
יש מקרים בהם תרצו לקבל יותר מידע על המשתמשים שיצרו איתכם קשר דרך טופס צור קשר באתר שבניתם בוורדפרס ולא בהכרח תרצו לתת עוד שדות למילוי לגולשים שלכם. למשל כתובת IP, כותרת של העמוד בו הוא מילא את הטופס ועוד. לא בהכרח שהגולש גם ידע מה זה כתובת IP או ירצה למלאות כותרת של העמוד. בפוסט הזה אנחנו נעבור על תגיות מיוחדות שניתן להכניס בפורמט של המייל אותו אתם מקבלים בעת מילוי טפסים באתר ונראה איזה עוד אפשרויות יש לנו. חשוב להדגיש שחלקם מהדברים ניתן היה לביצוע באמצעות קוד php, פונקציה קטנה שהיה אפשר לכתוב או באמצעות Javascript אבל כעת אין צורך לכל זה וניתן להשתמש בפונקציונליות נרחבת זו באמצעות קיצורים המוצגים בהמשך.
הזהרה: זה יכול להקל עלך בבניית אתר הבא שלך!
תג:
[url_] – התג זה יוחלף ע״י כתובת url של האתר
[_time] – תג יוחלף בזמן שבוצע השליחה של הטופס
[_post_title] – יוחלף באמצעות כותרת של העמוד
[_date] – יוחלף על ידי תאריך
[_post_url] – התג זה יוחלף באמצעות כתורת url של אותו העמוד ממנו נשלחה הטופס.
[_post_name] – במקום התג יוכנס שם השרשור הנקרא slug
[_post_author] – שם של היוצר הפוסט / מאמר / עמוד
[_post_author_email] – כתובת מייל של יוצר העמוד או המאמר
מתי תרצו להשתמש בזה?
למשל במקרה של רצון לדעת מאיזה עמוד הגיעה הליד ותרצו לקבל את המידע הזה כבר בתוך המייל שנשלח אלכם מוורדפרס. כמובן שאפשר לדעת זאת גם דרך גוגל אנליטיקס אבל במקרה הזה הדבר לא נועד לצרכי חישוב נתונים סטטיסטיים אלא יותר מידע מידי על המשתמש או על שירות בו הלקוח מעוניין לקבל.
דוגמה: יש לכם מספר שירותים באתר ויש לכם טופס צור קשר עם שם, טלפון, מייל וכפתור בחירה בסגנון תפריט נפתח שבו הגולש מסמן באיזה שירות הוא מעוניין.
במקום עוד אפשרות שגולש אמור למלאות או לסמן, פשוט מאוד ניתן להשתמש ב post_title ולוותר על סימון בחירות אחרות. מיד תדעו מאיזה עמוד הליד הגיע ותוותרו סימון מיותר של באיזה שירות הגולש מעוניין לקבל. המקרה הנוכחי הזה מקצר את הטופס וכמו שידוע לכם טפסים קצרים שווים לאחוזי המרה גבוהים יותר.
איפה שמים את התגים?
זה הולך בתוכן ההודעה = פורמט מייל אותו אתם מקבלים לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם.