פרסום אתרים בגוגל? צריך לומר את הדברים ישר וגם להסביר אותם היטב בלי "מסביב".
יש הרבה בעלי אתרים ובעלי עסקים שרוצים לפרסם את האתר שלהם באמצעות אדוורדס אבל לא בהכרח מוכנים לזה.
השאלה היא, מה זה להיות מוכן?
להיות מוכן הוא גם נפשית, גם כספית (גם אם מדובר בהשקעה מזערית) וגם מבחינה טכנית. ז"א אם יש לך אתר שלא יודע לקלוט את הגולשים ולקחת מהם את הפרטים או להניע לפעולה מסוימת, רק מצביע על פרסום במודעות אדוורסס ללא כל מטרה ותועלת.
אם אינך יודע איך לגרום לגולש לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה אז פרסום שכזה הוא בזבוז זמן וכסף. הנעה לפעולה, זאת התשובה ועל זה עוד נדבר בהמשך.
לפני הכל, אם ברצונך להתיעץ ולרכוש שירותי הקמה וניהול קמפיין ע"י מומחה בתחום, מלא את הפרטים בטופס הזה!
[contact-form 8 "Google Adwords Campain"]
במאמר זה, נתיחס בהכנה עצמית לפרסום בגוגל אדוורדס.
אנחנו לא נכנס להסבר מפורט לאיך פותחים קמפיין, איך מנהלים נכון את הקמפיין בגוגל, איך בכלל מפרסמים באדוורדס וכו', אלא מה צריך לפני שאתה ניגש לזה. לפני הכל חשוב להכין את עצמך ואת אותו האתר או דף הנחיתה לפרסום בגוגל. עליך להגדיר מטרות ברורות לפרסום. עליך לשאול את עצמך, מהי המטרה של הקמפיין הזה? אתה אמור לשאול את עצמך "איך אני הולך להשיג את מה שאני רוצה באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס?" מה הוא התקציב ומה המקסימום שעליך להוציא בשביל להביא את הלקוח כדי למנוע הפסדים. אפשר לומר את זה גם במילים אחרות, כמה עולה להביא לקוח ללא הפסד בהשקעה. התשובה צריכה להיות ברורה והגיונית. הרבה נוטים לומר שהם רוצים לפרסם כדי להרוויח יותר כסף. לומר שאתה רוצה להרוויח יותר כסף, או למכור את המוצרים שלך או את השירות שאתה מציע, זאת לא המטרה. זה יעד, אבל המטרה זה חלק בלתי נפרד מהיעד שאליו אתה רוצה להגיע.
יש צורך בלהבין שקמפיין באדוורדס יכול להיות משתלם עד כדי כך שיכול להגדיל את הרווחים של העסק שלך פי 3, אבל גם יכול לגרום לקריסה טוטאלית… אוקי, זאת היתה הגזמה אבל הדגש על הפסד כספי מובן היטב. כמו שציינתי, יש הבדל בין מטרה ליעד. יש להכין דף נחיתה שמתמקד בנושא שאותו אתה מנסה לשווק.
הרבה "מתחילים" המכונים כ-(Newbees)- שעושים צעדים הראשון בפרסום בגוגל נוטים לפרסם את עמוד הבית של האתר של העסק שלהם ללא מטרה כלשהי. בעמוד הזה כמובן מופיעים קישורים לכל מני מקורות מידע נוספים כגון: כתבות, בלוג וכו' שלא בהכרח מניע לפעולה את הגולש או עונה לדרישותיו. פרסום אתרים בגוגל זה לא קל למרות כרעיון עצמו והרשמה לממשק ניהול של הקמפיין הוא לא כזה מסובך כפי שאולי הרבה חושבים. כל הקושי הוא בהקמת הקמפיין בצורה נכונה, הטכניקה בניהול הקמפיין אדוורדס ולאוו דבקה בפרסום עצמו.
האם ידעת שאתה יכול לשלם פחות בגוגל אדוורדס לעומת המתחרים שלך?

כן, זאת האמת. אתה יכול לשלם הרבה פחות ממה שהמתחרים שלך משלמים. כמה הרבה? ב-50% ואפילו ב-70% פחות פר קליק (*לחיצה). איך? זאת כבר שאלה אחרת שהיא מסובכת יותר וזה קורה במהלך פרסום וניהול הקמפיין. השאלה שצריך לשאול, מה זה ניהול הקמפיין. האם ניהול זה רק בגוגל אדוורדס או יש צורך גם בשינוים מחוץ הממשק הפרסום. תשובה היא כן!, הרבה מאוד תלוי גם באתר שלך / בעמוד נחיתה שלך. אתה חייב להיות ממוקד, רלוונטי, מושך תשומת לב ומניע לפעולה את הגולשים.
אני באמת רוצה לפרסם את האתר שלי בגוגל. איך אני מתחיל?
שלב הראשון, אם אתה בעל עסק, אין צורך לנהל קמפיין לבד אלא לקחת בן אדם, לרכוש שירות לניהול קמפיים (שאגב מדובר בהשקעה מזערית לעומת תועלת) שיעשה לך את זה באופן מקצועי, ממוקד וינהל לך אותה בצורה נכונה. ז"א אם אני צריך פיזיוטרפיה, אני לא יתחיל ללמוד רפואה, אני אלך ויעשה אצל רופא שהוא מומחה בתחום. ללמוד את התחום הפרסום לוקח זמן, והשקעה כספית לכל מהלך הלימודים יכולה להסתכם באשרות אלפי שקלים. למה? כי בדרך עושים טעויות, לומדים דברים חדשים, השוק תמיד משתנה, הגישה משתנה מקמפיין לקמפיין ולכן יש טווח מסוים שעליך לעבור כדי להשתפשף בתחום. השאלה האם אתה רוצה להתחיל ללמוד ולהשקיע כסף בשביל הלימודים שרוב הסיכוים שתפסיד ובספק תביא מספיק לקוחות כדי לכסות את ההשקעה. לעומת זאת ביכולתך להשכיר בן אדם שעבר את כל התהליך, יודע מה הוא עושה, יש לו ניסיון בתחום וגם מוניטין ועלותו מסתכמת בעלות ניהול הקמפיין.
אני יכול ללמוד לנהל את הקמפיין?
1) אתה יכול, רק שצריך להבין שלא מדובר כאן על רקע טכני, ללמוד את הביצועים הטכניים לניהול קמפיין או איך להקים את הקמפיין. מדובר כאן על טכניקה נכונה לעבודה ולניהול קמפיין באדוורדס שכרוך בזמן והשקעה מצד הלקוח שברובו מתבסס על הפסד כספי. פרסום נכון וניהול קמפיין בצורה מקצועית יכול לחסוך לך הרבה מאוד כסף בפרסום ולהביא לך הרבה יותר תוצאות / הכנסות. פרסום אתרים בגוגל כעיקרון אמור להיות פשוט, אבל המטרה שלך זה לא לפרסם אתר, המטרה שלך שגולש יעשה פעולה כלשהי, כמו למשל להשאיר פרטים או ביצוע רכישה וכו'.
מה זה יעד ומה היא המטרה?
היעד יכול להיות סגירת עסקאות, הגדלת נפח הלקוחות או הגדלת רווחים.
המטרה היא הפעולה אותה אתה רוצה שהגולש יבצעה כאשר יגיע לאתר שלך. לדוגמה, המטרה יכולה להיות הסיפת כמה שיותר לידים (הפניות מהאתר) כדי לחזור ללקוחות ולסגור עיסקאות וכך להגיע ליעד הסופי שבמקרה זה, הוא הגדלת רווחים.פרסום אתרים בגוגל זאת החלטה מאוד טובה לעומת שיטות פרסום רבות. למקד את הפרסום לקהל יעד ספציפי שמחפש אותך, ולמכור להם את המוצר שאותו הם חיפשו, הרבה יותר קל מאשר לפרסם לקהל רחב שבכלל לא מתעניין במוצרים שלך. הפרסום שלך מופיע רק עבור הביטוים ומילים שאותו אתה בוחר (אני בטוח שידעת את זה).
אם אתה רוצה להגדיל את המאגר הלקוחות שלך באמצעות פרסום במנוע החיפוש של גוגל, עליך לבצעה מהלך אסטרטגי עוד לפני הפרסום בפועל. וזה לבדוק את אותו העמוד שאתה רוצה לפרסם.
עליך לשאול את עצמך מספר שאלות לפני שתחליט לפרסם את האתר שלך בגוגל
- האם הוא באמת מניע לפעולה,
- האם אותו הדף שאתה מפרסם מספיק רלוונטי בתחומך?
- האם מבחינה שיווקית הדף שלך מעוצב נכון?
- מה המטרה והיעד?
- כמה אתה מוכן להשקיע בפרסום במהלך החודש?
- וכמה עולה לך הלקוח? מהו המקסימום שאתה מוכן להשקיע בפרסום עד שאתה מוכר את שירותך?
בעקבות פעילותי בתחום, אני עובד עם הרבה ספקים ואוכל לקשר אותך עם נותני שירות אמינים בתחום. מלא את הפרטים וצא לדרך.
בהצלחה!
כתבה ממש לעניין. תודה על הטיפים. פרסום בגוגל לא כזה פשוט כמו שכולם חושבים.
שלום יוסי. שלחתי אליך פרטים, אשמח אם מנהל קמפיינים יחזור אליי היום בשעות הערב. תודה רבה