Webist
  • קורס בניית אתרים בוורדפרס
  • בלוג
    • בניית אתרים
      • וורדפרס
      • בניית חנות וירטואלית
      • דפי נחיתה
      • מערכות ניהול תוכן
    • קידום אתרים
    • עיצוב אתרים
    • אחסון אתרים
      • מדריך Cpanel
      • אחסון קבצים
      • גוגל אנליטיקס
    • כללי
      • ברשת
      • כלים חינמיים
  • צור קשר
  • שירותים
    • בניית אתרים בתשלום חודשי
    • בניית אתרים חינם בגוגל
    • קידום אתרים
    • פרסום בגוגל
  • קורס בניית אתרים בוורדפרס
  • בלוג
    • בניית אתרים
      • וורדפרס
      • בניית חנות וירטואלית
      • דפי נחיתה
      • מערכות ניהול תוכן
    • קידום אתרים
    • עיצוב אתרים
    • אחסון אתרים
      • מדריך Cpanel
      • אחסון קבצים
      • גוגל אנליטיקס
    • כללי
      • ברשת
      • כלים חינמיים
  • צור קשר
  • שירותים
    • בניית אתרים בתשלום חודשי
    • בניית אתרים חינם בגוגל
    • קידום אתרים
    • פרסום בגוגל
ווביסט ● בניית אתרים ● בדיקת אתר

בדיקת אתר

יוסי ג'אנה נובמבר 26, 2009 2:39 am 6 תגובות

בדיקת האתר הוא תהליך הכרחי שכל אחד צריך לעשות לפני העלאתו. הפעולה של ביצוע בדיקות זה שלב לא פחות חשוב מבניית האתר עצמו מכיוון שהקמת אתר אינטרנט זאת רק ההתחלה. השלב השני זאת בדיקה יסודית של האתר לתקינות ותאימות לדפדפנים. אנחנו לא יכולים להסתפק בעובדה שאנחנו בתור בעלי אתרים מצליחים להיכנס לאתר ורואים אותו בצורה תקינה. יש צורך בביצוע בדיקות מקיפות לצורך התאמתו לדפדפנים כמו כרום, פיירפוקס, ספארי אופרה ו-IE.

אנחנו חייבים לוודא שהאתר מוצג בצורה תקינה בכל הדפדפנים.
בדיקת האתר שלך חשובה לא פחות מבנייתו, במידה וגולש נכנס לאתר ורואה עיצוב שאינו תקין בדפדפן איתו הוא גולש, רוב הסיכוים שהוא יסגור את האתר וימשיך לזחול ברשת.
קודם כל אנחנו חייבים לוודא שהצורה שהאתר נבנה עומד בתקן. כדי לבדוק זאת עלינו להיכנס לקישור הבא: W3C Validation
לאחר מכן עלינו לבדוק את קובץ העיצוב בשם CSS בקישור: Css-Validator

עליך להיכנס לקישורים שצוינו למעלה ולמלאות פרטי האתר שלך בשדה וללחוץ על בדיקה. לאחר שניות בודדות הוא יציג את כמות השגיאות. כמובן לא להילחץ במידה ויש עשרות או מאות שגיאות. יש אתרים עם 100 וגם 200 שגיאות ועדיין האתר מוצג בצורה תקינה בדפדפנים, לכן צריך לקחת את הממצאים בפרופורציה. הבדיקה לא מחייבת אותנו לתקן את כל השגיאות ולשנות את מבנה האתר, אבל במידה ויש דברים שאנחנו יכולים לשפר ולשנות אז למה לא.

הערה: עמידה בתקן לא תבטיח תאימות לבדפדפן אקספלורר מגרסאות הישנות כגון IE6,7. למשל IE6 הופץ בתוך מערכת הפעלה XP בשנת 2001. הדפדפן הזה לא נתמך יותר ע"י מייקרוסופט, ולא מומלץ גם להשתמש בו. אבל לצערינו, דפדפן הזה מהווה אחוז נכבד של הגולשים ברשת. בממוצע 9% מהגולשים עדיין משתמשים בדפדפן מגרסתו השישית. לכן כל בעל האתר צריך לשקול אם הוא מעוניין לתמוך בדפדפנים ישנים. זכרו, שתמיכה בדפדפן IE6 דורש תכנות קובץ css לא תקין שלא עומד בסטנדרטים, והרבה אתרים כבר לא תומכים בהם מסיבות אידיולוגיות כגון מלחמה נגד המגפה בשם IE6. אתר Facebook הודיע בתחילת שנת 2008 שלא תמשיך לתמוך יותר בדפדפן IE6 ומי שמעוניין להשתמש בשירותיו עליו לבצע שדרוג של דפדפן. חלקם מאתרים מציגים הודעה לגולשים הנכנסים לאתריהם עם דפדפן ישן ומודעים להם שאינם רשאים לגלוש באתר עם דפדפן ישן.

אתה עדיין תומך ב-I6?

אתרים בדיקת אתר בדיקת אתרים דפדפנים תאימות דפדפנים תקינות אתרים בדפדפנים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

6 תגובות

  1. נדר הגב נובמבר 26, 2009 בשעה 2:42 am

    אמת

  2. עוז הגב מרץ 1, 2011 בשעה 12:25 pm

    קשה לי אם ההצהרות האלה: "את גוגל זה לא מעניין איך האתר נראה". אנחנו לא יודעים איך האלגוריטם של גוגל בנוי, ולא באיזה פרמטרים הוא משתמש, אין לי ספק, שיש להם שם משהו שקשור לזה. (אחרת מה כבר יכול להיות האלגוריטם עם 5000 פרמטרים יכול להיות בנוי )

  3. יוסי ג'אנה הגב מרץ 1, 2011 בשעה 1:17 pm

    עוז, סתם זרקת עכישיו 5000 פרמטרים. מדובר ביותר מ200 פרמטרים ולא 5000 ושנית זה אינם הצהרות שנזרקו סתם.

    אם תיכנס קצת בתחום של קידום אתרים, ותעבוד עם מספר כלים לביצוע בדיקות שונות לדוגמה ב-Webmaster Tools של גוגל, תבין למה לגוגל לא מעניין עיצוב האתר.

    רובוט או עכביש שסורק את האתרים אינו מסתכל על העיצוב וכמה אתר שלך יפה או לא, אלא קורא טקסט ומסתכל על אררכיה של האתר וכו'…

    בנוסף, בכנסים של גוגל ומאט קאטס אמרו לא פעם אחת שאין כל קשר לעיצוב האתר ולדירוג. שוב אני מציין לא נאמר על ארכיטקטורה של האתר אלא על עיצוב הוויזואלי.

    מתנצל אבל אתה טועה כאן. ושוב אני חוזר, זה יותר מ200 פרמטרים שנכללים באלגוריטם ולא 5000 אלפים.

  4. Oz הגב מרץ 1, 2011 בשעה 4:00 pm

    מה??? רק 200!, עכשיו אני מפתח מנוע חיפוש. (שמעתי שיש בזה כסף).

    אני לא רוצה לבוא ולהגיד, גוגל אמרו בכנס שדברים עובדים בצורה א', ויכול להיות שהם בפועל עובדים בצורה ב' (או יותר נכון, |א'| ההיפך מא'), ברור לי שיכול להיות שהם לא רוצים להגיד לציבור מה הם עושים ואיך הם עושים את זה בדיוק, על אחת כמה וכמה בכנס מקדמי אתרים (-:).

    מצד שני, מנוע שסורק את האתר לא מתבונן בכל אתר ואתר ומחווה דעה על עיצוב האתר, "הם" לא יצאו מזה ולא מעניין אותי כמה מליונים הם שפכו על המנוע שלהם.

    מה שאני מנסה להגיד ובלי להכנס לכל מיני דוגמאות ונישות כדי להסביר את עצמי (וכנראה אני לא עושה עבודה מספיק טובה) זה, שאנחנו לא יודעים איך בדיוק הדברים עובדים ולכן צריך להשאר עם ראש פתוח לגבי הדברים האלה.

    אני יכול גם להגיד, ועם זה אתה תסכים איתי ב100%, שאם אתר לא נראה טוב, ולא נוח לשימוש, אנשים לא יכנסו ולא ימליצו עליו, ואז הוא ירד במיקום שלו בצורה טבעית.

    (סליחה על השימוש במונחים לא מדוייקים, אני לא עובד גוגל).

    אגב, אהבתי (ורשמתי לי) את השימוש בולידטור של w3c לבדיקת תאימות של האתר, זה נשמע לי כמו משהו ממש חשוב, וצריך להיות חלק ממתודת עבודה בתהליך הקמה של אתר חדש. אני יודע גם, שאם אתה מקבל 0 שגיאות, אז אפשר להעתיק איזה תמונת אישור-לינק- שלהם, שזה אלמט שיווקי חזק.

  5. יוסי ג'אנה הגב מרץ 1, 2011 בשעה 5:07 pm

    הכל מתבסס על ניסיון.
    מה זה לדעתך אתר לא נוח?
    אתר לא נוח הכוונה לארכיטטורה שלה לצרכי ניווט הוא לא טוב. אין קשר לעיצוב עצמו.

    שנית, אתה יותר מדי נעיבי בקשר למשפט הבא:
    "שאם אתר לא נראה טוב, ולא נוח לשימוש, אנשים לא יכנסו ולא ימליצו עליו, ואז הוא ירד במיקום שלו בצורה טבעית."

    אתה באמת חושב שאנשים פשוט ממליצים על אתרים בצורה כזאת מאסיבית שאין צורך באופטימיזציה ומנועי החיפוש פשוט מדרגים אותם לפי ההמלצות?

    ברוב המקרים, ובתחומים תחרותיים זה לא קורה.
    ברור שיש דברים שגוגל לא רוצים שתדע ואכן מדובר על יותר מ200 פרמטרים שאינך יודע במדויק מה הם, אלא ערכות שמתבססות על ניסיון של בעלי ידע וניסיון בתחום.

    "אתר לא ניראה טוב" – המשפט מאוד בעיתי ולא מבוסס. אם לטעמך אתר לא ניראה טוב, יכול להיות מאוד שאתר נראה בסדר גמור בשביל מישהו אחר. אכן קיימים אתרים בעמוד הראשון בתחומים תחרותיים מאוד, ואני מציין מאוד שעיצובם שווה לא יותר מ10 שקל, אבל הם עדיין שם. גוגל אינה מסתכלת על עיצוב האתר אלא על אררכיה וניווט שלה. שניתן להגיע בפשטות לכל הדפים באתר וגם אם לא, אפשר להגיש את מפת האתר (sitemap) בכלי למנהלי אתרים.

    אתה צודק, אף אחד לא יודע איך הדברים עובדים ב100% אבל מה שכן אני יכול לומר לך, עיצוב האתר בתור עיצוב נטו לא קשור לניווט וארכיטקטורה וקוד, אין שום קשר לקידום אתרים.

    אני יכול להביא לך דוגמאות מפה עד להודעה חדשה את האתרים שעיצוב שלהם נראה שנות 90 אבל ממוקמים ראשונים במנועי החיפוש בגלל אופטימיזציה הנכונה גם ב- Onsite Seo וגם ב- Offsite Seo.

    מניסיון שלי והרבה בעלי אתרים בתחום, יכול לומר לך עם יד על הלב, גם אם תשקיע בעיצוב האתר אשרות אלפים של שקלים או 20 דולר, זה לא ישנה את מיקומך במנועי החיפוש והרלוונטיות שלך לא תעלה בעקבות העיצוב.

  6. אסף הגב יולי 22, 2017 בשעה 10:49 am

    "לבדפדפן אקספלורר"
    "אתר Facebook הודיע בתחילת שנת 2008 שלא תמשיך"

השארת תגובה

ביטול

צור איתנו קשר
בניית אתרים
בנה אתר מקצועי עכשיו
עשה קליק
קידום אתרים
קדם אתר בגוגל
קבל מחיר ותוצאות
פרסום בגוגל
פרסום היחיד שעובד חזק
קבל מחיר ותוצאות
קטגוריות בבלוג
  • קידום אתרים
  • בניית אתרים
  • וורדפרס
  • תוספים של וורדפרס
  • עיצוב אתרים
  • שרתי אחסון
  • אחסון אתרים
  • אחסון קבצים
  • בניית חנות וירטואלית
  • ברשת
  • גוגל אנליטיקס
  • דפי נחיתה
  • מדריך Cpanel
  • קוד פתוח
פוסטים אחרונים
  • טעויות נפוצות של מתחילים בוורדפרס (וחלק מהותיקים נופלים בהן גם!)
  • וורדפרס 6.2 – כל העדכונים, הפיצ’רים והשיפורים למפתחי אתרים ובעלי עסקים
  • אז מה חדש בוורדפרס 4.0 ועד 4.7?
  • איך פותחים כתובת מייל ממותג בשרת – Cpanel
  • איך מתחברים לחשבון Cpanel בשרת אחסון
iDox סוכנות דיגיטל
webist.co.il - כל הזכויות שמורות 2008 - 2017
גלילה לראש העמוד