כיום התחרות בהצעת שירותי קידום אתרים ללקוחות רק גוברת מיום ליום. המון מומחים נכנסים לתחום, פותחים עסקים וחברות, מקבלים הכשרות בתחום קידום אתרים בג’ון ברייס וכו… (על ג’ון ברייס וקורס קידום אתרים שלהם נדבר בכתבה אחרת). היום כל אחד חושב שהוא מומחה קידום אתרים אם הוא עבר קורס מסוים או קידם איזה אתר אחד שברוב המקרים אין בו הרבה תחרות. כמובן זאת שיטה להראות ללקוחות, שקידמתם אתר לעמוד הראשון ואיזה מקצוענים אתם. רוב הלקוחות כמובן נופלים בזה..
אבל לא פתחתי את הפוסט כדי לדבר איתכם על “מקצועני” קידום אתרים. אני בעד שכל אחד יעשה כסף לפי יכולתו ומה שהוא יודע גם אם זה לא נכון – לומדים מטעויות.
אבל חלקם מה”מקצוענים” שבתחום נותנים הצעות לא תקינות בהקשר הנושא של קידום אתרים. הצעות כמו שכפול תוכן, העתקת תוכן ממאמרים אחרים או הכנסת מאמר שכתבתם לעוד 100 אתרים.
האם זה בסדר לשכפל תוכן שאני כתבתי?
חד משמעית, לא!
גוגל יודע לזהות היטב את התוכן המשוכפל וגם אם תשנו בו מילים או תוסיפו משפטים אחרים, עדיין הוא יגלה שזהו מאמר משוכפל.
חל איסור מוחלט לשכפל תוכן גם באתרים שלכם. עליכם להקפיד שתוכן המופיע באתר ובעמוד מסוים, לא מופיע בעוד דפים.
בנוסף, אם חשבתם לקחת מאמרים שפורסמו או פרסמתם באתרי “מאמרים” שונים ברשת, תדעו שגוגל יציג בתוצאות החיפוש שלו את האתר שאונדקס קודם.
זה מעלה נורה אדומה אצל הרבה בעלי אתרים. מאוד יכול להיות שכתבתם מאמר איכותי ומקצועי, ומישהו העתיק ופרסם אותו באתר שלו לפני שגוגל אינדקס את העמוד החדש שלכם. וקרו מקרים שאתר שהעתיק את המאמר אונדקס לפני.
זה מדאיג מאוד, אבל יש פתרון לדבר הזה. בגלל זה צריך להשתמש ב-Sitemap שעושה פינג לגוגל בכל פעם שנעשה שינוי באתר. כך כל מאמר שתפרסמו באתר, ייסרק בן רגע ע”י הרובוט וייכנס לאינדקס של גוגל.
//