ללא ספק רשת האינטרנט היא מקור האינפורמציה הגדול ביותר בעולם כיום. אין ספור בני אדם גולשים ברשת מדי יום בחיפוש אחר מידע, שירותים ובידור. בשל עובדה זו רשת האינטרנט היא גם כלי שיווקי אדיר ורחב ממדים שלא נראה כדוגמתו בעבר.
בעלי עסקים רבים השכילו להבין מזמן ששיווק דרך האינטרנט הוא חובה על מנת להצליח. הצעד הראשון הוא כמובן בניית אתרים. ללא אתר אינטרנט תתקשו להוביל קמפיין שיווקי אפילו מצומצם. אתר האינטרנט של חברה או כל עסק גם הקטן ביותר הוא הראי שלכם, ספר האורחים והפלטפורמה השיווקית הגדולה ביותר. בניית אתרים נכונה היא תחילתו של תהליך שיווקי ואופטימיזציה של הפרסום עבור מוצר או שירות.
שיווק דרך האינטרנט לא מסתכם בבניית אתרים נכונה וכולל כמובן גם פרסום המוצר או השירות באמצעים אחרים. הרשת החברתית פייסבוק למשל מציעה לבעלי עסקים חלון נוסף דרכו ניתן לשווק המוצר שלהם. אך בסופו של דבר הכול חוזר לאתר הבית של החברה. ללא אתר בית מזמין, אינפורמטיבי ונוח לניווט תתקשו כבעל עסק לעורר עניין אמיתי במוצר. אתר הבית חייב להיות בנוי נכון ולעודד ביטחון בגולש ורצון לרכוש את אשר אתם מציעים.
ישנן תיאוריות רבות בדבר בניית אתרים נכונה לצורך שיווק, השוני גדול אך ניתן לראות מספר מאפיינים דומיננטיים. הראשון הוא ההבנה שמנועי החיפוש וגוגל בראשם הם אלו שמנווטים את הגולש אל האתר. לכן חשוב מאוד לוודא שהאתר שלכם הוא הראשון בדף התוצאות. ניתן לעשות זאת תוך אופטימיזציה של האתר במסגרת תהליך של בניית אתרים ולאחר מכן דרך קידום אתרים.
הכלל השני הוא תוכן ועניין, גולשים מחפשים תוכן ועיצוב ש"יתפוס את העין". האתר חייב להיות עשיר ומעניין. עיצוב חדשי וניווט נוח ישאירו את הגולש באתר זמן רב יותר ויעודדו התעניינות במה שאתם מציעים. הנעה לפעולה היא גם כן נדבך חשוב בתהליך של בניית אתרים. הנעה לפעולה כוללת בתוכה דברים רבים שכולם נועדו להוביל את הגולש בדרך לרכישה או הצטרפות לשירות. יש לקחת בחשבון מאפיינים אלו כחלק מתהליך של בניית אתרים.