לכל אחד שעוסק בתחום קידום אתרים, למי שיש אתר או חושב לבנות אתר אינטרנט ולעסוק בשווק באינטרנט יש הרבה שאלות בנושא. לכן החלטתי לכתוב פוסט שאלות תשובות לגבי קידום אתרים שצצים לעיתים קרובות. אם אתה עוסק בתחום של קידום אתרים או לא, עליך לדעת מספר דברים שיעזרו לך בהמשך.
1) האם תבנית עיצוב של אתר אינטרנט מבוסס תבנית Css טוב יותר מאשר תבנית עיצוב לאתר מבוסס טבלאות לקידום אתרים?
תשובה: אין כל חשיבות מבחינת מנוע חיפוש גוגל לתבנית העיצוב אבל בניה נכונה באמצעות Css ושימוש מופחת בטבלאות יכולה לתרום לקידום וגם לחוויית משתמש. עכביש יכול להתמודד גם עם css וגם עם טבלאות. למעשה רובוט שמבקר וסורק את האתר שלך אינו מסתכל על עיצוב האתר אלא רק על התוכן שיש בו. מנוע חיפוש של גוגל יסרוק את האתר ויציג את התוצאות חיפוש הרלוונטיות בהתאם לתוכן האתר דף וסדר של דברים שכלולים באלגוריתם ללא הבדלה אם אתר שלך מבוסס css או טבלאות (tables). בעיה בטבלאות היא שהן כוללות הרבה קוד מיותר. כאשר אנו עושים שימוש בטבלאות באתר שלנו, מתווספות שורות קוד רבות שבמקרים רבים מפריעות לסורקים של מנועי חיפוש לסרוק את האתר מהר יותר. חשוב להדגיש שיחס בין קוד לטקסט צריך להישמר ברמה גבוהה. ז"א שהטקסט יהווה לפחות 60% מהקוד. כמובן שבמקרים רבים זה לא ככה והמצב הוא הפוך מזה, אבל יש צורך לשמור על איזון הנכון. יש כאלה הטוענים שכדי לקדם את אתר במנוע חיפוש עדיף שהעיצוב ותבנית של האתר אינטרנט יכתב ב – css. באמצעות Css ניתן לשחק עם הטקסט לדוגמה, לכתוב את הטקסט כמה שיותר גבוה בדף ובאמצעות הגדרות Css למקדם אותו בתחתית העמוד מה שלא ניתן לבצעה באמצעות הטבלאות. אתר מקצועי לא נבנה יותר באמעצות טבלאות אך זה לא אומר שאנו לא עושים שימוש בטבלאות בכלל. יש מקרים בהם נרצה להשתמש בטבאות אבל לא לצורך בניית אתרים.
[adsense]
2) האם תבנית עיצוב של אתר אינטרנט מבוסס תבנית Css טוב יותר מאשר תבנית עיצוב לאתר מבוסס טבלאות לקידום אתרים?האם תבנית עיצוב של אתר אינטרנט מבוסס תבנית Css טוב יותר מאשר תבנית עיצוב לאתר מבוסס טבלאות לקידום אתרים?
תשובה: אין כל הצדקה להשתמש בטכניקה של הסתרת טקסט על ידי Css וזה יכול לגרום רק לנזק, עד כדי כך שאתר יעלם מאינדקס של מנוע חיפוש. מומלץ להשתמש בתגית ALT כדי להסביר למנוע חיפוש מה כתוב בתמונה זו. גוגל מבין את תגית זו, וזהו השיטה הכי קלה לכלול תגית ALT לתמונה מאשר להתעסק ב-css.
3) האם מיקום השרת אחסון שבו אני מאחסן את האתר שלי, יש השפעה על SEO ?
תשובה: כן! גוגל מחפשת את כתובת ה- IP של השרת שבו אתה מאחסן את האתר, לדוגמה: אם שרת אחסון האתר שלך ממוקמת בארצות הברית מנוע חיפוש של גוגל עלול לחשוב שכנראה האתר מיועד למשתמשים ולגולשים שנמצאים בארצות הברית. באפשרותך לטפל בבעיה זו על ידי שימוש ב- Google Webmaster Tools, ולהגדיר שדומיין www.somesite.com מיועד לגולשים בגרמניה ודומיין fr.somesite.com מיועד לצרפתים וכו… לכן גוגל יתחיל לדרג את האתר שלך לפי אזורים וכך תוכל להגדיל את כמות הגולשים הממוקדים לך באמצעות מנוע חיפוש. אנשים שעוסקים בתחום קידום אתרים צריכים לקחת הרבה מאוד דברים בחשבון לפני שמבצעים איזה שהי פעולה.
4)האם תבנית עיצוב של אתר אינטרנט מבוסס תבנית Css טוב יותר מאשר תבנית עיצוב לאתר מבוסס טבלאות לקידום אתרים?האם תבנית עיצוב של אתר אינטרנט מבוסס תבנית Css טוב יותר מאשר תבנית עיצוב לאתר מבוסס טבלאות לקידום אתרים?
תשובה: יש היום הרבה מאוד אתרים סטטיים שנבנו בעבר, לאחר שנה שנתיים הופכים להיות אתרים דינמיים, כדי לעדכן תוכן, להוסיף מוצרים וכו… כמובן הכל באמצעות מערכת ניהול תוכן. חשוב לרוב בעלי אתרים לא לאבד את הדירוג האתר שלהם במנוע חיפוש בגלל שינוים במערכת. אתר דינמי ניבנה על ידי מערכת ניהול תוכן CMS עם פאנל ניהול של התכנים, ומשתמש בעל האתר יכול לנהל את האתר שלו על פי שיקול דעת אישית שלו ללא התערבות של מתכנת. שיטה הטובה ביותר לעביר אתר סטטי לאתר דינמי זהו להשתדל לא ליצור הבדל משמעותי בתוכן האתר ובעיצוב. שתוכן ותצוגת האתר הישאר זהה לקודמו. אם ביכולתך להשאיר כתובות סטטיים כפי שהיו מצוין, לדוגמה www.site.com/stati.html על ידי שימוש בקובץ Htaccess בשרת. אם לא, אז לבצעה את השינוים צעד אחר צעד. לא לגרום למנוע חיפוש לחשוב שזהו אתר אחר אשר הוא הכיר לפני. עברה צריכה להיות מושלמת באופן הדרגתי. לא כדי להחליף כתובות של קישורים במכה אחת את כולם. להשתמש בפקודת 301 redirect לעברת דף לאותו דף באתר החדש. במקרים רבים, אם תעשו את זה באופן מסודר והדרגתי ללא הרבה שינוים בתוכן ובבניה עצמה, הדירוג שלכם לא יפגע. קידום אתרים התחום רחב ועדין לכן צריך להתנהג אליו כמו לאישה.
5) האם תגית Meta description חשוב ואיזה משקל גוגל נותן לו ?
תשובה: לפני שנים רבות, גוגל נתנה לתגית זו משמעות גדולה יותר מאשר היום. מכוון שספאמרים ומקדמי אתרים בכובע שחור השתמשו בה לצורך הטעיה של מנועי חיפוש וקידום אתרים שלהם גבוהה יותר. היום התגית זו אינה מהווה משקל רב כמו פעם, אבל היא עדיין אלמנט שצריך לשים לב אליו. גוגל משתמשת בה כדי להציג הסבר קצת לגולש העושה חיפוש במנוע חיפוש של גוגל, על הדף שהוא הולך להכנס. גוגל משתמשת בתגית זו כדי להציג לגולש הסבר קצר, אך הוא גם משתמש בתוכן מתוך הדף לפי שיקול דעתו בלבד. לפעמים הוא השתמש בתגית meta description ולפעמים הוא לבד יבחר איזה משפט יוציג במנוע חיפוש לגולש מתוך התוכן של הדף. לכן יש כאלה שאומרים שאין חשיבות לתגית זו בכלל ואין צורך להשתמש בו יותר. אני רוצה להגיד לכם, שיש צורך להשתמש בו, למרות שמשקל שגוגל נותן לו הוא פחת עם השנים אך יאפשר להגיד שזהו לא גורם חשוב כדי להשתמש בו. בנוסף אסור להשתמש באותו תגית מטה במספר דפים. אין לבצעה שכפול של התוכן בתגית מטה מכוון שזה יכול לגרום למנוע חיפוש לחשוב שמדובר באותו תוכן משוכפל מדפים אחרים באתר, והוא עלול להסיר את התוצאות ממנוע חיפוש.
קידום אתרים ואופטימיזציה למנוע חיפוש – Seo הוא תחום רחב ובאמת צריך תמיד להתעדכן עם הזמן. יש עוד הרבה דברים שחייבים לקחת לתשומת לבכם כדי להצליח בתחום ולעבור את המתחרים. מקווה בהשמך לעשות עוד כתבות בנושא שאלות תשובות לגבי קידום אתרים.
היי תודה