גוגל אנליטיקס, כלי מדהים עבור בעלי אתרים לצפיה בסטטיסטיקות של תנועה באתר. הבעיה בגוגל אנליטיקס שהוא מסובך מדי לאנשים שאינם מתמחים בתחום או חדשים שרוצים להיכנס וליראות מידע שימושי שיכול לתרום להצלחתו של האתר שלהם. במאמר זה נראה איך אנחנו יכולים למצאו אלו עמודים הם הפופולריים ביותר באמצעות גוגל אנליטיקס. במידה ויש לך אתר עם כמות גדולה של עמודים, מאוד קשה לומר מה באמת עובד ומה פחות.
אם ברצונך לבדוק איזה עמודים הם היותר פופולריים אצלך באתר, ניתן לעשות זאת באמצעות גוגל אנליטיקס בקלות. הכלי נותן לך הזדמנות לצפות בעמודי נחיתה הפופולריים ביותר באתר שלך לפי ציר הזמן מה שיכול להיות מאוד חשוב להמשך פעילותך באתר. אז לכן, אם אתה מעוניין לצפות בעמודים הפופולריים ביותר שלך באמצעות גוגל אנליטיקס, כל מה שאתה צריך זה להיכנס ל-Google Analytics באמצעות שם משתמש וסיסמה.
[adsense]
במידה גוגל אנליטיקס לא הותקן באתר שלך, או אין לך חשבון פעיל שם GA, עליך לעבור למדריך הבא מכוון שהמדריך זה מיועד לבעלי אתרים שהתקינו כבר את גוגל אנליטיקס באתר.
קישור למדריך – מדריך להתקנה של גוגל אנליטיקס
בראש ובראשונה עליך להיכנס לגוגל אנליטיקס ולגשת לסטטיסטיקות האתר שאותו אתה מעוניין לבדוק.
לאחר כניסתך ללוח בקרה של סטטיסטיקות של האתר שלך, בצד שמאל נמצא תפריט נווט. בתוך התפריט בחר את Content, לאחר פתיחתו של תתי תפריטים בתפריט, בחר את Content By Title כפי שניתן לראות בתמונה שצורפה כאן בצד.
לאחר הלחיצה אתה תעבור לעמוד עם שבו יוצג לך רשימה של עמודים מתוך האתר שלך. בצד ימין של המסך, יש לך אזור שלא נסביר אותו כעת שנקרא: $ index – מעליו יש 4 כפתורים שעליך לבחור את השניה משמאל.
הכפתור דומה לעיגול וניתן ליראות זאת גם בתמונה שצורפה כאן למטה.
בעת הלחיצה על הכפתור, הדף התצוגה של אזור העמודים תשתנה ונוכל לצפות בעמודים הפופולריים בצורה ברורה הרבה יותר. אז לכן, נסכם את המהלך עד כאן בכמה מילים ונמשיך: נכנסו לגוגל אנליטיקס, בחרנו בתפריט הראשית את אפשרות ה- Content, בחרנו מיד לאחר מכן את Content By Titile, בחרנו את תצוגה שונה של סטטיסטיקה של אותו העמוד על ידי לחיצה על כפתור השני משמאל וכעת אנחנו נמצאים בעמוד שנראה כך:
העמודים מדורגים לנו לפי צבעים. אפור המהווה כ-42 אחוז מהתפוח שמוצג בתמונה, מהווה את האחוז של כל העמודים הפחות פופולריים שאינם נכללו ב10 עמודים הראשונים והפופולריים ביותר. ז"א, עמודים עם פחות חשיפה ביחד מהווים כ-42.24 אחוז חשיפה. במקום ראשון יש לנו את העמוד עם אחוז חשיפה של 12.93 אחוז מהווה כ-6856 צפיות לפי הטבלה שמוצג בתמונה שאסור לך כבעל האתר להישאר אדיש אליה. הוא מהווה אחוז הגדול ביותר של חשיפה מכל עמוד אחר בנפרד ולכן במידה והוא לא עמוד שאתה מוכר משהו, או עמוד זה לא ממיר מספיק, עליך לחשוב איך לשנות אותה ואיך לגרום לגולשים שלך לרכוש את המוצר שאתה מנסה למכור. כמובן זה לא חייב להיות מוצר פיזי או בכלל מוצר, אולי תרצה שהם יצרו איתך קשר או יעשו פעולה כלשהי. עמוד זה, הוא הדבר הראשון שעליך לטפל ולשנות במידה והוא לא משיג את התוצאה הרצויה עבורך…