אם אתם לא משתמשים בסרטוני וידיאו לקידום האתר שלכם, הגיע הזמן. כל עסק יכול להשתמש בסרטוני וידיאו על לשיפר המותג ולהגדלת הרווחים. למעשה עסקים קטנים כבר גילו את הפוטנציאל הטמון בסרטוני הוידיאו ואנו רואים סרטונים חדשים עולים לרשת מדי יום, ב 2009 עלו לרשת פי 4 מכמות הסרטונים שעלו ב 2008 ואפשר לצפות שהמגמה לא תפסק. כל בעל עסק בוחר את התדמית שהוא רוצה לייצור למוצר או השירות שלו.
באוניברסטאות בכל רחבי העולם מלמדים על שיטת השיווק המקורית של חברה קטנה למוצרי החשמל אמריקאית שהיה לה 50$ לתקציב שיווק, החברה החליטה לצלם את המנהג המוזר של מנהל העסק בו הוא מכניס לבלנדר חפצים שונים ומוזרים. הסרטון שכל הפקתו היתה בלנדר וצלם הניב לחברה מליוני צפיות בכל העולם ומיתג אותה כך שאין אדם בארה"ב שלא מכיר את שם החברה. מיותר לציין שרווחי החברה הוקפצו במאות אחוזים.
בעבר הלא רחוק לא היה כלל משקל לסרטוני וידיאו מבחינת קידום אתרים בגוגל. מנועי החיפוש לא היו יודעים "לקרוא" סרטונים וסרטוני וידיאו היו כמו חור שחור וריק. כיום אנו יודעים לומר בוודאות שגוגל "מבינים" את הפורמט של סרטונים, כיום המידע שגוגל שולפים מתוך הסרטונים הוא מוגבל מאד. אך כמו שהראו באירוע ההשקה שלהם של חיפוש בזמן אמת, ניתן לראות שטכנולוגית גוגל מסוגלים לפענח ולהבין את המידע מסרטונים, וישנו יתרון משמעותי לשימוש נכון בסרטונים כאלה גם בכל נושא קידום אתרים ולא רק בנושא השיווק והבאז הויראלי נטו.
בגוגל מבינים שגולשים אוהבים לצפות בסרטונים קצרים ומשפרים את האלגוריתם שלהם כל הזמן על מנת להבין במה הסרטון עוסק, באיזה תחום ולמי הוא יהיה רלוונטי.
חשוב להבין שכיום גוגל סורקת טקסט באינטרנט ואחד המקומות העיקריים בהם גוגל סורקת וידיאו הוא יוטיוב. לכן אם אתם מעלים סרטון ליוטיוב חשוב לזכור להוסיף קישור המפנה לאתר שלכם אחרת לא השגתם כלום מבחינת קידום אתר העסק. בכל זאת, במידה והחלטתם להעלות סרטון לאתר שלכם יש כמה פעולות שמומלץ לבצע על מנת לא לאבד מהכוח של הסרטון בקידום האתר:
1. האינפורמציה שגוגל יודעים לקרוא מהסרטון נכון להיום היא מוגבלת לכן הקפידו "להקיף" את איזור הסרטון בתיאור HTML כך תעזרו לגוגל להבין במה הסרטון, איך לקטלג אותו ולמי הוא יהיה רלוונטי.
2. ייעול קידום הסרטון ע"י הזנת מילות מפתח ל meta data, title, description. חשוב לתייג את הסרטון באמצעות מספר מילות מפתח מצומצם ולא להתפזר בהזנת כמות מילות מפתח רבות.
3. הוסיפו קישורים פנימיים מהסרטון לעמוד הבית ולעמודים אחרים באתרכם. מיותר אך חשוב לציין שהפרמטר המרכזי ביותר של קידום אתרים בגוגל הינו קישורים.
אלו שלוש נקודות חשובות וקריטיות שיש לשים עליהן דגש כאשר משתמשים בסרטונים.
כמובן שחייבים לקחת בחשבון שלסרטון יש משמעות רבה מאד על נושא קידום אתרים מכיוון שאם הסרטון איכותי, יקשרו אותו באופן טבעי מאתרים אחרים. במידה והעמוד שהסרטון מופיע בו מכיל את המידע הרלוונטי ומותאם מבחינת אופטימיזציה לקידום, אותו עמוד יקבל בצורה טבעית כמות גדולה של קישורים.
לכן ליצור עמוד נחיתה שבו יופיע הסרטון יהיה יעיל הרבה יותר מאשר העלאת סרטון לעמוד צדדי או עמוד סרטונים כולל באתר, ככל שהעמוד יהיה יותר פרטני בנושא הסרטון ויהיה יותר ממוקד על מילות מפתח שונות כך יהיה יותר טוב. חייבים להבין שיש פה הסתכלות מאד משולבת בנושא הסרטונים ועולם השיווק, אמנם סרטונים כאלה מועילים לחשיפה ומודעות ציבורית אך יש לה כוח בלתי מבוטל המשפיע על קידום אתרים והתנהגות הגולש.
עלינו לזכור כל דבר המשפיע על התנהגות הגולש, משפיע על האופן שבו הגולש משתמש במנוע החיפוש וכיום חיפוש סרטונים אשר השאירו בגולש חותם אינו דבר נדיר, במיוחד עם השימוש הרחב ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, דה מארקר ורשתות אחרות מה שיגדיל את החשיפה אפילו יותר, ככל שהסרטון יהיה מגרה יותר לגולש, כך סביר שיכתבו עליו ביקורות וכו'.
היתרון המשמעותי של שימוש בסרטונים על אמצעי שיווק אחרים הוא העלות מול התועלת, העלות של בפקת סרטונים אינה חייבת להיות אלפי דולרים או שקלים. אפשר להכין סרטונים איכותיים מאד שיניבו תוצאות מעולות שיביאו לתנועה ערה באתר ואפילו לייצור קישורים טבעי לעמוד הסרטון, יצירתיות זה שם המפתח האמיתי של המשחק.
אני חייב לומר שמאמר מעולה, כל הכבוד יוסי ! ! כמו תמיד מפציץ.
אני חושב שתחום שווק בוידאו התקדם מאוד בארץ בתקופה האחרונה. יותר ויותר אנשים מנסים לקדם את עצמם באמצעות הפצת סרטונים. נראה לאן נגיע 🙂
כל הכבוד לאורי התכוונת 🙂
בהחלט יש עליה בנושא של קידום עסקים באמצעות סרטוני וידאו… במיוחד אחרי שלירון מור החלה לשווק את זה כמקצוע …
אורי אני אוהבת אותך ! חתיך 🙂