פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם עם מיליוני חברים פעילים מכול קצוות תבל. הפסייבוק הפך מזמן לפלטפורמה שיווקית לכול דבר המאפשרת לקדם מוצרים ושירותים בצורה ייחודית. מטרתו העיקרית של הפייסבוק היא מקום מפגש וירטואלי לחברים ושותפים בעלי עניין כזה או אחר. פעילויותיו של מנוי בפייסבוק מפורסמות בפרופיל של חבריו וכך למעשה הפעילות היא "ויראלית" האחד "מדביק" את השני.
היתרון הגדול של שיווק בפייסבוק הוא דווקא לעסקים קטנים וביתיים. בעל עסק שמנהל את פעילויותיו מן הבית למשל יכול לשווק את עצמו ומוצריו בפייסבוק ולהגיע לקהל רחב תוך הוצאה מינימאלית. הדבר מתאים מאוד לעוסקים במלאכת יד, אמנות ושלל עיסוקים קטנים. שיווק בפייסבוק לעסק בסדר גודל כזה מנצל בראש ובראשונה את רשימת החברים הקיימים של בעל העסק. אלו יחשפו לדף המוצר למשל ויחשפו את החברים שלהם. כך למעשה ימשיך ויתפשט השיווק בצורה אורגנית לחלוטין.
[adsense]
כדי לשווק את עצמינו דרך פייסבוק יש לדעת מספר כללים. דבר ראשון פייסבוק מגבילה את רשימת החברים שלנו לחמשת אלפים, זאת על מנת למנוע ניצול לרעה של הפלטפורמה לצורך שיווק המוני. דבר שני לפייסבוק כללי אתיקה ברורים למשל: מוצרי פורנוגרפיה לא יכולים להיות משווקים דרך פייסבוק. למעשה פייסבוק מורידה פרופילים עם תמונות מסוג זה. הגבלה נוספת וברורה היא השימוש בתוכניות פריצה למינהן בזמן השימוש בפייסבוק. שימוש בתוכנות אלו יגרום לחסימת הפרופיל וכול הקשור אליו. הגבלה נוספת שיש לשים לב אליה היא הפרת תנאי השימוש. יש לקרוא את התנאים באתר ולוודא שהפעילות שאנו עושים לא מפרה אותם. רצוי כמובן להמנע משיטות לא כשרות כדי להמשיך ולשווק את העסק בצורה אפקטיבית.
על מנת להצליח לשווק את המוצר שלנו בפייסבוק מומלץ לקרוא תכנים בנושא. ישנם מומחים בתחום של שיווק בפייסבוק שמעלים מדריכים מלאים אשר מסבירים את המהות והפרקטיקה של השיטה. כך בעל עסק קטן יכול למעשה ללמוד בעצמו איך לשווק את המוצר. כשמדובר בעסק גדול יותר רצוי להשקיע במומחה שיווק בפייסבוק אשר ינצל את הפלטפורמה במלואה. ישנן חברות שמציעות שירות זה ובהחלט שווה להשקיע את הכסף שכן הפוטנציאל גדול.
למרות הכל, זה לא תחליף לעסק עצמאי באינטרנט והכוונה היא לאתר אינטרנט. חלקם מסתפקים בשיטת שיווק באמצעות רשתות חברתיות ומזניחים את פעולתם באתר העסק מה שמהווה חיסרון משמעותי. שיווק נכון באינטרנט הוא למעשה שימוש בכלים רבים כדי להגיע לקהל היעד. זאת אומרת, לעסוק בשיווק בפייסובק וברשתות חברתיות באופן כללי, להשתתף בפורומים וקבוצות תמיכה ועזרה בתחום שאתה עוסק בו, לפרסם מאמרים בנושאים שבהם אתה מתמחה ולשתף ולהשתתף בדיונים ברשת האינטרנט, לקדם את האתר שלך במנוע החיפוש בתוצאות אורגניות (שזה נושא בפני עצמו שניתן לקרוא עליו כאן – קידום אתרים) באם זה לצורך עזרה או שיווק. במידה ותעשה שימוש נכון בזמן לצורכי שיווק, גם אם תרצה או לא תרצה, אנשים יתחילו לפנות אליך עם הזמן גם דרך האתר שלך וגם דרך רשתות חברתיות.