרך קישור לאתר הוורדפרס שלי ( הוספת תמונות דרך URL, הוסף לפוסט)
היי דניאל,
כן אתה יכול לעשות כתבות על אייפון
אסור לך לגנוב תמונות ממקור אחר. לקשר ל-URL של תמונה באתר אחר, זה אותו הדבר כמו גניבה. זה כמו שאני יתחיל לשדר סרטי yes1 בעסק ברגע שמישהו אחר משלם עליו.
אתה יכול תמיד לקנות תמונות.
בנוסף תמונות של מוצרים מאתרים הרשמיים כמו למשל של אייפון, ניתנים לשימוש.
הכוונה לתמונות של המוצר המקורי ולא תמונה שמישה ו אחר צילם.
זאת אומרת שאני יכול להיכנס לאתר הרשמי של האייפון apple.com ולקחת משם תמונה אל אייפון.
והשאלה שלי אם זה דומה בכל האתרים הרשמיים הגדולים?
למשל אם אני רוצה לעשות כתבה על "קסרטו" ולקחת משם כמה תמונות מהקולקציה שלהם. אני יכול לעשות את זה גם?
כל עוד אתה משתמש בתמונות הרישמיות שלהם כדי לתאר את המוצר שלהם, כן.
אבל אתה למשל לא יכול לקחת תמונה של קאסטרו ולדבר על בגדי פוקס.
כן כמובן 🙂 הכתבה בעצם מספרת על המוצר של אותה חברה. ( כתבה חיובית כמובן)
והתמונות שאני מוסיף אותן מהאתר רשמי הן כדי להסביר להמחיש את המוצר של אותה חברה.
וכל זה בעצם ניתן לשימוש ללא אישור מהחברה.
יוסי אני מודה לך מאוד מאוד עזרתי לי המון.
כמעט סגרתי כמה אתרים בגלל שחשבתי שאסור לכתוב כתבה חיובית על חברה.
תודה רבה רבה 🙂
שמח שעזרתי לך 🙂
כתבה חיובית תמיד בא לידי ביטוי בשיווק ויראלי עבור החברה המדוברת.
אין חברה שלא מעוניינת בחשיפה ועוד חיובית ובחינם 🙂
בדבר סעיף 2 על דפי 404 – מי אמר שדפי 404 מזיקים ? – עליהם להיות מותאמים אישית עם הסבר לגולש על כך שדף לא זמין עם הצעה למספר חלופות הולמות
בדבר סעיף 3 – מאיפה הנתון בדבר רמת אחוזי נטישה ? – הרי ההגדרה BOUNCERATE הינה פשוטה – אין מעבר לעמוד שני מרגע נחיתה מתוצאת חיפוש לדוגמא, אלא סגירת חלון או עזיבת אתר לטובת אתר אחר.
ואם מדובר על עמוד בודד שכל מטרתו הינה שלקוח יחייג למספר כלשהו או יוריד אפליקציה שמאוחסנת באתר שלישי – האם זה אומר במקרים האלה כי אחוזי עזיבה גבוהים באתרים האלה מעידים על בעיה ? – התשובה היא – בכלל לא, הרי זאת המטרה שהוגדרה עבורם לפני כן.
בדבר סעיף 10 – מיקום גבוה של קישורים בדף כלשהו לא יתרום דבר, אלא אם ישמשו גולשים (לא זחלנים), לכן אם אתר תוכנן מראש בצורה כזו שקישורים יהיו דווקא למטה, אך משרתים גולשים נאמנה, אזי אנו בדרך לשלמות (אם אפשר לומר כך)
1) עמוד 404 והפתרון שהבאתה זה רק דרך שאפשר לעשות כאשר מתקבלת שגיאה שכזאת. ואם לעמוד הזה יש PR גבוה וקישורים נכנסים? האם שווה לאבד את הכח המינורי שנקרא פייג' ראנק ולהציג עמוד ללא מוצע 404 עם קישורים למקורות אחרים? הרי מובן לך שבסופו של דבר העמוד הזה יעלם מתוצאות החיפוש וגם הקישורים הרלוונטיים אינם מהווים שום ערך מוסף למנוע החיפוש. שים לב שנאמר על מחיקת העמוד שזה כולל url – או להפנות את העמוד לעמוד רלוונטי ישירות באמצעות הפניה 301 שכך אתה מעביר גם את כח מהקישורים שנכנסים מעמוד הישן לעמוד רלוונטי אחר וגם גולשים אינם צריכים להתחיל לנווט בתוך האתר למה שקראת בתור חלופות הולמות.
2) אתה מערבב בין הדברים. קודם כל, כאשר אומרים אתר, לא מתכוונים לעמוד נחיתה. ואם לעמוד נחיתה יש מטרה אחת, שזה אסיפת לידים לצורך העיניין, בגלל זה הוא נקרא עמוד נחיתה. אשמח אם תראה לי בתחום תחרותי "אתר" עם עמוד אחד בתוצאות האורגניות הראשונות של גוגל. כל הכוונה של הטיפ הזה ובכלל בטיפים שנתנו כאן הוא בהתיחסות לאתר שמכיל תוכן ולא עמוד לאסיפת לידים, שזה בעצם האתר בימינו. הכוונה להורדת bounce rate מראה רק התעניינות של הגולשים לקבל יותר אינפורמציה. דפי נחיתה זוחים לבאונסרייט גבוהה יחסית לאתרים בעלי תוכן רב.
בדרך כלל מה שמעניין אותך זה לא אחוז הנטישה אלא המשפח או ה-goal בצורה ישירה.
הורדת אחוז נטישה מכוונת את בעל האתר שאינו מתמצא בתחום ה-seo, לעבוד על העמודים כדי להוציא את המקסימום המרה מהגולשים שנכנסים אליו.
3) מה יותר חשוב, קישור שמופיע בשורה הראשונה של העמוד, או בפוטר? התשובה היא, בשורה הראשונה.
"קישורים בדף כלשהו לא יתרום דבר, אלא אם ישמשו גולשים (לא זחלנים)"
אתה רציני?
מה מקבל משקל גבוהה יותר, קישור שמופיע במקום הראשון בראש העמוד או קישור בפוטר? וברור שבראש העמוד.
גם אם תבדוק בכל אתר שיש לו קצת נוכחות במנוע החיפוש, תבין שקישורים הראשונים הם אלו שמקבלים את היחס הגבוה ביותר גם אם זה מבחינת פיאר וגם מבחינת Serp.
ומה זה אם תוכנן? בגלל זה מתכננים את האתר על פי ארכיטקטורה שמותאמת ל- Seo. בגלל זה, הדבר נקרא אופטימיזציה ולא עיצוב ואם עושים אופטימיזציה לאתר קיים, אז כן גם משנים את האתר וגם עיצובו אם צריך לפי כללים שאיתם אנחנו פועלים.
ואם כבר נילך עם הטענה שלך, גם אם תוכנן כך ברמה העיצובית שקישורים יוצגו למטה, עדיין אפשר למקם אותם בראש העמוד -> ובעזרת Css ולהציג אותם למטה. ואם קישורים שלך למטה, אני חייב לומר לך, שזה רחוק מלהיות מושלם עבור הגולש וממשק המשתמש. ממשק משתמש צריך להיות נוח לגולש ולאוו דבקה יפה ומיוחד.
נוחות זה שם המשחק. אני חושב שהגישה שלך לא נכונה בנוגע לכל מה שרשמת בעיקר בגלל שאתה מערבב כמה דברים ויוצר תשובה לא ממוקדת עבור הדברים שנאמרו כאן.
מצטער לומר לך, אבל כל טענה שהצגת כאן רחוקה מהמציאות או קיבלה התיחסות לא ריאלית באמצעות הבאת דוגמאות שאינם שייכות לטיפים עבור אתרי אינטרנט.
שלום יוסי
בדבר 404 – שוב פעם אני חוזר ואומר שדפי 404 זה לא דבר מזיק אלא אם יודעים לנצל אותם בצורה נכונה
ללא ספק יכולים להיות תרחישים שונים ולכן כל עניין לגופו
מה תעשה עם הדף שלא קיים, אם לא מצאת לו מקבילה באתר – האם תפנה לדף הבית (מה שרבים נוהגים לעשות) ? – ובכך תתרום לאחוזי עזיבה שלך לעלות
בדבר אחוזי עזיבה – אם יש לי דומיין ובו דף הבית בלבד מעוצב להפליא ומטרתו שיצרו עמי קשר, אזי מדובר על אתר שמתפקד גם כדף נחיתה ולפי הגדרתך לא יכול להוות בעת ובעונה אחת גם וגם, אך זה המצב
בנוגע לדוגמא – לפני כמה חודשים עוד היה אפשרת לראות את האתר K בעמוד הראשון לפי הביטוי קידום אתרים כאשר היה עם דף אחד בלבד במשך תקופה די ארוכה – האם לדעתך אחוזי העזיבה שלו היו בטווח שציינת ? – לדעתי גבוה מזה.
בדבר מיקום הקישורים – אני כל הזמן שם לב שאתה מדבר על מושגים טכניים כגון "ארכיטקטורה שמותאמת ל -Seo"
שים לב שקידום אתרים זוהי נישה של שיווק באינטרנט ולכן מה שכתבת ואני ציטטתי אמור להיכתב בצורה הבאה: "ארכיטקטורת האתר המותאמת לחוויית גלישה חיובית של גולשי האתר, אשר תתורגם בבוא הזמן לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש ובכך משימת הקידום ניתן להחשיב כמשימה שהושלמה, אך לאותה העת, כי אינך מתחרה בגוגל, אלא במתמחרים הישירים ובאלה שהפכו למתחרך בעקיפין"
הקישורים שממוקמים גבוה מקבלים יחס גבוה ללא ספק, אך השאלת המיליון דולר היא – האם הלקוח שלחץ עליהם התכוון לכך באמת או רק בגלל שהם ממוקמים גבוה ?
אם "תחמם" את הגולש לקראת הלחיצה הבאה במשפך שהגדרת באתרך (תהליך מכירה), יחסי ההמרה שלך יהיו הרבה יותר גבוהים מאשר ללא "חימום"
אינני שואף לשלמות, אני בסה"כ שואף לשרת את צורכי גולשי האתר ובכך לשרת את צורכי הלקוח.
ולסיכום בדבר מתן ציונים לתגובה שלי על-ידך בתגובתך כגון:
"אני חושב שהגישה שלך לא נכונה"
"מצטער לומר לך, אבל כל טענה שהצגת כאן רחוקה מהמציאות"
אודה לך אם תימנע מכך בעתיד – בסופו של הדבר מדובר על ויכוח מקצועי, כאשר בד"כ כל צד תמיד ירגיש שהוא הצודק וזה בסדר מבחינתי
בברכה,
לאון
היי לאון,
קודם כל, לא התכוונתי לפגוע בך, אלא רמת התכתבות כאן היא ברמת שיחה. לכן "רחוק מהמציאות" לא בא בשום פנים ואופן לומר עליך דברים באופן אישי אלא לא להסכים איתך בדברים שצוינו. לכן מקווה שתקבל את זה בתור שיחה ולא בצורה שלא הולמת כלפיך כי לא לזה התכוונתי.
בסופו של דבר אישרתי את תגובתך וגם עניתי לך, כי אני מאמין שוויכוח שכזה רק תורם לשאר הגולשים.
בנוגע למה שכתבת.
1) אתה זה שמזכיר כבר פעם השניה מילה "מזיק" בנוגע לדפי 404. אני בשום מקום בפוסט וגם בתגובות לא הזכרתי ולא נאמר אף פעם שדפי 404 מזיקים. לכן אתה בא ומנסה להוכיח משהו שלא ניטען. אז איך אני אמור להתייחס לזה.
אם אתה מפנה עמוד 404 לעמוד הבית במידה ולא תמצא עמוד חלופי, אולי אחוז הנטישה שלך תעלה, אבל הקישורים הנכנסים והמלצות שקיבלת בעבר מאתרים אחרים לא תילך לאיבוד.
לדוגמה, באחד מאתרי אפילייט שלי, היה לי עמוד שהיתי חייב להסיר, היו לי אליו קישורים נכנסים איכותיים ולא היה לי מוצר חלופי לפרסם במקום. כל מה שנותר לי, זה להפנות את הגולשים לעמוד הבית ששם נתתי מוצר שונה מזו שקידמתי בעבר.
מה שקרה בעקבות הפניה זו, זה קפיצה בתוצאות החיפוש, והעלאת pr.
מה שאני בא לומר, שאחוזי הנטישה לא בהכרח יעלו בצורה משמעותית גם אם אתה לא מציג תוכן חלופי של ממש. כי אם אתר שלך עוסק במכירת חולצות, וחולצה אחת לא קיימת, לא בהכרח שזה אומר שדף הבית שמציג שאר המוצרים לא יהיו רלוונטיים עבור הגולש.
אתה יודע, גולשים הם דיי חכמים, ואם הם הגיעו למקום, חלקם מהם יודעים גם לנווט. הכל עיניין של מה תעשה אחרי שאתה מעביר את הגולש לעמוד אחר באמצעות הפניה זו. שזה כבר סיפור אחר.
2) אני מבין מכך שהסכמת איתי בנוגע לקישורים שממוקמים גבוהה, וכרגע אני בכלל לא התייחסתי למה הגולש לוחץ על הקישור שכזה. האם זה בגלל שהוא ממוקם גבוהה או בגלל ההתעניינות שלו בזה. זה כמו ביצה ותרנגולת. אני מאמין שהתשובה היא בין לבין.
גם כי הוא ממוקם גבוהה וגם כי הוא נמצא שם מול העיניים.
אבל התייחסות שלי היא קודם כל מתייחסת למשקל וכח המעובר לקישורים אחרים בתוך האתר ולאוו דבקה מה חשוב יותר לגולש למרות שזה חלק בלתי נפרד מכל קישור שכזה.
3) בקשר ל-K ובכלל בעולם הקידום הישראלי – אתה מדבר על אתר ופורום גדול עם הרבה תוכן שהיה קיים בעבר, שהיה מוביל בתוצאות אלו בישראל וזה לא עמוד נחיתה שקם ביום אחד והתקדם. אלא הוא התברג בתוצאות אלו הרבה לפני וזה לא המקרה שעליו דיברתי.
אתה לא תוכל להקים אתר חדש עם דף 1 בתחום תחרותי, ולקדם אותו בתוצאות החיפוש בביטוי כמו "קידום אתרים" או כל ביטוי בעל משקל כבד. בספק מאוד שזה יקרה.
לכן ההתייחסות ל-k לא נכונה. כי אתר של קיי לא היה אתר של דף אחד. אבל בעקבות מה שהיה בעבר ומוניטין שהוא צבר בעבר ורק אחרי שהוא היה בין המובילים בתוצאות בביטוי "קידום אתרים", רק אחרי התפרקות הבעלים הוחלף האתר לעמוד אחד. ובסה"כ מה שקרה זה שלקח זמן עד שגוגל הבין שמדובר באתר שכבר לא קיים ובשום פנים ואופן זה לא אתר שקודם עם דף אחד.
לכן בסופו של דבר דוגמה של קיי לא דוגמה למקרה עליו דיברתי.
4) יש דברים שאני לא יכול להסכים מהניסיון שלי, ויכול להיות שאתה גם לא תסכים איתי בחלקם מהדברים, וזה עדיין בסדר… 🙂
ושוב אני חוזר
בשום פנים ואופן , לא התכוונתי לפגוע בך אלא ההפך שמחתי לענות לך ולהיכנס לוויכוח הבריא הזה עבור כולנו.
שלום יוסי
אני רואה שלאט, לאט אנו מיישרים קו וזה משמח
1. בדבר 404 – דוגמא שנתת בהחלט מתארת מצב בו נתקלת באתר ספציפי שלך ואני שואל את עצמי – האם הדוגמא שלך יכולה להיות כלל לגבי שאר המקים או שעדיין יש מקום לשיקול דעת ביחס לכל אתר (במילים אחרות – כל עניין לגופו).
האמת, המקרה שתיארת עם הפניה לדף הבית – חשבתי על המקרה, בו היית מכין דף 404 מותאם אישית ומעוצב בצורה זהה לחלוטין לדף הבית שלך, תוך הוספת שורה מתאימה לקובץ ROBOT למניעת מצב של אינדוקס – מה היה קורה אז ?
הרי לפני הצגת כל דף ודף באתר, השרת שולח קוד שגיאה ובכך הקליינט יודע להתייחס לכל אחד מהדפים, לדוגמא קוד 200 זהו מצב תקין של דף זמין, קוד 404 משדר לקליינט מסר על כך שדף מבוקש אינו זמין וכו'.
ובקשר לגולש חכם – הייתי מגדיר אותו מצא למידע בפרקי זמן הקרובים ל-0 כי הם גולשים חכמים ולכן ככל שאתר מודע ולכן מוכן להתרחשות שכזו, כך גדלים אחוזי הסגירה שלו עם מוצר או/ו שרות המוצע.
2. בדבר מיקום הקישורים – אתן לך דוגמא וממנה תסיק את המתבקש:
תרחיש 1: דלת סגורה ומיד מאחוריה, בור עמוק עם אוצר בעל ערך רב – מהו אחוז הנופלים אל הבור לאחר כניסתם אל הדלת ?
תרחיש 2: דלת סגורה ומאחוריה בור, אך הפעם במרחק 5 מטר ממנה ובדרך אליו, על קירות של החדר בכתב ברור, הסבר על הדרך להוצאת האוצר מעומק רב – מהו אחוז הנופלים אל הבור לאחר כניסתם אל הדלת במקרה הזה ?
3. בנוגע ל-K – הדוגמא ניתנה לבקשתך, להציג אתר בעל דף אחד במיקומים תחרותיים וזה היה קשור לנושא של BOUNCERATE (ראה למעלה השתלשלות העניינים)
ואם כבר חזרנו לנושא אחוזי עזיבה – נניח ושני אתרים נמצאים בדף ראשון בגוגל בביטוי תחרותי.
אתר אחד בעל כמה עשרות דפים בעוד ששכנו, הינו אתר בעל דף אחד.
מטרה של שניהם, שלקוח ייצור קשר עם בית העסק באמצעות טלפון וכמובן שלשניהם אחוזי עזיבה שונים לגמרי בגלל כמות שונה של דפים בשניהם.
בהתבסס על העובדה ששניהם מבוקרים ומשיגים מטרה שהוצבה בפניהם – האם זה אומר שאתר עם דף בודד יאבד מיקומו הגבוה תוך פרק זמן קצר/בינוני בהנחה ובעבור שניהם מתבצעת פעילות שיווק תקינה לחלוטין ?
בברכה,
לאון
היי
אז ככה
1) שוב אתה מדבר על כלל. לאון זה טיפ והוא לא מהווה כלל. לכן על כל טיפ וטיפ אפשר להרחיב ולתאר עליו מצבים ולכתוב ספר שלם. אני באמת חושב שפספסת את המטרה של כל הפוסט הזה ונכנסת לדקויות ומצבים שגם לא ניטענו למעלה וגם לא התיחסתי אליהם.
אתה מתיחס לעמודי 404 ובאותה נשימה מערבב את bounce rate ומתאר מצב ספציפי כזה או אחר. כל טיפ וטיפ ניתן לחוד ואינו קשור לטיפ שקדם לו. וגם מציג דוגמה של קובץ robot ואי אינדוקס של עמוד, פשוט לא רוצה להכנס לזה בפוסט הזה כי זה לא קשור מה אפשר ואי אפשר להכניס או לעשות בשרת. זה לא הפוסט הזה, על תיקח את זה למקומות האלו. וגם לא התיחסת למצב שבו יש לך קישורים נכנסים לאותו עמוד אז כל הסיפור הזה עם הבור, לא נראה לי קשור.
אני מנסה לענות לך על כל הטענות שאתה מעלה אבל אני רואה שזה מתחיל לעבור ללבל אחר לגמרי ממה שכיוונתי אליו בפוסט שהיה אמור לעזור לבעלי אתרים חדשים ומתחילים בתחום.
שים לב, ואבקש ממך לגלול למעלה ולקראו את פסקה השלישית של הפוסט, בדיוק לפני 10 טיפים המלאים. תקרא מה כתוב שם ולמי כיוונתי את כל מה שנאמר כאן.
2) בתגובתך הראשונה הורגש רוח תוקפני בעיקר בגלל הפתיחה שמתחילה כך:
"בדבר סעיף 2 על דפי 404 – מי אמר שדפי 404 מזיקים ?"
באמת מי אמר?
אני לא…
3) ציטוט הבא: "בדבר סעיף 3 – מאיפה הנתון בדבר רמת אחוזי נטישה ? "
קודם כל איזה נתון? 50 – 30%?
האם קידום אתרים זה רק מיקומים בגוגל, או תרחיש מלא שכולל גם אינטרקציה בתוך האתר, השיווק הוויראלי, ההתעניינות וכו'… לכן על איזה נתון אתה מדבר..
אתה מתיחס לרמת אחוז נטישה שונה ממה שאני התיחסתי אליו בטיפ והבאתה דוגמאות שלא אליהם כיוונתי.
הכוונה שלי היתה לעודד את בעלי אתרים לעבוד על עמודים ועל תוכן שלהם הרבה יותר לצורך יצירת אינטרקציה טובה יותר עם הגולשים.
לא כל אתר מתחיל ומסתיים בטופס יצירת קשר, ורובם לא. אז הורדת אחוזי נטישה זה דבר שבעיניי יכול מאוד לעזור לכל אחד שמתחיל להתעסק בשיווק באינטרנט ולאוו דבקה בקידום בתוצאות החיפוש אלא בשיווק באמצעות שיתוף עמודים ע"י גולשים ברשתות חברתיות וכו'. ודבר שיכול לגרום לזה לקרות זה הורדת אחוז נטישה שנובע מיצירת עמודים איכותיים וממק משתמש נוח לניווט ולשיתוף.
4) בנושא אתר K זה לא דוגמה מצטער לומר לך. אני ברגע אחד יכול להפוך אתרים שנמצאים בעמודים ראשונים לאתר של עמוד אחד ולטעון שזה דוגמה מצוינת. הסברתי את עצמי גם למה זה לא דוגמה להראות אתר של K כי הוא מלחתחילה לא היה אתר של עמוד אחד. אז כל הדוגמה הזאת לא נכנס בגדר ההגדרה שאפשר להצביע עליה כתשובה לטענה אותה העלתה.
5) לגבי אחוזי נטישה שאליה התיחסת שוב בתגובתך האחרונה בפסקה האחרונה.
אתה מציב דוגמה ותרחיש ומוציא מסכנה לא נכונה ואני אסביר.
הטיפים מתיחסים לא רק לצורך קידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל אלא קידום גם מחוץ למנוע החיפוש, כי כמו שציינתי הטיפים נועדו לאנשים שרוצים לשווק, לקדם ולקבל טיפים בסיסיים בתחום.
דוגמה:
אם העיקר ההכנסות של האתר מתבססות על מכירת שטחי פרסום וחשיפות והקלקות על פרסומות, אז אחוזי נטישה יהיו מדד רלוונטי… אפשר לקחת את הנושא הזה לכל כיוון שרוצים, אבל על תיקח את הדברים כדי להראות תרחיש שונה כדי להצביע על כך שמה שנאמר כאן לא נכון.
אם היתי רוצה לרשום הסבר מלא על כל אחד מהנקודות כאן, אז הפוסט לא היה נקרא 10 טיפים לקידום אתרים.
אתה מציג דוגמה כלשהי ורוצה שאני אתיחס אליו בתור תשובה שאליה לא כיוונתי.
תנסה להבין למה התכוונתי בכל טיפ וטים.
ושוב, אני ממש לא מסכים איתך. מנסה איכשהו להבין אותך, ואני כן מבין את מה שאתה אומר, אבל הם לא נכונים לאותה נקודה שאליה כיוונתי מלחתחילה.
שלום יוסי
מסכים איתך שתגובות שלנו יכולות לקבל הרחבה בנושא כזה או אחר בפוסט שיוקדש לנושא הנבחר, לכן ברצוני להציע לך שאכתוב פוסט שיעלה בלוג שלך וכמובן לא נשכח על הקרדיט למחבר
בברכה,
לאון
פרנדלי, קודם כל מקובל לרשום שם פרטי במקום ביטוי שאותו אתה מנסה לקדם . שנית מצטער לומר לך אבל גם לדעתי ההתיחסות שלך שונה להכוונה של יוסי.
שלום גבי
השבתי ליוסי, וכאשר המשוב שלי יופיע, תראה התייחסותי לדברים ואם טעיתי בדבר-מה – טוב שכך ! – הרי אלמד משהו חדש
בברכה,
לאון
יוסי, אנא מחק תגובה זו שלא משויכת לפוסט המדובר
בברכה,
לאון
הוסר…. תודה
יוסי שלום,
פוסט קצר ונחמד, אשמח אם בעתיד תעשה סדרת פוסטים כאלו עם עוד כמה טיפים מעניינים שיכולים לעזור בקידום האתר שלי ושל כל אחד מאיתנו בצורה קלה. אני בטוח שיש לך בכובע יותר מ10 טיפים לקידום אתרים 🙂
תודה בכל מקרה!
יפה מאוד, קולע למטרה.
תעשה עוד פוסטים בסגנון הזה של נקודות.