לקבל יותר מבקרים, יותר גולשים או יותר טראפיק, זה לא עסק קל כמו שרובם מספרים. חלקם אומרים שכדי לקבל יותר גולשים צריך לעשות אופטימיזציה לאתר ולקדם אותו במנוע חיפוש, מה שאומר שצריך לעסוק קידום אתרים מה שאינו מביא תוצאות מהירות ומידיות אלה מדובר בפעולה לטווח ארוך, וגם זה בספק אם תגיע למקומות הראשונות במידה ואינך מתמצא בתחום. אז איך להשיג יותר מבקרים באתר שלך ? קורס קידום אתרים או כל קורס אחר לא ילמד אותכם את זה, אלה רק מניסיון ומניסוים רבים שתעשו במהלך העבודתכם ותיראו מה כן עובד עבורכם ומה לא. חלק גדול מבעלי מקצוע טוענים שיותר גולשים ניתן להשיג רק באמצעות קידום אתרים. זה לא נכון, (לדעתי) וכבר פורסם כאן מאמר ל- 50 דרכים להגדלת כמות הגולשים . קידום אתרים מביא תנוע ממוקדת ואינה מבטיחה תנועה גדולה אלה ממוצעת לחיפושים שנעשים לאותו ביטוי או מילת מפתח שברצונך לקדם. כמובן זהו רק אחד מהדרכים להשיג טראפיק לאתר אבל האם זה עיקרי ? את זה לא תלמדו בקורס קידום אתרים ולא בשום מקום אחר.
[adsense]
10 סודות להגדלת כמות הגולשים באתר
1) אופטימיזציה של אתר אינטרנט עבור מנועי חיפוש
כדי להשיג גולשים ממוקדים שחיפשו ביטוי מסוים במנועי חיפוש נעשת באמצעות קידום אתרים . מנועי חיפוש הם גורמים הראשיים להזרמת טראפיק ממוקד לאתר שלך ובחינם. כדי ללמוד ולהבין את תחום של קידום אתרים אינך צריך תואר ראשון אלה לקראו מספר מאמרים בנושא בכדי להבין איך הדברים פועלים בגדול. לדוגמה במאמר זה – איך להגיע למקום הראשון בגוגל – SEO ו- קידום אתרים תוכל לקראו בנושא של קידום אתרים ו- SEO .
2) עדכון תוכן באופן קבוע
אם ציפת לסוד שהיה גורם לך ליפול מהכיסא, אז אני חייב לאכזב אותך. שלב הראשון כדי להגדיל את הכמות הגולשים באתר הוא לספק תוכן איכותי ולעדכן אותו בתכנים חדשים באופן קבוע. ככל שידוע מצד מנועי חיפוש ו-SEO – התוכן הוא המלך ( Content Is king ). אם תוכן שאתה תספק, איכותי מספיק ואתה מעדכן אותו כל הזמן אתה תבנה לעצמך קהל גולשים ממוקד אשר מתעניין בתחום ובמידע שאתה מספק. עדכון תוכן באופן קבוע לא רק יעזור לך לקדם את האתר שלך במנועי חיפוש, אלה יעזור לך לבנות קהל ממוקד שיעקוב אחרי העדכונים על בסיס קבוע. ( למה שלא תעקוב אחרי אתר שמספק לך תוכן ממוקד בתחום שאתה מתעניין בו ? ).
3) הגדלת כמות גולשים באתר באמצעות רשתות חברתיות
ידוע שהיום יותר ויותר אנשים מדי יום מצטרפים לרשתות חברתיות ו-"מבזבזים" את זמנם בעדכוני סטטוסים ושיתוף מידע כמו תמונות וכו. אתרים של רשתות חברתיות כמו פייסבוק ( Facebook ), טוויטר וכו', הם גורמים עוצמתיים להגדת כמות גולשים באתר. רק בפייסבוק רשומים 500 מיליון בני אדם והמספר רק עולה. לכן תהייה בטוח שקהל היעד שלך נמצא גם ברשתות חברתיות כאשר מתעניין בתחום שאתר שלכם עוסק. כולם כבר שם, אז למה שלא תנסה למשוך אותם אליך ? רשתות חברתיות מהווים בין 10 – ל- 25 מכמות הכניסות באתר בממוצע. כמובן כל אחד חושב לעצמו שאם עכשיו אני אפרסם אתר בסטטוס שלי ל-1000 חברים , אז זה יהיה מספיק כדי להתחיל לקבל יותר גולשים באתר. חייב לאכזב את כולכם אבל זה לא כך. תחשבו גלובלי יותר, איך תגרמו לכך שגולשים שלכם באתר ישתפו את האתר שלכם בסטטוסים שלהם בפייסבוק מה שיבטיח לחשיפה ליותר מ-1000 משתמשים בפייסבוק. חשבת ? אוקי. באמצעות כפתורי שיתוף בפייסבוק, כפתור שיתוף בטוויטר, בגוגל באזז בדיג ועוד רשימה ארוכה של רשתות אשר ניתן לשתף קישורים למאמרים ודפים שלכם… קידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות הוא הגורם מאוד חשוב להצלחתו של האתר.
4) פייסבוק, טוויטר, גוגל באזז, דיג
אתה חייב לפתוח חשבונות על שם האתר שלך ברשתות אלה. במידה וזה פייסבוק אתה חייב לפתוח עמוד המעריצים שבו תעדכן כל מה שחדש באתר שלך, בטוויטר עליך לעדכן מצבים בכל עדכון שאתה עושה באתר וכו… כמות גולשים שאתה עלול לקבל מרשתות חברתיות יכולה לעקוף את כמות הגולשים שאתה יכול לקבל ממנועי חיפוש ובראשה Google. זה אכן כך, באם ביכולתך לבנות רשת גדולה של עוקבים בטוויטר או בפייסבוק, אתה יכול להשיג כמות גולשים גדולה לאתר בכל פעם מחדש. אנשים אשר עוקבים אחרי העדכונים שלך, הם באמת מתעניינים בך ובמידע שאתה מספק, וזה לא פרסום בדחיפה אלה עדכון שגולש באמת מצפה ורוצה להתעדכן בנושא כזה או אחר. הגולשים שלך יהיו קבועים לכל אורך הזמן, וכמובן באמצעות השגת אמון של הגולשים באפשרותך גם להציע לעוקבים שלך, באם זה בטוויטר או בפייסבוק , את שירותים שלך, או להמליץ על מוצר כלשהו שבתחום וכמובן לקבל עמלות על מכירות. הרי זה לגיטימי במידה וגולש מתעניין בשתייה קרה, ואתה מפרסם מאמרים בנושא זה כבר תקופה מסוימת, וגולש עוקב אחריך כל הזמן, אם תציע לו בקבוק שתייה חדשה לקניה ותמליץ עליו, 99 אחוז שגולש הילך לרכוש את המוצר המומלץ, רק בגלל שבנית אמון וירטואלי בינך לבין משתמש בצד השני באמצעות תכנים ועדכונים שפרסמת באתר וברשתות חברתיות.
5) קישורים נכנסים מאתרים מאותו תחום
דרך נוסף להשגת כמות גדולה של מבקרים באתר הוא לקבל קישורים מאתרים באותו תחום כמו שלך. קבלת קישורים נכנסים לאתר שלך יעזור לך גם מבחינת SEO במיוחד כאשר מדובר בקישורים חד כיווניים. אבל כאן איני מדבר על קישורים נכנסים מתחתית האתר רק לצורך הקידום במנועי חיפוש. קישור נכנס מתוך המאמר יכול להווה יתרון משמעותי בהגדלת כמות גולשים באתר. מאמר איכותי יכול לגרום לעליה בכניסות לאתר שלך. לפעמים קישור של האתר שלך במאמר יכולות להגיע למספר אלפים של לחיצות ביום במידה ואתר שבו פורסם המאמר באמת פופולרי ויש לו כמות גולשים גדולה. בטח השאלה הכי מטרידה את כולם וגם את תלמידים שעוברים את קורס קידום אתרים הוא " איך לקבל קישור ממאמר מאתר שעוסק באותו תחום ?".
התשובה פשוטה: פשוט תבקשו, תתנו משהו בתמורה או תעשו איתם דיל. בהרבה מקרים בקשה לפרסום קישור המלצה מתוך מאמר תינתן בחינם ללא תמורה. בעל האתר או בלוג מעוניין לקשר לאתרים אחרים באותו תחום כאשר מספקים מידע נוסף עבור הגולשים שלהם, לכן השגת קישור המלצה מתוך מאמר באתר אחר לא צריך להיות פרויקט.
6) תשתמש בכל האמצעים להשגת גולשים בחינם
יש מגוון הזדמנויות להגדלת כמות גולשים באתר, באם זה באמצעות פרסום מאמרים באתרים אחרים, באם זה השארת תגובות עם קישור בבלוגים או באמצעות החלפת מאמרים בין האתרים. תשתמשו ברשתות חברתיות כמקור תנועה חינמית ותעשו את זה בצורה טבעית ולא אגרסיבית. הגדלת כמות גולשים באתר היא הגורם המרכזי להצלחתו של האתר.
7) ספק מוצר חינם לגולשים
אין מה לעשות, לפעמים שוחד כן עובד בתחום האינטרנט. כדי להשאיר את הגולש באתר שלך לפעמים תצטרך לתת משהו בחינם. זה יכול להיות ספר חינם שכתבת או תוכנה שיצרת. קיימים מגוון אפשרויות שתוכל להציע בחינם. הפסיכולוגיה אומרת, שאם גולש מקבל משהו שווה ערך ואיכותי בחינם, הוא אכן יחזור לאתר שוב כי הוא כבר קיבל משהו ללא תמורה.
8 ) פרסום בתשלום ובחינם
פרסם את עצמך באמצעות אתרים גדולים כמו Youtube בחינם או בתשלום. פרסם את עצמך באמצעות Google Adwords או השתמש בבעלי אתרים אחרים לפרסום. כמובן ידוע שפרסום עולה כסף אבל יש הרבה דרכי פרסום חינמי גם ללא תשלום. לדוגמה ביוטוב אתה יכול לפרסם סרטוני הדרכה או כל דבר אחר ולהמליץ על האתר שלך בכל סוף הסרטון. תציע עמלות על מכירה באתר במידה ואתר שלך עוסק במכירות וכו..
9) חתימה עם קישור בדואר אלקטרוני
חתימה בדואר אלקטרוני עם קישור הוא מקור תנועה חינמית אשר מהווה גם אחוז קטן אבל עדיין אחוז כלשהו לכניסות באתר. השגת תנועה אינה עבודה קלה ומצריך הרבה מחשבה יצירתית אבל הדרכים הם אותם דרכים ואותם שיטות.
10) חזור להתחלה ותיישם את כל ה-10 הדרכים להגדת כמות הגולשים באתר כל יום מחדש. 😉
קידום אתרים לא מתבטא רק בקידום במנועי חיפוש אלה הרבה מעבר. קדם את האתר שלך ברשתות חברתיות ובאתרים אחרים באמצעות שיטות שצוינו כאן.
תודה רבה על המידע. לא היה לי מושג כיצד מתחילים נושא זה. אני מבקשת לעזור לחברה שיש לה אתר כדי לקדם אותו בגוגל.
תודה על הטיפים , בהחלט יעילים ועוזרים..
היי יוסי 🙂
יש לי שאלה.. אולי היא תהיה קצת מוזרה אבל זה משהו שאני חייב לשאול…
מנועי החיפוש קוראים גם כתובות אימייל?
נניח ואני מתחיל לשווק את העסק שלי ברשתות חבריות, בלוגים, וכדומה…
וכל חשבונות הרשתות החברתיות והבלוגים יושבים על (נניח כתובת אימייל) [email protected]
אז השאלה פה האם מנועי החיפוש רואים את זה כמקום לנקודת פירסום אחת… זאת אומרת שכל הפרסומים שאני מפרסם בבלוגים וברשתות חברות מגיעות מאותו אדם …
במידה וכתובת מייל שלך לא חשוף בציבור שאינו מחובר למערכת, מנועה החיפוש / בוט לא יכול לדעת שמדובר באותו משתמש.
אלא אם ובמידה זה חשוף אז כן, יש להם אפשרות להבין שמדובר באותו אדם.
זה שנרשמת בכמה רשתות דרך מייל אחד, אין לגוגל יכולת לבדוק אותם כי בדרך כלל מיילים לא חשופים.
ועוד שלה אחת …
נניח אני מפרסם באתר שלי פוסט בנושא מסויים… נניח פרסמתי פוסט על "ממתקים"
ואני נכנס לבלוג שלי בבלוגר ומפרסם את אותו הפוסט בבלוגר (ממש בהעתק הדבק)
ואת אותו הפוסט מפרסם בעוד כמה מקומות (גם בהעתק הדבק)
איך מנועי החיפוש מקבלים את זה? בתור מאמר פופולארי. או בתור פוסט מועתק
בתור מאמר משוכפל. במקרה כזה מומלץ כמה שיותר לנסות לאנדקס את את העמוד אותו פרסמת באתר שלך, כדי למנוע חוק הראשוניות.
אבל אם נילך צעד אחד אחורה, לא מומלץ בכלל לעתיק ולשכפל תוכן לא בתוך האתר ולא מחוצה לה.
זה יכול לפגוע, זה פוגעה וימשיך לפגוע באתר שלך.
מי שאונדקס ראשון בדרך כלל זה מי שיופיע לפני המועתקים אבל, הערך של אותו הדף ירד משמעותית. במקרים רבים נראה שעתקה מאתרים נעשו כל כך מהר שגוגל אינדקס את הדפים המועתקים לפני המקור מה שיצר אי רלוונטיות וירידה במיקומים.
בקיצור ובסיכום, אני לא ממליץ לעתיק את אותו המאמר. שום דבר פופולרי בזה אין.
לעתיק ספר לא עושה אותו ליותר פופולרי אלא לספר מועתק.
מאמר פופולרי לא מעתיקים, אולי לוקחים קטע קצר מאוד בתור ציטוט או בדרך כלל מקשרים אליו. לעתיק זאת הפרה וכדי מאוד להזהר מזה.