אם יש לך עסק, לא משנה כמה גדול העסק שלך או כמה קטן הוא, אתה חייב לוגו אבל יחד עם זאת הלוגו צריך להיות ייצוגי מייצג אותך בכל מקום וכל הזמן. הרבה נוטים לחשוב שלעצב ובכלל עיצוב לוגו זה משהו מהיר וזריז שאפשר לעשות תוך דקות ספורות. כדי לייצר לוגו, עליך לחשוב קודם מה הייתה רוצה שיהיה בו, מה הוא ישדר לקהל הרחב ואיך אתה הולך למתג את העסק שלך בעזרתו. ללא ספק שתיאור העסק זהו שלב הכרחי לפני בנייתו. מעצב צריך לדעת מה אתה רוצה, במה העסק שלך מתעסק, איזה שירותים או מוצרים הוא מציע כדי לאפיין בצורה מדויקת את פנים של העסק שלך.
תהליך של עיצוב לוגו מתחלק ל-3 שלבים.
- אפיון ותיאור מלא של העסק
- בנייתו באמצעות גרפיקה וקטורית (שחור לבן)
- שילוב אלמנט צבע בהתאם לאפיון.
חשוב להבין, שהיצירה שאתה מזמין ממעצב, צריך להגיע או להיווצר בשחור לבן ואז עובר לשלב של נגיע עם הצבעים. השאלה חשובה שעולה מעת לעת, למה שלוגו קודם צריך להיווצר בשחור לבן? מכוון שכאשר תרצה לשלב את הלוגו שלך בשלטים, בנייר מכתבים או קבלות שהצבע היחיד שהם יודפסו יהיה שחור, שילוב של הצבעים בלוגו לא יודפסו ואז איווצר מצב של עיבוד מטרות שהצבת לעצמך כאשר בניתה את הלוגו שלך.
[contact-form 6 "עיצוב לוגו"]
הערה: אם הלוגו שלך לא נראה טוב בשחור לבן, זהו לוגו שהוא לא מקצועי ולא יכול לשמש אותך למטרות שיווקיות אפקטיביות.
אז איך בוחרים מעצב, מה עליי לשאול אותו לפני שאני משלם לו או מה עלי לדעת לפני שיחה שלי איתו?
- לראות או לבקש את תיק עבודות
- האם המעצב בונה לך לוגו מ- 0 ?
- האם הןא מחזיק בזכויות בפונטים בהם הוא משתמש?
- זמן עבודה משוערת
אין טוב יותר מלקבל יחס טוב ושירותי גם בטלפון וגם במיילים. לפעמים אנשים מזלזלים בשירותיות ומתמקדים בביצועים. אני חושב שיש צורך בלשלב את המקצוע עם שירות במקום אחד וכך לטפל גם בקלוחות וגם להתנהל בצורה נכונה באופן כללי.
חשוב לזכור, עיצוב לוגו הוא מעבר לסתם אלמנט גרפי שנראה יפה בעיניי הבעליו, זה אלמנט גרפי שתלוי בו רושם הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי. אם הלוגו שלך מספיק שיווקי ולא בהכרח מורכב מדי אלא אלמנט שיכול להיחרט אצל הציבור וליצור אימון אצל לקוח הפוטנציאלי, אפשר לומר שלוגו ממלא את תפקידו כמו שצריך. למשל, תביטו במותגים הגדולים בעולם כמו nike, coca cola, adiddas ותגלו שבפשטות שלהם מסתתרת כח שיווקי עצום.
למה צריך לאפיין את העסק לפני עיצוב לוגו ?
אם קראתה עד לכאן, ועדיין לא הבנת למה צריך לאפיין את העסק לפני שניגשים לבנות את לוגו, אז ההסבר הפשוט והמקוצר הוא בשבילך.
יש צורך בהבנה מעמיקה בעסק ובתחום שהוא עוסק בו. למשל לוגו של חברת קוסמטיקה צריכה לשדר יופי עם שילוב של קווים עדינים בלוגו, פונט דק עם אלמנט גרפי עדין ולא צועק מדי עם שילוב של צבעים בהירים. לעומת זאת, לוגו של חברה שעוסקת בהובלות צריכה משהו טיפה יותר אגרסיבי שלא ישלב קווים עדינים אלא ישדר כח, מהירות יחד עם שילוב של פונט גדול יותר ואלמנט גרפי שהוא ריבועי יותר ולא עגול.
מקווה שהסבר לשאלה, למה צריך לאפיין אלמנט גרפי ה-כל כך חשוב הזה, הוא שלב הכרחי לפני שניגשים למעצב לצורך עיצוב לוגו. אין ספק שמעצב שעוסק בעיצוב לוגו ובניית לוגו ידע לשאול אותך את השאלות הנכונות עוד לפני תחילת עבודתו.
כמה סקיצות לבקש או כמה סקיצות אני אמור לקבל?
נהוג לקבל לפחות 3 סקיצות ומעלה. בדרך כלל מעצב מגיש 6 סקיצות לבחירה ומבצע תיקונים בהתאם לדרישות הלקוח. כמובן שכמות הסקיצות תלויה גם בגובה התשלום אבל הגשה המינימלית של 3 עד ל 6 סקיצות של logo היא ברירת מחדל אצל רוב בעלי מקצוע שהוא מעצב מקצועי.
לא ניתן להגיע לתוצאה המדויקת והנכונה ביותר בסקיצה אחת בלבד. יש צורך וחשוב להציג מספר סקיצות לבחירתו של הלקוח. גם אם אתה מעצב או בעל עסק זכור את הכללים אלו.
בהצלחה ותגובות יתקבלו בברכה למטה
תודה רבה.
אני בעל בלוג טכנולוגי.
ואני צריך עזרה בעיצוב לוגו.
תוכל לתת לי רעיונות?