יש לכם דף אוהדים או דף עיסקי בפייסבוק עם אלפי גולשים שעשו לכם לייק? מעכשיו תוכלו גם לפרסם סטטוסים בתשלום. נכון להיום, כשאתם מפרסמים סטטוס בעמוד האוהדים שלכם בפייסבוק, לא בהכרח שרוב רובו מהמשתמשים שעשו לכם Like יראו את אותו הסטטוס בפיד שלהם. רובם של המשתמשים יפספסו את ההצעה או את פיסת המידע שאותה רציתם לפרסם לקהל שלכם ותקבלו פחות חשיפה מהרצוי. רכישת סטטוסים יגביר את הסיכוי של הצגת פוסטים אצל אוהדים.
כולנו כבר מכירים את הפרסומות של פייסבוק המופיעות בצידו הימנית של האתר אבל סטטוסים ממומנים זאת היא הדרך החדשה של פייסבוק להגדיל את הכנסותיה. היא מציעה שני אפשרויות פרסום סטטוסים.
העלות לסטטוס נעה בין 20 ל-80 ₪. ככל שהעלות גבוהה יותר ההסתברות לחשיפה גדלה פי כמה.
לפני שקופצים על פרסום סטטוסים, צריך לדעת האם זה מתאים לכם והאם זה מביא לכם את התוצאה הרצויה.
רק בגלל שזאת פלאטפורמה פרסומית חדשה המאפשרת לכם לפרסם בה, לא בהכרח אומר שהיא מביאה תוצאות רצויות. בעלי עסקים רבים נוטים לאמין שכל פרסום באינטרנט עובד במיוחד שנושא של שיווק ברשתות חברתיות הפכה לטרנד היסטרי. כמובן שאסור לשכוח שג'נרל מוטורס הפסיקה הזרמת תקציבים לפלטפורמה פרסומית של פייסבוק בטענה שהיא מביאה ספק ביעילותיה ולא רק היא. אולי זה אות שצריך להדליק נורה אדומה אצל עסקים אחרים, שחברות בסדר גודל כמו General Motors נוטשות את פייסבוק בטענה כזאת.

האם זה מתאים לכל אחד ולכל עמוד?
זה מתאים לחלקם מהעמודים שברשותם כמות הלייקים גדולה יחסית. אם עמוד שלך עומד על כמה עשרות או אולי כמה מאות לייקים בודדים, בספק שהפרסום שווה את המחיר. עלות מול תועלת. לפני שרצים לבצע פרסום ממומן של סטטוסים בפייסבוק תשאלו את עצמכם מספר שאלות.
- האם עמוד האוהדים שלי נועד ללקוחות קיימים או ללקוחות חדשים?
- האם השימוש בעמוד שכזה הוא לצרכי מכירה או חשיפה?
- מה המטרה של פרסום שכזה?
- מה אני מצפה לקבל מהחשיפה הזאת?
- מי הקהל יעד שלי?
- האם קהל היעד שאליה אני מכוון נמצאת באוהדים שלי?
ירידה חדה במניות של פייסבוק מצביע על פלטפורמה לא אמינה
פייסבוק ממשיכה לצבור ירידה במניות שלה מאז הנפקתה. החברה שמעורכת ב-104 מיליארד דולר לא מצדיקה את השוויה. יחד עם זאת נפתחה חקירה נגד החברה שהנפיקה את עצמה בבורסת נאסד"ק ומשקיעים הגישו תביעות אזרחיות נגד החברה.
מניה של פייסבוק ירדה באחוז מצטבר של 27% מאז הנפקתה.
[gchart id="71796"]
מה אני יכול ללמוד מזה?
פייסבוק מתבססת על מכירת שטחי פרסום ברמת מאקרו. ז"א היא לא באמת יודעת להתאים את הפרסום לפי תחומי העיניין מכיוון שאם נחשוב לרגע, היא מתאימה את הפרסומות למשתמשים על פי ערכה גסה של תחומי עיניין באמצעות מידע האישי שהיא צוברת על המשתמשים. במילים אחרות, עמודים עליהם עשיתם לייק יהיה אות לתחום התעניינותך ופייסבוק תדע להשתמש במידע זה לצורך הצגת פרסומות קשורות. נשמע מעניין, רק שבפועל כמה משתמשים אתם מכירים שעשו לייקים לעשרות דפי אוהדים, עסקים או סתם עמודים ללא התעניינות אמיתית.
אם משתמש עשה לייק לעמוד של בר רפאלי לא בהכרח שזה מצביע על התעניינותו ברכישת בגדים, או במידה ומשתמש עשה לייק לעמוד של CocaCola לא בהרכח שירצה לצפות בפרסומות של משקאות אחרים.
לא כל דבר שנעשה ברשת מצביע על תחומי עיניין. אנשים גולשים, לוחצים, מסתכלים ועוזבים ולא ניתן להצביע על התעניינותו האמיתית של הגולש רק לפי מנגנון ה"לייקים".
דוגמה מהחיים: אתם יושבים במסעדה עם משפחה ואוכלים ארוחה בשרית מול חוף הים, מסתכלים על הנוף לכיוון הים ואתם עושים לייק למקום ולנוף. האם זה מצביע על כך שפרסומת של לימודי שחייה תיהיה רלוונטית במקרה הזה?
הבעיה – חוסר התמקדות של פייסבוק, קשה לעריך תועלת פרסומית שלה. האם שמעתם על סיפורי הצלחה בארץ בעקבות פרסום בפייסבוק? …
פייסבוק היא פלטפורמה טובה לשמירה על המיתוג, שמירת קשר עם לקוחות, לתת אולי שירות ומענה ללקוחות קיימים, אבל היא לא פלטפורמה פרסומית עיקרית שמומלץ להשקיע בה את כל הכסף.
ראינו שפרסום בפייסבוק לא יעיל גם לעסקים קטנים. רוצים לשמור על המיתוג האישי, זה יכול לעזור לכם.
רוצים להביא מכירות משמעותיות ולעשות מהפך? אני חושב שמדיה באיינג וגוגל עושים את העבודה בצורה טובה הרבה יותר לעומת FB.
צד הטוב של פייסבוק
שוב, עדיין מדובר בפלטפורמה עם "פוטנציאל" שמשקיעים בה לא מעט כסף. זה יכול לעזור לך לקבל חשיפה נוספת לעסק , למותג ולהביא טראפיק לאתר שלך. ניהול נכון ופרסום ממוקד יביאו תוצאות. יחד עם זאת חשוב לציין שעסקים קטנים שרק פתחו עמוד עיסקי בפייסבוק לא יכולים להנות מחשיפה ללא השקעה כספית בפרסום לצורך הגדלת קהל המעריצים / לקוחות. מדובר בתהליך, ורק בגלל שיש בפייסבוק 900 מיליון משתמשים לא אומר שהעסק שלך הולך לעשות אקזיט מהסרטים. זה מה שבעלי עסקים קטנים מאמינים ומהר מאוד מתאכזבים.
ההבדלים בין פרופיל, עמוד וקבוצה.
- פרופיל: הגבלה ל-5,000 חברים בלבד.
- עמוד עיסקי: משתמשים יכולים להצטרף לעמוד אוהדים גם אם אין קשר ישיר עם בעל העסק.
- קבוצה: קבוצות נועדו לפיתוח דו-שיח. מכירים את הפורומים? אפשר לומר שקבוצות זה עתקה ישירה של פורום.
לסיכום
רוצים לפרסם בפייסבוק? תעשו את זה בצורה חכמה ועל תזרקו את הכסף באוויר. תנסו לקבל כמה שיותר מידע על השקעתכם והאם זה עונה לציפיות וליעדים שאותם הגדרתם מראש.
כתבה חזקה ביותר !!!!
פייסבוק הולכת להתרסק בקרוב
שירלי, לא מאמין שפייסבוק הולך להתרסק מתי שהוא בתקופה הקרובה. לא צריך לדאוג לצוקרברג.
חוץ מזה, מאמר מאד אינפורמטיבי ויעיל לכל מי שמפרסם בפייסבוק או למי שמעוניין לפרסם שם.
כפי שגם נכתב בקצרה בפוסט, ישנם המון פרסומים על כך שקמפיינים בפייסבוק פחות רווחיים לחברות מאשר קמפיינים ברשתות חיפוש (בעיקר גוגל) בטענה שלטווח הארוך, חברות מפיקות הרבה פחות תועלת ממנה.
אני בדעה, שהמטרה הראשונית של הקמפיין שלך צריכה להיות "לייק" לעמוד שלך. כי אז יש לך למעשה כלי ישיר ליצור קשר עם סוג של קהל מפולח ללא כל עלות. כל מבצע, כל דבר מיוחד שאתה רוצה להעביר ללקוחות שלך… אתה יכול – והם יראו את זה ללא עלות.