כולנו כבר יודעים שזמן הוא שם המשחק בתחום של קידום אתרים. זמן הוא גורם חשוב מאוד אם לא החשוב ביותר. הכל כמעט בתחום של קידום אתרים ו-SEO תלוי בזמן. כדי שדירוג ה-SERP שלך השתנה ותתקדם במילות מפתח שבחרתה' עליך לעבוד קשה. ( מי שלא הבין מה זה SERP אז הפירוש הוא – Search Engine Results Page) .כדי לקבל איזה שהוא דירוג, וגם אם זה דירוג 0 (Pr 0) יכול לקחת ימים, שבועות או אפילו חודשים שלא נדבר על תוצאות מיקום במנוע חיפוש של גוגל למשל. ככל שיש לך יותר גולשים ייחודיים באתר באופן יומי וקבוע, כך האתר שלך ניחשב ליותר סמכותי ולרלוונטי בתחום.
הגדלת כמות קישורים שמקשרים אליך – או במילים אחרות, קישורים נכנסים. עליך לדאוג לקבל קישורים איכותיים ככל האפשר. אני אכן נתקלתי באתרים שמטרתם רק להוציא קישורים. האתרים אלה לא זוכים ביחס כלשהו ממנוע חיפוש ואף מזיקים בהרבה מקרים. התוצאה מקישורים מאתרים אלה מכונים כ- Link Farm אינם טובים לך ולאתר שלך. אבל בעצם מה זה קישורים איכותיים ? קישור איכותי הוא קישור מתוך דף שיש בו תוכן ענייני, איכותי ומבוקש.
קישור איכותי = דף שמקבל הרבה קישורים חיצוניים אחרים ומוצאי קישור אליך. דף כזה נחשב כדף איכותי מכוון שהרבה אתרים מקשרים אליו ויש בו השפעה לא קטנה במנועי חיפוש. ואם הדף מקשר אליך לאתר, אז כנראה אפשר ליראות בזה כהצבעה כלשהו מאדם סמכותי שמצביע על הדף אתר שלך.
[adsense]
עליך להגדיל הקלקות מתוך מנוע החיפוש אליך לאתר. ככל שהכמות ההקלקות על האתר שלך התגברו, כך אתה תחשב להרבה יותר רלוונטי מתוצאות אחרות שמתחרות מולך וממוקמות מלפניך.
דוגמה: אתר A שנמצא במקום ראשון במנוע חיפוש ואתר B שנמצא במקום שני במנוע חיפוש. אתר A יקבל 40 אחוז מההקלקות מהחיפושים שבוצעו לעומת אתר B שיקבל 20 אחוז מהקלקות. במידה ואתר B אכן מקבל 40 אחוז מהקלקות ואתר A שממוקם בתוצאה הראשונה מקבל 20 אחוז מהקלקות, מנוע חיפוש יעדיף אותך למקם בתוצאה ראשונה במקום אתר A. כלומר הוא אכן יחשוב שאתר שלך יותר רלוונטי וגולשים אכן מדלגים על תוצאה הראשונה וזה גורם לחשד על רלוונטיות שמנוע החיפוש מציג לגולש.
גיל האתר – גיל האתר הוא אחד הגורמים המרכזיים בתחום קידום אתרים. ככל שגיל האתר דומיין שלך גדול יותר, לדוגמה שנתיים ומעלה, כך אתר יחשב לסמכותי יותר.
גיל הקישורים – ככל שגילם של קישורים נכנסים אליך לאתר גדולים יותר, כך תקבל עפילו יותר חשיבות. מכוון שדפים מהם מגיע הקישורים מקבלים גם סמכות כלשהי עם הזמן וגם הקישורים היוצאים מהם נחשבים לסמכותיים.
כמובן כל זה הוא רק חלק מהחישוב שאלגוריתם של מנועי חיפוש לוקחים בחשבון. גוגל למשל לוקחת יותר מ-200 פרמטרים לחישוב הדירוג של האתר, וכמובן אף אחד לא יודע את כולם. אלה כל הדברים הם ניחוש על ידי ניסוי והטעיה של אנשים שעוסקים בזה כמה שנים ומה שנותר למקדמי אתרים מתחילים, או לבעלי אתרים שרוצים לקדם את אתרם בגוגל, רק ללמוד חלק מהעובדות שנבדקו ונבדקים עם הזמן.
הערה: כמובן במאמר זה אני בא מנקודת הנחה שאתה אכן יודע ומבין קצת בקידום אתרים ו-SEO. למרות זאת אם כעת יש לך שאלות לגבי מה שנכתב כאן אתה מוזמן להשאיר כאן תגובות וגם להסתכל במאמרים אחרים בנושא קידום אתרים כמו:
קישורים נכנסים עם דירוג גבוהה
Nofollow כדרך לקידום אתרים
8 סיבות שיכולות לפגוע בדירוג האתר שלך במנוע חיפוש
שלום יוסי,זה שוב אני
שאלתי אותך כבר את השאלה אבל יכול להיות שלא קיבלת אותה….האם לאחר עליית האתר שלי לאוויר אני אמור "להגיד" לגוגל שיכניס אותי למערכת שלהם?.. מה אני אמור לעשות כדי להריץ את האתר בגוגל ולהתחיל לדאוג על לקדם אותו?..
בתודה מראש
מאמר מעולה. תודה גבר
אתה יכול לשלוח את כתובת האתר לגוגל, או פשוט להשיג כמה קישורים מאתרים אחרים והוא יסרוק את האתר שלך מהר יותר. אין לך מה לדאוג בקשר ל-"להכניס אתר לגוגל". הוא יסרוק אותו אם תכניס אותו או לא.
אין כזה דבר להריץ אתר בגוגל. תתחיל עם קידום. עכביש יבוא כבר לבד לסרוק את האתר שלך. או אם אתר שלך ממש חדש, תקרא את הפוסט הזה
http://webist.co.il/איך-להיכנס-לגוגל-תוך-24-שעות/
נכון, בסופו של דבר גוגל יסרוק את האתר אבל ישנם מספר דברים שאפשר לעשות כדי להפוך את העניין למהיר יותר:
שתף את האתר ברשתות חברתיות ואתרי שיתוך מדיה כמו digg, reddit וכוולי – אתרים אלו נסרקים ומאונדקסים ע"י גוגל במהירות ובתדירות גבוהה.
כמובן צור קישורים אל האתר שלך מאתרים אחרים.
הדבר הכי חשוב לאתר שמורכב מיותר מכמה עמודים – הרשם לכלי הוובמסטר של גוגל והגש את מפת האתר שלך – מפת אתר הוא בעצם אינדקס של כל העמודים באתר שלך ומתי עודכנו לאחרונה.