קידום אתרים הוא תחום רחב וחדשני מכוון שהוא מתעדכן מיום ליום. קשה מאוד לעקוב אחר המתחרים שלך כל הזמן. חלקם מאנשים העוסקים בקידום אתרים, מסתכלים על אתרים של המתחרים שממוקמים גבוהה יותר במנוע חיפוש ומנסים להבין מה גרם לכך שהם שם, ואיך לעשות את אותו הדבר ואף יותר כדי לעבור אותם. וזה מתבטא במעקב אל קישורים נכנסים של המתחרים ולנסות להביא את הקישורים גם מאותם אתרים ואף מאותם דפים. האמת שזהו שיטה די מקובלת לעקוב אחר המתחרים ולעשות את מה שהם עשו מכוון שהם מדורגים לפניך אז כנראה הם באמת יודעים מה הם עושים או לפחות יותר הצליחו לעשות יותר ממך. אבל השיטה הזאת מטישה ומעצבנת. קידום אתרים זה תחום לא קל ותוצאות הן לא מידיות לכן הרבה מאוד מתייאשים מהר ועושים טעויות באתרים שלהם ובמקום להתקדם במנוע חיפוש הם יורדים לתוצאות נחותות יותר. היום אני רוצה לדבר איתכם על שיטת קידום אתרים הנקרא "גלגל קישורים" או בלועזית – Link Wheel. גלגל קישורים הוא שיטה מעולה לקידום אתרים אבל הוא גם נופל חלקית בקטגוריית של שיטת קידום אתרים המכונה כובע שחור. לכן אם הולכים לפי השיטה הזאת צריך להיזהר ולעקוב אחר הביצועים שלך, אבל כמובן זה מביא תוצאות טובות. (לא לפחד, זה לא שיטת כובע שחור). קידום אתרים באמצעות גלגל קישורים לא בדיוק שיטת כובע שחור, מכוון שיש בו אלמנטים לגיטימיים מאוד שאינם מוגדרים כשיטת כובע שחור (Black Hat). אני רוצה להבהיר שאני נגד שימוש בטכניקות קידום אתרים בכובע שחור – black hat, ואני לא ממליץ לכם להתעסק עם זה, כי בדרך כלל זה לא יעיל לטווח הארוך. שיטת גלגל קישורים – Link wheel הוא שיטת "כובע לבן" אבל קצת סוטה לכוון השחור של קידום אתרים. יצירת שיטת גלגל קישורים משלך יכולה להקפיץ את האתר שלך מעמוד 20 לעמוד 2 תוך שבועיים ולהתקדם מהר מאוד במנוע חיפוש במילת מפתח שבחרתה לעמוד הבית. באמצעות השיטה מהירה יותר מאשר יצירת קישורים נכנסים מאתרים שונים ברשת האינטרנט ובזבוז זמן וכסף בחיפושי עמודים עם PR גבוהה וניסיונות לקבל קישורים…. (אני לא מזלזל בשיטה ואף היא כדאית לעשות) !!
מה זה גלגל קישורים – Link Wheel
גלגל קישורים – היא טכניקה לקידום אתרים באמצעות הקמת אתרים תומכים לאתר הראשי הנקרא Main Hub. האתרים שאני מדבר אליהם הם אתרי Web 2.0 המאפשרים פתיחת אתרים ובלוגים בחינם. שיטת המקור ל-linkwheel מובנת מ-6 אתרי web 2.0 אך ניתן להשתמש בהרבה יותר כמובן.
בפינך תמונה המציגה את שיטת הגלגל הקישורים.
לפני שאני יתחיל בהסבר, חשוב לי להדגיש שזהו לא שיטה חדשה והיא קיימת זמן רב. מה שזה אומר, שאם זה קיים כבר הרבה זמן כנראה שגוגל גם יודעת היטב על כך ולכן יש להיזהר מזה מכוון שגוגל עלול להחשיב את הקישורים אלה לא לגיטימיים ולפסול אותם, מכוון שהם נקראים Blog Farm. האם מדובר בטכניקה בכובע שחור? בהחלט שלא ! מכוון שאתה לא מנסה לתחמן את מנוע החיפוש אבל הקישורים צריכים להיראות טבעיים. אני רוצה להגיד לכם שהרבה אתרים קמו והצליחו עם השיטה הזאת והרבה גם נפלו. אבל הסיבה לא בשיטה אלה בטכניקה. איך עושים את זה נכון זאת השאלה.
היום רוב חברות קידום אתרים עוסקים בהחלפת קישורים וקניית קישורים באינטרנט כדי לקדם את אתרם ואת אתרים שלקוחותיהם. מכוון שאלגוריתם של גוגל ככל הנראה לא עובדת בינתיים כמו שצריך בהקשר של החלפת קישורים בארץ, יש אתרים שבעקבות זה עלו בתוצאות החיפוש של גוגל. אבל כמובן החלפת קישורים זאת לא השיטה ולא ממליץ לכם על שיטת החלפת קישורים, במיוחד שמדובר החלפה בין אתר לאתר. זה לא נותן כלום, ואם זה נותן בקרוב הוא יפסל. קידום אתרים צריכה להיות טבעית ככל האפשר.
אופטימיזציה למנוע חיפוש מתחלק ל-3 תחומים.
1) אופטימיזציה של אתר עצמו.
2) כתיבת מאמרים באתר ממוקדים לתחום.
3) הגדלת קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים.
קישורים נכנסים זהו 80 אחוז מהעבודה ! לכן אפשר להבין למה שיטת גלגל הקישורים היא מצוינת. קישורים נכנסים לאתר הוא מצוין, אבל הקישורים שיש להם כוח השפעה הם קישורים מאותם אתרים ודפים העוסקים באותו תחום. אתה צריך ליצור חשבונות בכל האתרים של web 2.0 שאתה מעוניין לעבוד בהם (מינימום 6) ולהקים אתרים בלוגים קטנים בכל אחד מהם, העוסקים באותו תחום כמו האתר הראשי שלך, Main Hub. מתוך המאמרים תצטרך לקשר מכל אחד מהאתרים לאתר הראשי ולאתר המשני הבא שלך באמצעות ביטוי המפתח שברצונך לקדם. בדיוק כפי שזה מופיע בתמונה למעלה. כמובן ניתן לפתח את השיטה לעומק ואני יעשה פוסט מלא ואולי בווידאו, לאיך כדי ועדיף להשתמש בשיטה הזאת אבל בינתיים קיבלתם את הרעיון, הבנתם מה זה קידום אתרים באמצעות גלגל קישורים – Linkwheel ואיך לבצעה אותו. תהיו יצירתיים והכי חשוב, תעשו את זה חכם, ולא לזבל!
בניית קישורים באמצעות Linkwheel למתקדמים (בקרוב)
אחי זה שיטת כובע שחור. הרי אתה מנסה לתחמן מנוע חיפוש על ידי הקמת אתרים נוספים שמקשרים לאתר הראשי שלך :
לא זה לא כובע שחור אחי. יש לך טעות בהבנה בין תחכום לתחמון
מצטרף לדימה
וואלה לא יודע מה להגיד לכם. אני קורא את הפוסט ולא מובן לי האם מדובר בשיטת בלאק הט או לא
ביג ביג או איך שלא קראתה לעצמך, אתה לא מבין בגלל שאתה צעיר בתחום כנראה. בקיצור תגדל ותבין
יאללה מכות.. חח צוחק. חברים זה לא כובע שחור ! זה לבן כמו הקיר שלי בחדר. רגע הוא כחול בכלל
נחמד אבל לא כל כך מקורי…
פבל כתב על זה בבלוג שלו כבר לפני חודש
http://www.askpavel.co.il/blog/how-to-create-linkwheel
אני אישית גם לא מסכימה עם האמירה שקישורים זה 80% מהעבודה, זה ממש לא חייב להיות ככה אם תתחיל לחשוב על איכות האתר ועניין הגולשים בו.
כן בהחלט. ראיתי את המאמר שהוא כתב בנושא (מצוין).. וזה לא שיטה מקורית בכלל, בגלל שהשיטה הזאת קיימת כבר מספר שנים שמשתכללת עם הזמן.
אף אחד פה לא המצאי גלגל חדש… מי פירסם קודם חח טוב הוא הקדים אותי בנושא..
בקשר ל80 אחוז מעבודה, אמממ תלוי באיזה אתר ותלוי באיזה נושא. אתר סטאטי ברובם תדמיתיים שאינם מתעדכנים הרבה או בכלל, אין אפשרות להתקדם ולהתחרות מול אתרי תוכן אחרים בלי קישורים נכנסים וזאת הדוגמה הפשוטה. לא מסכימים ?
שני שאלות:
1) אתה אומר שאתה לא ממליץ על החלפת קישורים, אך שכל חברות הקידום עושות את זה, חברות הקידום מראות תוצאות לא? מקריאה בippforums דיי הבנתי שהחלפת קישורים זה דבר טוב ושכדאי לעשות אותו.
2) בקשר לשיטה הזו שציינית, זה בסדר עם כל האתרים יהיו מבוסיי וורדפרס? (פשוט יש לי יותר ניסיון עם המערכת הזו), והאם האתרים צריכים ליהיות בעלי תוכן? או סתם דפים? והאם זה בסדר בכלל להעלות 6 דפי HTML פשוטים שרק יכילו קישורים?
תודה מראש.
.-= בבלוג של איתי פוסט אחרון הוא: ..קליפ השבוע- iphone 4g concept. =-.
איתי: חברות עושות את זה, בצורה הבא – תן לי קישור מאתר X לאתר A ואני יביא לך קישור מאתר Y לאתר X . ושאתר Y ואתר A אינם מקושרים בצורה ישירה או עקיפין בניהם, כי אז מנועי חיפוש מזהים שמדובר בגלגל סגור והקישור נפסל.
ומה שנוגעה לחברות שעושות החלפת קישורים… יש ויש. אני אישית מכיר חברות שלא עוסקות בהחלפות אלה קניית קישורים.
החלפת קישורים עושים בצורה חכמה ואני מתכוון לחכמה מאוד.
בקשר לשאלה שניה.
זה בסדר להשתמש במערכת וורדפרס לכל אתר. אין כל חשיבות באיזה מערכת אתה משתמש. אתרים חייבים להיות בעלי תוכן ולא רק בעלי תוכן אלה —- בעלי תוכן זהה לאתר שלך. אתרים על אותו נושא שמקשרים לאתר שלך, משקלם הרבה יותר גבוהה מאשר אתרים ללא קשר בכלל לתוכן של האתר שלך.
דפי קישורים הנקראים דפי ספאם, לא רצוים באף אתר. גוגל גם הורידה המלצה מאתר שלה לבעלי אתרים לכלול אתרים באינדקסים שונים כמו Directory's וכעת היא מחליפה את אלגורטם שלה והולכת לפסול קישורים מאתרים Link Farm לפי דברי מאט קאטס. אתרים שמטרתם רק להוצאי קישורים אינם יזכו יותר ליחס וקישורים היוצאים מהם יפסלו.
תבין דבר הכי חשוב בקידום אתרים: Content is a king. ככל שתוכן האתר שלך יהייה רלוונטי ואיכותי כך תתקדם גם במנוע חיפוש.
תכתוב מאמרים איכותיים על שירותים שאתה מציע באתר ופרסם אותם באתרי מאמרים עם קישורים חוזרים לאתר שלך. תפתח דפים ואתרים בחינם בשירותים שונים באינטרנט והכנס מספר כתבות בכל אחד מהם. וכמובן קשר אותם לאתר שלך.
תודה רבה על התגובה, בקשר לכל הפירסומי מאמרים האלה באתרים אחרים, זה לא יכול ליצור מצב של תוכן כפול אם אני יפרסם קישורים גם באתר שלי וגם באתרים אחרים?
.-= בבלוג של איתי פוסט אחרון הוא: ..קליפ השבוע- iphone 4g concept. =-.
כל מקום צריך לפרסם מאמר מקורי שלא פורסם בעבר במקום אחר.
תודה, למדתי משהו חדש.