גוגל משיקה רשת חברתית חדשה בשם גוגל פלוס (Google Plus) והיא מרשימה במיוחד! אם אהבתם את פייסבוק אתם תוהבו את פרויקט החדש של גוגל. למרות שהממשק והפונקציונליות חלקית מזכירה את פייסבוק, זה לא העיניין כי גוגל הפעם לא מנסה להמציע את הגלגל מחדש או אולי כן אבל נגע בנקודה הזאת בהמשך. גוגל מנסה להפוך את עצמה לחברתית יותר וזאת לא בפעם הראשונה. לא ניתן לשכוח פרויקטים הכושלים של גוגל כמו Google Wave, Google Buzz ועוד… בעבר גוגל גם נסתה לקדם את רשת חברתית בשם אורקוט (Orkut) שגם הדבר הזה הפך לכישלון ואכזבה בעיקר בגלל חוסר מודעות של קהל הרחב העולמי בדבר (אתה ידעת על orkut?). אבל הפעם הכל שונה, בעיקר בגלל שהרשת חברתית החדשה גוגל פלוס שולבה במנוע החיפוש. למשל גוגל באז שולב בתוך ג'ימייל, גוגל ווייב היה פלאטפורמה נפרדת ששילבה בתוכה גוגל דוקס וג'ימייל. הפעם זה שילוב של מנוע החיפוש + כפתור פלוס 1 + גוגל Profile ו-Gmail שביחד מייצרים את גוגל פלוס. מה גוגל רוצה מאיתנו או למה היא מעוניינת שנשתמש בגוגל פלוס במקום פייסבוק? הרי היא מציע את אותה פלאטפורמה עם יתרונות כמובן אבל עדיין… מה באמת עומד מאחורי הדבר הזה?
תשובה לשאלה הזאת אולי תקבלו בסוף המאמר אבל בנתיים נעשה סקירה קטנה על גוגל פלוס כרשת חברתית החדשה.
קודם כל לפני שנגיע לסקירה, כל מי שרוצה לקבל הזמנה ל-Google Plus צריך לעשות 3 צעדים פשוטים והזמנה בדרכם.
- להוסיף תגובה עיניינית שקשורה לכתבה למטה עם צירוף אימייל
- לעשות Like בעמוד
- ללחוץ על כפתור +1 כאן –>
צילומי פרופיל מרשת חברתית החדשה של גוגל:
כאן אנחנו רואים עתקה ישירה של פייסבוק אבל הרבה יותר נקי והרבה יותר נעים. גם המהירות הטעינה של הדברים מהירים הרבה יותר מפייסבוק. נקווה שזה ישאר גם כך בעתיד.
תמונת עמוד של מעגלים. גוגל החילטה לעשות סוג של מעגלים (circles) שזה באצם קבוצות של חברים. יש חברים, יש משפחה, חברים מעבודה, עסקים לקוחות וכו'. אפשר ליצור מעגלים בצורה קלה ולשייך את האנשים למעגלים. אפשר לצרף את אותו משתמש למספר מעגלים. השאלה למה זה טוב או למי זה טוב?
כל הרעיון מאחורי המעגלים זה להציג את הפרסומים של סטטוסים באופן ממוקד לאנשים שצורפו למעגלית ספציפיים. ז"א במידה ואני רוצה לפרסם הודעה לחברים ואיני מעוניין שאנשים שאני מכיר שלא בהכרח החברים שלי יראו אותו, ביכולתיי למקד את הפירסום של הסטטוס למעגל ספציפי, ורק מי שנמצא במעגל הזה יראה את הסטטוס שאפרסם.
חשוב לומר, שממשק משתמש פשוט מדהים. נקי, מקצועי וקל.
Google Talk צורף לרשת החברתית. מי שלא מכיר, גוגל טאלק זאת אפליקציית צ'אט בין משתמשי gmail. במידה ויש לך מייל ב-Gmail אז אתה מחובר אוטומטית לטאלק. בעבר גוגל צרפה את אפליקציית טאלק ברשת חברתית הקודמת שלה בשם Orkut שלא פרצה דרך ואפשר לומר שהיא נכשלה למרות שעדיין ניתן להיכנס לאתר ולהירשם. במידה ותכנסו ל- Orkut.Com תגלו שיש אלמטים גרפיים וטכניים שעותקו משם לפה ברמת התצוגה הגרפית. כמובן שגוגל פלוס בתחילת דרכה ויש לה דרך ארוכה וקשה לעבור אבל זה עוד פיצ'ר שהוא מענה ל- Facebook Chat. לעומת פייסבוק, לטאלק ניתן להיתחבר באמצעות תוכנה חיצונית הנקראת Gtalk הקיימת עבור מערכות הפעלה של ווינדואוס ו-Mac OS. זה אומר, שבמידה ואנחנו רוצים רק לצ'וטט עם חברים בלי להיכנס לאתר, אנחנו יכולים לעשות זאת באמצעות ג'יטאלק – אבל מי בימנו לא נכנס לגוגל?
שימו לב בחצים שבתמונה. זה אומר שאפשר לבצעה שיחת וידאו עם החברים או להתקשר באמצעות Google Voice ישירות מהאתר. שילוב הזה הוא באמת צעד גאוני מבחינת גוגל שיכולה להרשות לעצמה עומס שהולכת להיות לה מבחינת תעבורה שהם צריכים להתמודד כאשר מיליוני גולשים מסביב העולם יתחילו לצ'וטט בוידאו דרך האתר.
בנוסף וזה התוסף הכי מושך והכי מרשים ששולב עד כה ברשתות חברתיות, זה שירות החדש של גוגל הנקרא – Hangout. האפליקציה שצורפה לגוגל פלוס, מאפשרת לך לשוחח בוידאו צ'אט עד 10 משתמשים ישירות מהאתר. ז"א אינך נדרש להדליק תוכנה כלשהי או להירשם מחדש לאיזה שירות חדש כדי לשוחח ולבצע שיחת קולית אלא ניתן להדליק שיחת וידאו מהאתר שניתן לצרף עד 10 משתמשים הנמצאים בתוך רשימת החברים שלך. זה יכול להיות מאוד יעיל במיוחד לאנשים שרוצים לשוחח, לישיבות עסקיות, שיעורים פרטיים או לעביר מצגות באינטרנט ועוד. Google Hangout היא מתחרה ישירה ל- Skype שנרכשה השנה על ידי MS. גולשים לא הצטרכו יותר להדליק את סקייפ כדי לבצעה שיחות קוליות ושיחות ווידאו כאשר יהיה אפשר פשוט להיכנס לרשת החברתית ובלחיצה אחת פשוטה להדליק את וידאו צ'אט. חשוב לומר, שעדיין אינה קיימת אפליקציה שיכולה לרוץ במכשירי סלולר כדי לעשות שיחות דרך גוגל Hangout אבל זה עיניין של זמן מכוון שגוגל פלוס עדיין לא יצא רשמית והיא נמצאת כרגע בגרסאתה הניסיונית הסגורה לקהל המצומצם. עם חשיבה קרייטיבית ויכולות טכנולוגיות המתקדמות של גוגל, הגענו למוצר חדש ש(אולי)הולכת לשנות את כללי המשחק ולהתחרות בפייסבוק ובסקייפ.
מה אין כעת בגוגל פלוס?
- אין קבוצות כמו שיש לנו כעת בפייסבוק
- אין עמודים עסקיים (Facebook Pages)
- אין אפליקציות לשילוב באתרים כמו LikeBox
- אין אפליקציה של שילוב תגובות האתר באמצעות גוגל כמו Facebook Comments
מה יש?
- כפתור החדש המתחרה של Like, בשם +1
- השפעה גדולה יותר על תוצאות החיפוש.
איך רשת חברתית הזאת הולכת להשפיע על קידום אתרים, שיווק באינטרנט ובתחום הזה כולו?
ההשפעה תגיע עם הזמן, ללא ספק שזאת המטרה של גוגל. לקחת מידע מהגולשים, קישורים ששותפו, כפתורים של לייקים (+1) שנלחצו, תגובות שפורסמו ודיונים שנוצרו, ולאחד אותם ולכלול אותם בתור פרמטר בלתי נפרד מאלגוריתם של חישוב תוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש של גוגל.
האם זה הולך לשפר את תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל?
התקווה שכן, מכוון שהיא הופכת להיות לאישית יותר והתאמה של תוצאות האורגניות הולכות להיות שונה מגולש לגולש. באצם, התוצאות יותאמו על בסיס ההיסטוריה הכללית של אותו המשתמש.
האם זה אומר "סיום ל-Seo" ?
לא, מכיוון שאופטימיזציה עדיין הוא חלק בלתי נפרד מבניה נכונה של האתר עבור מנועי החיפוש. התוצאות לא יהיו מבוססות אך ורק על היסטוריית הגולשים ברשת החברתית אלא היא תשולב באלגוריתם הקיים. יש יותר מ-200 פרמטרים שנלקחים בחשבון לחישוב מיקומי הדפים בתוצאות החיפוש. היסטוריית הגולש הוא יהיה חלק מתוך כל הפרמטרים שנכללת בתוך אלגוריתם של גוגל. כבר היום אנחנו יכולים לראות את הפשעתו של כפתור +1 על תוצאות האורגניות של גוגל על בסיס גולש יחיד.
פורשים מפייסבוק?
אתה חייב להיות פעיל בכל מקום איפה שהקהל היעד שלך נמצא. אין צורך עדיין לעזוב את פייסבוק, מכוון שגוגל פלוס עדיין אינה פלטפורמה מוכנה לשיווק וקידום איטרסים אישיים. איני רואה בגוגל פלוס בשלב ההתחלתי כי פלטפורמה עסקית שפורצת דרך לעסקים שעדיפה יותר על פייסבוק. צריך לתת לזה זמן, לראות איך הדברים מתקדמים בעולם החדש של גוגל, איזה שירותים יצורפו בעתיד ואז להתחיל עזיבה מפייסבוק. כל עוד גוגל לא תציג את אפליקציות שמותאמות לעסקים ובעלי אתרים, היא אינה יכולה להבטיח הרבה בשלב זה. אבל חשוב לזכור שמדובר בחברה שיש לה מודל עיסקי ברור בכל מה שהיא עושה, והמודל העיסקי שלה תתבסס על פרסום מודעות אדוורדס ברשת החברתית עם יכולת פילוח גולשים לפי גיל, מין, מיקום גאוגרפי וכו', מה שיתן יכולת מיקוד הפרסום הגבוהה ביותר בתולדות מנועי החיפוש.
תהנתה? שתף