למה צריך לוגו או למה חברות רוכשות שירותי בניית לוגו ממעצבים? האם יש לזה בכלל משמעות? אני חושב שכן ובמאמר הזה נסקור את ההיבטים השונים בכל מה שקשור בבניית לוגוים לחברות, לעסקים הקטנים ובינוניים. לוגו מהווה חלק בלתי נפרד מהקונספט הכללי של החברה. כמובן שזה לא הכל, אבל הוא בהחלט דבר חשוב במיתוג החברה.
לא משנה כמה קטן או כמה גדול העסק שלך, אתה חייב לוגו. האובייקט הגרפי הזה הוא דבר המשמעותי של כל חברה וכל עסק בפרט. כמובן לא צריך לשכוח שאובייקט הגרפי הזה שנקרא לוגו הוא זה שנחרט בזיכרונו של הלקוח, ושל המשתמש הפשוט בעולם האינטרנט.
בניית לוגו זה לא דבר פשוט כאשר מדובר בבנייתו עבור חברות ענק, תאגידים וכו', מכוון שבניית לוגו לא יכול להתבצע אך ורק בעיצוב של אובייקט גרפי אלא הוא צריך לעבור מיתוג שלם בחברה ולכלול בו את כל האלמנטים הדרושים כדי לעביר מסר הרצוי והמדויק ללקוח פוטנציאלי ולקהל הרחב.
לא משנה אם זה עסק שעוסקת בבניית אתרים או בטיפולים קוסמטיים. אתה חייב לוגו!
לוגו חייב שהוא יחרט בזיכרונו של הצופה כך שפעם הבא שהוא יראה את הלוגו שלך הוא יזכר בך גם ללא צורך בפרסום. כך זה קורה גם היום וברוב החברות הגדולות. תחשוב לבד, אם אתה רואה לוגו של חברת פלאפון, או של חברת אפל (התפוח עם נגיסה בצד), אתה לא צריך להתחיל לברר של מי הלוגו ומה הוא מנסה לשדר. כי אתה כבר מכיר וזה כבר נמצא בתת מודה שלך. כך צריך להיות גם עבור העסק שלך.
[contact-form 6 "עיצוב לוגו"]
בניית לוגו לחברה שלך עוזרת לך להיראות מקצועי ובלתי נשכח עבור אחרים.
בניית לוגו מקצועי יעזור ללקוחות שלך לזכור אותך לפעם הבא וגם למשוך לקוחות חדשים לחברה.
ועכשיו נושא חשוב שצריך לזכור.
לוגו חייב לכלול 3 חלקים עיקריים
- שם (משולב עם עיצוב)
- עיצוב גרפי של אובייקט: (או שילוב של מילים או אובייקט גרפי כלשהי)
- שורת משנה: (לרוב שורה זאת ממוקמת בתחתית הלוגו. ברובו זה כולל סלוגן של החברה שנועד לעביר מסר כלשהי)
חשוב לשים לב, שניתן לבנות לוגו גם באמצעות 2 חלקים בלבד מהרשימה שצוין כאן למעלה. לדוגמה, רק עם שם ואובייקט גרפי כלשהו או שם שהוא בעצם האובייקט גרפי בעצמו. אך מומלץ לשלב בין שלושתם אבל לא תמיד. תלוי בחברה, תלוי בעיצובו הסופית של הלוגו וקונספט הכללי של החברה.
איך לבחור במעצב?
אני באופן אישי לא מעצב, ואני רחוק מלהיות מעצב אי פעם. היכולת שלי בעיצוב רחוק בשנות אור לעומת יכולת כתיבת קוד. גם אם אני כן יכול לומר שאני יודע להשתמש בתוכנות עיצוב גרפיות כמו פוטושופ או אילוסטרייטור ברמה מתקדמת בהרבה מאחרים, זה עדיין לא עושה אותי מעצב, כי לדעת להשתמש בתוכנה לעיצוב לא מצביע על יכולת העיצובית בכלל. ואני כתבתי את שורות אלה בגלל שיש לזה נקודה חשובה שאפרט בהמשך.
למה סיפרתי את זה?
מכוון שנתקלתי בהרבה בעלי עסקים מאוכזבים ממעצבים שאינם מתמחים בביצוע עבודות מהסוג הזה ( בניית לוגו ), שחלקם קוראים לזה עיצוב לוגו. עקרונית מדובר באותו הדבר. לדעת להשתמש בתוכנות גרפיות אינו הופך את אותו בעל מקצוע למעצב, וחשוב שגם בעלי עסקים יבינו כולל גם אותך שקורא את זה עכשיו. חשוב מאוד ליראות את העבודות של אותו המעצב גם אם הוא נראה מקצועי מהשורה הראשונה.
לוגו אמור להיות אובייקט גרפי שניתן ליראות ולהבין אותו גם בשחור לבן. אם תשאל את השאלה "למה?", התשובה תהיה כי במידה ותוציא חשבוניות, קבלות או תשים חותמת החברה על הנייר, זה אמור להיראות ולשדר את אותו מסר שאותו רצית לשדר בעת בנייתו. בגלל זה לוגו נבנה קודם כל בשחור לבן ורק בסוף הוא עובר תהליך של שילוב צבעים, צלליות אור וכו'.
אני יכול להמליץ על המעצב לוגו שאני עובד איתו. במידה ואתם רוצים לקבל יותר פרטים, אני אשמח לעביר לו את הפניה ושיצור איתך קשר.
ההמלצה הוא בגדר ההמלצה אישית שלי, הוא עשה עבודות יפות עבור הלקוחות ובאמת עושה את זה מכל הלב. בגלל זה אני ממליץ עליו באופן אישי בכל מה שקשור בבניית לוגו. כמובן אני אשמח אם תיקח את הדברים שצויינו במאמר ברצינות רבה בשבילך ובשביל העסק שלך. כמובן לכל שאלה או הערה ניתן להשאיר בתגובות כאן למטה!
הי יוסי אני מעצבת ואני יכולה לומר לך שפוסט שלך פשוט מחדד את העניין. בניית לוגו לעסק זה לא דבר פשוט כמו שרובם אולי חושבים ולפעמים זה גם מאוד לא קל להסביר ללקוחות את הדברים האלו. אבל מי שמבין מבין מי שלא, שיקרא את הפוסט הזה 🙂
שירן
רשמתי פרטים אשמח אם מעצב יחזור אלי.
תודה
יוסי היי
רציתי לשאול מה דעתך על כל השרותים החינמיים שמאפשרים לבנות לוגו לבד.יש שם אפשרות לכלול את כל שלושת המרכיבים שדיברת עלהם אני בעצמי יצרתי ככה לוגו לחברה שלי.
דרור,
מה שלומך?
תראה,
שירותים חינמיים הם בסדר גמור או שירותים שמוצאים בכמה דולרים בודדים לבניית לוגו גם בסדר לגמרי. אני בעצמי משתמש בשירותים מהסוג הזה בכמה וכמה מקרים שתכף אתיחס.
העיניין בלוגו זה לא איך הוא נראה, שזה חשוב גם לא פחות אבל זה המיתוג שמסביב. שפה שהיא מדברת, התחושה שהיא משדרת, הצבעים שהיא משלבת. כמוכן, שלא יהיה ספק, אני הזמנתי לא פעם ולא פעמיים לוגוים בכמה דולרים לאתרים השונים שלי, אני גם רכשתי שירות מעצב של בניית לוגו לאתר בודד שעלה לא מעט לצרכי מיתוג, ואני גם קניתי תוכנה / אפליקציה במק שמייצר לוגוים בחינם.
כל דבר שימש אותי במצב מסוים ולא בכל המצבים.
רק צריך להבין שכדי להגיע ללוגו לעסק, לא מספיק ליצור את הלוגו אלא לייצר מותג. לבחור צבעים לחברה, באילו צבעים החברה שלך משתמשת, ליצור שפה משותפת בין כל השירותים והמוצרים וזה בדרך כלל מגיע עם מעצב שיש לו ניסיון ויכול להתאים את עצמו לצרכים שלך, לשדר את מה שהחברה שלך מנסה ורוצה לשדר לקהל היעד של לקוחות שלה.
אני למשל לא מעצב, אני יודע להשתמש בתוכנות עיצוב ואני יכול לייצר לוגוים, האם אני יבנה לעצמי לוגו? לא. כי אני יודע שעיצוב זה לא הצד החזק שלי ואני גם יודע שזה לא המקצוע שלי ואין לי מבט של מעצב. איש מקצוע אמיתי בדרך כלל יכוון אותך למקום הנכון וזה נכון בהרבה מאוד מקרים.
אם אי פעם יצא לך ליראות ספר מיתוג של חברה גדולה בסדר גודל של ״בזק״ למשל, בטח שמת לב שאיך העיצוב והלוגו ופרסומות וכל הדברים שמסביב מדברים אחד עם השני, איך הם דומים מבחינת השפה העיצובית. הלוגו בסופו של דבר הוא המחבר של השפה העיצובית של שאר המוצרים אם זה אתרי אינטרנט, אם זה פרסומות בטלוויזיה או ברשת, אם זה בנרים וכו'.
אבל גם בחינם ראיתי דברים מעניינים לא פחות, אבל למשהו רציני, אני בדרך כלל לוקח מעצב, יותר טוב או פחות טוב תלוי גם בתקציב של אותו פרויקט שאני משקיע בו והרבה דברים אחרים. למשהו פחות רציני אני לוקח שירותים שיכולים להסתכם בכמה דולרים או בכמה מאות שקלים ולאתרים שאני מקים למטרות שיווקיות שונות אם זה אפילייט למשל, אז יש לי אפליקציה חינמית עם לוגוים. משנה צבע, אלמנט גרפי, פונט מספריית פונטים שקניתי פעם ומספיק זה עושה את העבודה.
הכל יחסי, וגם צריך לקחת את זה כך. גם שירותים חינמיים וגם בתשלום זה בסדר. תלוי מה מצפים לקבל ומה דרוש. יש חסרונות גם לשם וגם לשם. חינמי הוא בדרך כלל זה ״עשה זאת בעצמך״ או בסגנון של לוגוים מוכנים עם שינוים קלים שמשתמש בונה ללא מבט של מעצב ורעיונות וסיפור מאחורי הלוגו.
מצד שני, מעצב טוב יקח כסף ולא מעט על לוגו מקצועי ועל מיתוג שלם. שזה כואב בכיס אבל תוצאה למשהו רציני שווה את הכסף.
הכל יחסי בסופו של דבר. אם יצרת לוגו ואתה רץ איתו והלוגו נקלט ללקוחות בתת מודה, אז פגעת בול, אתה בר מזל. אם לא, אז אולי יש להחליף למשהו אחר. יש דרכים לבדוק אם לוגו עובד והוא נקלט אצל אנשים שלא אתיחס לדרכים כרגע אבל יש דרכים לבדוק.
טוב לא יכול להתאפק אז אתן רק דוגמה אחת.. 🙂
דוגמה הכי פשוטה, שלח למספר לקוחות שלך לוגו הנוכחי ותציג אותו כ״חדש״ ושאל אותם מה דעתם על לוגו החדש שלך.
אם התשובה היא בסגנון של הערות או כל דבר אחר מעבר לשאלה שהם לא שמים לב לשינוי, אומר שלוגו שלך לא עבד. אבל זה ככה בדיקה שטחית. יש המון שיטות לבדיקת לוגו אבל זה יקח אותנו מקומות רחוקים לכן נעצור כאן.
בשורה התחתונה, לשאלתך, הכל תלוי מה אתה רוצה לקבל מהלוגו ואם מה שקיבלת עונה לצרכים שלך, אני לא רואה בה כל בעיה. גם חינמי, גם בכמה דולרים וגם באלפי שקלים יכולים לתת מענה לדברים ספציפיים – ותלוי מה הם הדברים אותם אתה מבקש לקבל. מיתוג זה דבר מורכב וזה לא מסתכם רק בלוגו…
מקווה שעניתי לך על השאלה. יצא קצת ארוך אבל…
cheers