יש לך אתר, יש לך דפים, תוכן מעניין אבל לא יודע לאן לשייך אותם?
אם מעניין אותך אילו עמודים מקבלים יותר משקל מבחינת Seo – והאם קידום אתרים תלוים על התיחסות שלך לדברים טכניים – קרא את המאמר!
הפוסט מתמקד בהסבר קצר על ההבדלים בין העמודים ומי חשוב יותר ומי חשוב פחות בעיניי מנועי החיפוש וכמובן גם למה.
אני יוצא מנקודת הנחה שמערכת שבה אתה משתמש כולל את הפיצ'ר הנקרא "תגים" כמו וורדפרס, אבל אכן זה נכון בכל מערכת אחרת שכוללת עמודים, פוסטים ותגים.
השאלה הגדולה היא, מי חשוב יותר ומה המשקל שכל אחד מהם מקבל ממנועי החיפוש ובעיקר גוגל. האם רמת החשיבות שונה בכל אחד מהם ואם כן עד כמה?
שמעתי כאלו שטוענים שעמודים חשובים פחות, שמעתי את אלו שטוענים שפוסטים חשובים יותר וגם את כאלו שאומרים שדפי תג מקבלים הרבה יותר משקל מכל דף אחד באתר.
הפוסט מציג את הטענה ואת התשובה לכל טענה עם הסבר מפורט.
אז נתחיל מהעיקר…
(פוסטים Vs עמודים) Vs עמודי תג.
טענה: "מנועי חיפוש מעדיפים פוסטים, כי זה אומר שהאתר מתעדכן כל הזמן."
תשובה: מיתוס שמתרוצץ כבר זמן רב. הטענה הזאת לא נכונה מהליבה מכיוון שפוסטים וגם עמודים הם עמודים סטטיים. תגובות לא הופכות את העמוד לדינמי מכיוון שאפשרות של תגובות ניתן להוסיף גם בעמודים וגם ב-post, דיונים ניתנים בשני המקומות וגם התוכן הוא סטטי בסופו של דבר. בשביל גוגל, כל עמוד הוא עמוד בפני עצמו ללא קשר אם אתה בתור בעל האתר תקרא לו פוסט או עמוד סטטי (Page). ההגדרה של עמוד סטטי היא רמת ההגדרה התאורטית ולא טכנית במערכת.
בהמשך לטענה הזאת יש טענה נוספת שהיא מנסה להוכיח את הטיעון הנאמר.
טענה: "פוסטים כוללים תאריך ועמודים לא – זה מה שעושה את הפוסט דינמי."
תשובה: תאריך מופיע גם בעמודים ויכולות להופיע בכל עמוד אחר, או פשוט לא להופיע בכלל בשום מקום באתר.
לכן לומר דבר כזה תלוש מהמציאות.
הדבר מעיד רק על התאריך שבו עמוד פורסם ולא מעבר.
טענה: "עמודים לא ניתנים לקידום מכיוון שהם עמודים סטטיים שלא מתעדכנים".
תשובה: לעתים רחוקות ש-post או מאמר שפרסמת מתעדכן או מתחדש ונוסף לו עוד מידע ולא כל עמוד או מאמר זוכה לתגובות מרובות. לכן לטעון כזה דבר, זאת הטעיה. יש אתרים שלמים שקודמו בעזרת עמודים ולא פוסטים.
טענה: "עמודי תג מקבלים יותר משקל מפוסטים ועמודים"
תשובה: דפי תג לא מקבלים משקל גדול יותר והטענה הזאת שעלתה לאחרונה היא לא נכונה ומטעה. זה הכל עניין של קישורים פנימיים. אם יש לך ענן תגים בווידג'ט וכל התגים מקבלים קישורים מכל עמוד באתר שלך, מובן מאליו שהם יקבלו הרבה יותר משקל ברמת insite seo. מצד שני, אם לא תשתמש בהם בצורה כזאת, הם יקבלו פחות כח מתוך האתר.
במקרה הזה הרבה תלוי במבנה, בקישורים הפנימיים ואין עדיפות בין עמודים, פוסטים או דפי תג. כאשר דף אחד מקבל משקל גדול יותר לאומת דף אחר, השלבים שצריך לבדוק הוא הסבב הקישורים שמגיעים מתוך האתר שלך וגם מבחוץ. אם דף ספציפי מקבל הרבה פחות כח מקישורים הפנימיים ואין לו קישורים רלוונטיים חיצוניים, אז ברור שקישור "תג" שמופיע בכל עמוד אפשרי באתר יקבל הרבה יותר כח. טענה של "דפי תג מקבלים יותר משקל" אינה נכונה.
סיכום הנושא:
הכח הקישורים בין עמודים מתחלקים בצורה שונה ותלויה במבנה האתר, במבנה הקישורים הפנימיים ובכוחותיהם ביחס לכל עמוד אחר. לטעון שאחד חשוב יותר מהשני טעות גורלית שיכולה לשנות את כל האסטרטגיה של אופטימיזציה של האתר. דפי תג שממוקמים לפני עמודים או פוסטים בתוצאות החיפוש לא מעיד על חשיבותו העליונה אלא על מבנה קישורים שגוי בתוך האתר שנותן ליגיטימציה לעמוד "תג" הרבה יותר כח מעמוד הפוסט.
זאת דעתי בנושא, ואשמח לשמוע את דעתכם כאן למטה.