רוצים לדעת מה למדתי מעדכונים אחרונים של אלגוריתם של גוגל? לא להתרגש מכל פיפס. פעם יקראו לזה פנדה, פעם קפאין, פעם פינגווין ואולי פעם הבא נצפה לעדכון של זברה. אחרי כל עדכון הרשת רועדת בסיכומים ובפוסטים על שינוים. גוגל עושה שינוים ומשנה את האלגוריתם שלה כדי לשפר את התוצאות החיפוש וכל פעם מחדש הם טוענים שהתוצאות כעת טובות יותר.
האם זה אומר שתוצאות הקודמות לא היו טובות?
אפשר רק ללמוד מזה ולהבין שמטרת גוגל היא לחדש ולרענן את השוק. לשנות ולשדרג, לדרג אחרת את האתרים ולשנות את דירוגים עם הזמן כדי ליצור דינמיקה בתוצאות. זו היא הדרך שלהם לשווק את עצמם דרך מקדמי אתרים שיכתבו על כל שינוי שכזה וימציאו סיפורים משל עצמם.
יש היום הרבה סטודנטים אשר מסיימים קורסים שונים בתחום, חלקם סיימו קורס קידום אתרים וחלקם קורס שיווק באינטרנט. הרבה מהם עובדים כעצמאים בתחום מכיוון שהם רואים בזה הצלחה עסקית ודרך להגשמת חלומות אבל רובם נתקלים בקשיים בעקבות חוסר מידע ושינוים אינטנסיביים בתחום. הרבה מקדמי אתרים "מתחילים" נפגעים קשות מחוסר מידע רלוונטי. הרבה ממשיכים לקראו וללמוד והם נמצאים בתהליך למידה תמידי.
במילים אחרות, במקום לעשות ולהתנסות בדברים, הם מנסים להתגונן מפגיעות. סוגיה שמדאיגה קצת..
[toc]
חזרה לנושא של פינגווין ודומיו.
האם נפגעת בעקבות השינויים? יכול להיות מאוד שאתה לא אשם! (או אולי כן).
בכל מקרה, זה לא משנה כי גם אם תעברו על כל המאמרים שנכתבו באינטרנט על שינוים ושדרוגים במנוע החיפוש של גוגל בשנה אחרונה, לא תמצאו את הנוסחה המנצחת כפי שלא היה ניתן למצוא זאת גם בעבר.
כל מה שאתה צריך לעשות זה 3 צעדים הבאים.
צעד אחד אחורה ו-2 צעדים קדימה.
צעד אחרונה
במידה ואתם רוצים לדעת מה גרם לפגיעה ובירידה של האתר שלכם בדירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל, כל מה שעלכם לעשות זה בדיקה מקיפה..
- בדקו את האתר כולו (inSite).
- בדקו את הפעילויות אותם בצעתם בחודשים אחרונים.
- סרקן את הקישורים נכנסים. (offsite)
במידה ואתה מוצא משהו חשוד שיכל לפגוע בדירוג האתר שלך, תדאג להסיר את התופעה כדי לחסוך את הכאב ראש בעתיד.
הצעד הזה מומלץ במידה והפגיעה היא קשה -הכוונה היא להסרה מלאה מאינדקס לצורך דוגמה. אם נפגעת מעדכון בצורה משמעותית, תן לעדכון לעבור בשקט והתחל בניקוי ההיסטוריה שלך ברשת. בצע שינוים והסר קישורים שיכולים לפגוע בך. לאחר שינוים ושדרוגים וניקוי מלא של Junk מהרשת, הגש את האתר שלך מחדש לגוגל לסריקה חוזרת.
2 צעדים קדימה
תבדוק את מצבו של האתר כרגע, האם הוא צריך שיפור בעיצוב, בממשק המשתמש, בארגון מחודש של תכנים וקישורים פנימיים. במידה וכן, עשה זאת.
במידה ולא, תדלג על הצעד הזה ותקדם לצעד מס'3.
צעד מס' 3
אם אתה חושב שכל הדרכים בהם השתמשת לקידום האתר שלך כשרות ולגיטימיות, תמשיך לעשות זאת.
אם נפגעת בביטוי כזה או אחר, תמשיך לקדם ולעשות את הדברים אותם עשית בעבר כל עוד אתה מאמין שהם דרכים לגיטימיות לקידום והם שאינם עוברים על חוקי Guidelines של גוגל. בסופו של דבר מדובר במכונה ולא בהכרח שכל שינוי היא תוצאה מפעילותך האישית.
לצורך בדיקת מיקום בגוגל של האתרים באפשרותך להשתמש בתוכנה בשם CuteRank.
פינגווין 1.1 כבר כאן, מתרגשים?
מה אפשר ללמוד מעדכון הזה?
גוגל נלחמת באתרים שמוכרים, שוכרים ומחליפים קישורים. המלחמה ב-Webspam ממשיכה. אם אתם לא נופלים בקטגוריה זו אין לכם מה לדאוג.
אין אדם יותר אמיתי ממך בתחום אני חושב. אומר את הדברים ישר כמו שהם ולא מתיפייף. זה למה אני מכבד אותך יוסי!
פוסט מעולה!!!
אני חדשה בכל התחום הזה ולומדת המון מהאתר שלך.
האמת שפוסט הזה קצת סינית בשבילי . אין ספק שיש לך המוןןן ידע אבל תנסה להתנסח בצורה פשוטה יותר כי יש אנשים שממש לא מבינים את הביטוים מקצועיים.
אני יודעת שאולי הבקשה הזאת נובעת מחוסר ידע אבל יש הרבה מתחילים כמוני שרוצים ללמוד. אשמח אם תיקח את זה לתשומת ליבך
אורלי
אפשר לומר שכל מה שצריך לעשות זה להתקדם ולא לבכות שגוגל מעיף אותך כמה עמודים אחורה. ממשיכים לקדם ולא מוותרים
כל אחד היום מומחה לאינטרנט. מקדמי אתרים עם כל הכבוד לעיסוק שלהם המציגים את עצמם בתור מומחים פשוט בדיחה.