ושוב חוקי המשחק של קידום אתרים משתנה מקצה לקצה. בקרוב מצפה לנו שינויים משמעותיים בתחום של קידום אתרים עם כניסתה הרשמית של תקן html5. כמובן שהדבר לא יקרה בקרוב אלא מדובר בתהליך שהתקן עובר, מכוון ש Html5 עדיין לא הושלם אך ניתן לראות כבר עליה בשימוש באלמנטים של טכנולוגיה החדשה כגון: נגני קבצי מדיה כמו סרטונים, שירים וכו'… הבנויים באמצעות html5. לדוגמה: אתר יוטוב תומך בתקן החדש (html5) ויכולה לנגן את הסרטונים גם ללא נגן פלאש מה שמדליק נורה אדומה אצל חברת אדובה (היצרנית של תוכנת פלאש). אנחנו יכולים להיזכר שמוצרי אפל כמו iPad ואייפון אינם תומכים בפלאש אך עדיין ניתן לצפות בסרטוני וידאו באתרי אינטרנט שתומכים בתקן החדש באופן חלקי באמצעות נגן html5. אבל לא על זה נדבר היום. כאן נגלה חלקו הקטן של התקן החדש ואיך html 5 הולכת לסייע למקדמי אתרים או כל בעל האתר שרוצה לקדם את אתרו במנועי חיפוש.
[adsense]
כאן צוין 3 האלמנטים שהולכים לשפר את המראה האתר שלכם עבור מנועי החיפוש. חשוב לשים לב, שכל מה שצוין כאן מיועד אך ורק ל – Insite Seo. מנועי החיפוש הופכים להיות חכמים יותר עם הזמן ועכבישים או רובוטים שסורקים את האתרים יודעים לחלק את האלמנטים או אזורים מסוימים באתר שלך מאחד לשני. לדוגמה, הם יודעים לזהות תוכן ותפריט ולהפריד את חשיבות בניהם. ז"א אם באתר יש את אותו התפריט או אזור טקסט קבוע, מנועי החיפוש לא יסמנו אותו כתוכן משוכפל אלא אזורי טקסט קבועים. כמובן התהליך עד שרובוט מצליח לסנן וללמוד איך האתר שלך בנוי, לוקח הרבה זמן וזה תהליך כלשהו שהוא עובר. אבל באמצעות html5 יהיה לבעלי אתרים אפשרות לסמן את אזורים שיעזרו למנועי החיפוש בסריקה והבנה מה הוא התוכן ומה הוא אזורי טקסט קבועים.
אלו שלושת האלמנטים של html5 שהולכים לעזור לכם לעשות אופטימיזציה טובה יותר עבור מנועי החיפוש.
תגית < article > – התגית הזאת הולכת להיות תגית קריטית באתרי אינטרנט ממבט ה-SEO. היא הולכת להחליף את תגית ה-Div כפי שכולנו מכירים (או אולי חלקנו שעוסקים בבניית אתרים) ולהפוך את מסמך ה-html להרבה יותר נקי ומובן. כמובן ששימוש בתגית יהווה יתרון משמעותי ויעיל עבור מנועי החיפוש שיעזור להם להבדיל מה הוא התוכן ומה לא, ולתת משקל החשיבות בהתאם לתגיות ואזורים שהגדרנו כתוכן. מי שעוסק בתחום של קידום אתרים כבר היום, יכול ממש לראות איך הדבר יכול להשפיע באופטימיזציה של אתרי אינטרנט למטרות קידום אורגני.
תגית < nav > – התגית של nav הנובעת מקיצור של "Navigation" – תפריט נווט בשפה העברית. מדובר בתגית חשובה בתחום של קידום אתרים. ידוע שנווט נכון באתר הוא אלמנט עם חשיבות עליונה בתחום ה- Seo וככל הנראה התגית הזאת תתפוס את מקומה המכובדת בדוחות האופטימיזציה. התגית תעזור לעכביש של מנועי החיפוש לזהות קבוצה של קישורים שמיועדים לנווט וינתנו את המשקל המגיע להם בחישוב של SERP.
תגית < footer > – תגית חדשה של פוטר (footer – איזור התוכן התחתון). כעת כאשר אנחנו בונים אתרי אינטרנט אנו עושים שימוש בקביעת אזור footer בתור id ומעצבים אותו באמצעות Css. כדי מאוד לזכור ש-id ניתן לשימוש אך ורק פעם אחת באותו הדף שהוא נמצא בו. ז"א אנחנו לא יכולים לקשר את אותו id בכמה מקומות שונים באותו עמוד. בעבר נהגנו לרשום < div id="footer"> וכך לבודד את האלמנט הזה משאר האלמנטים בדף. ב- html5 אנחנו לא נצטרך יותר להשתמש בתגית div ויחדיו id ששווה footer כדי להגדיר את אזור התחתון של האתר, אלא נוכל להשתמש בתגית
כמו תמיד מאמר איכותי
וואה וואה, מצפה לנו שינויים מעולים… אני הכי אוהב לראות איך האינטרנט משתדרג וחוקי המשחק משתנים, במצבים כאלה זה מה שנקרא True test of abilities
🙂
Bring it on !
אורי זה הולך להיות שינוי של 360 מעלות בתחום האופטימיזציה…
פפפפשששש…. נהנה תמיד לקרוא את מאמרך יוסי.
תודה אמיר, רק אבקש ממך לא לכלול יותר את תגיות Html בתגובות.
עכשיו נצטרך להתאים את האתרים גם ל html5?
תודה על העדכונים.
יש עוד תגיות רבות במסגרת HTML5 שעוזרות בהדגשת הטקסט והכותרות השונות..
קראתי על תגית נוספת שנקראת (******)
שנועדה ליצור קבוצת כותרות (במידה ויש 2 כותרות אחת אחרי השנייה) לאיחוד כותרות.
ויש עוד הרבה עדכונים אחרים…
אגב, האם כדאי לאתרים שכתובים בגרסאות ישנות יותר של HTML לעשות עדכוני קוד בהתאם? או שזה לא כזה קריטי?
לא קשור לכתבה אבל עזרת לי במשהו ואני רוצה להגיד לך תודה
שמח לשמוע! תודה לך 🙂
יהי יפה אלא seo זה אינו משפיע על האתר