כל מקדם אתרים מתחיל ותלמידים אשר עוברים קורס קידום אתרים מנסים להבין מה הוא הגורם המרכזי שמשפיע על דירוגו של האתר במנועי חיפוש. כמובן כולנו יודעים (וגם מי שלא) קיימים יותר מ-200 פרמטרים אשר נלקחים לחישוב הדירוג של האתר כזה או אחר במנוע החיפוש של גוגל. כמובן קשה באמת לומר, מה כן משפיע, מה משפיע פחות ומה לא משפיע בכלל. כמובן אנשים עם ניסיון בתחום יודעים את הדברים האכן כן עובדים ודברים שעובדים פחות, מניסיונם בתחום. אבל חשוב לשים לב שמקדם אתרים מקצועי בונה לעצמו אסטרטגיה האישית לקידום אתרים וזה ממסיבה אחת פשוטה: שיטת עבודה שעובדת אצל מישהו אחר, לא בהכרח שתעבוד גם אצלך.בואו נהייה אמתיים ונומר שאף גורם מקצועי לא פותח את הקלפים שלו עד הסוף. כולם חוזרים על אותם דברים, שחובה לכתוב תוכן איכותי, שחייבים להשיג קישורים איכותיים וכו'. אבל לא בהכרח אומרים לכם איך לעשות את זה. הכוח הוא באסטרטגיה ולא בהכרח בידע ממוקד של דברים שצריך לעשות. לומר שצריך קישורים, מאוד קל, אבל כאשר אתה רוצה יותר מאלף קישורים, זה כבר מתחיל להיות בעייתי כאשר אין לך אסטרטגיה איך לעשות זאת.
כאן תמצאו 5 טיפים ל- קידום אתרים .
5 טיפים ל- קידום אתרים
1 – מילות מפתח בתגית < title >
זהו אחד הגורמים המרכזיים המשפיע ישירות על קידום האתר. מכוון שמה שמוצג בתוך תגית < title > זהומה שמוצג בכותרת בתוצאות של מנועי החיפוש. כותרת צריכה להיות קצרה וממוקדת (לא יותר מ-6 או 7 מילים) ומילת מפתח שאותו ברצונך לקדם מומלצת להיות בין המילים הראשונות.
2 – מילות מפתח בקישור (URL)
מילות מפתח בקישורים עוזרים מאוד לקידום אתרים – לדוגמה: www. Domain. com/Resurant-Cafe.html , כאשר " Resturant Cafe " הוא ביטוי שברצונך לקדם. במידה וביטוי זה אינו מופיעה גם בתוך הדף שאליו אתה מקשר, אין כל חשיבות לעשות כתובת ידידותית למנועי חיפוש עבור הדף הנ"ל.
3 – גיל האתר
גיל האתר הוא גורם חשוב, אבל הרבה טועים בהבנה מלאה של החשיבות שבו. הרבה חושבים שבמידה ושם מתחם (דומיין) נקנה לפני 3 שנים או יותר, הוא יהווה יתרון במיקום במנועי חיפוש מאשר דומיין שנקנה לפני שנה. זהו מיתוס ידועה שרודף את חיינו כבר מספר שנים כאשר בפועל אין קשר בין הדברים. הכוונה לחשיבות של גיל האתר הוא הזמן שהוא נמצא במנועי חיפוש. כגיל עצמו של הדומיין (שם מתחם), אינו משחק כל חשיבות בכל מה שקשור ל- קידום אתרים . כאשר מדברים על חשיבות של גיל האתר, מתכוונים שאתר פעל בעבר, יש לו קישורים נכנסים, גוגל סרק אותו לפני הרבה זמן ויש לו TrustRank, ולכן יש לו אמינות כלשהי. במצב כזה, גיל האתר כן משנה לצורך קידום אתרים מכוון שיש לו אמינות מסוימת בעיניי מנועי החיפוש אבל זה אינו מצביעה לכך שאם הדומיין בבעלות של אדם כלשהו שאינו השתמש בו בעבר והוא לא נמצא במנוע חיפוש, אין כל חשיבות לשם מתחם שכזה בכלל.
4 – גודל האתר
מנועי חיפוש ובדגש על גוגל אוהבים אתרים גדולים עם כמות גדולה של תוכן שמתעדכן לעתים קרובים. בהרבה מקרים אתרים גדולים מאוד הופכים לא ידידותיים למשתמש מכוון שקשה לגולש לנווט באתר ולמצאו את האזור מסוים שהוא מתעניין. זו היא הסיבה שלפעמים עדיף לאתר גדול לחלק את הנושאים למספר אתרים קטנים יותר. בגלל סיבה שלאתרים גדולים יש יתרון כלשהו במנוע חיפוש, בעלי אתרים לקחו את הנושא ליותר מדי רציני ובעקבות זה הרבה אתרים הוסרו או קיבלו סלאפ (Google Slap) בגלל שהם ניפחו את האתרים ליותר מ- 10,000 דפים. נא להימנא מלחלק את התוכן האתר שלך למספר עמודים רק בגלל שזה מוסיף לך דפים ואתר שלך גדל בעקבות זאת. תתמקד על תוכן איכותי ופחות על גודל האתר. גידול לא מלאכותי של האתר אינה תורמת לקידום אלה פוגעת בו
5 – גילם של קישורים נכנסים
ככל שהקישור ישן יותר וקבוע יותר, זה אכן מצביע על אימון באתר. קישורים הם מן הצבעה כלשהי בעיניי מנועי חיפוש. ככל שהקישור שלך עמיד יותר, כך ההצבעה נחשבת לחשובה יותר. קישורים עמידים, משקלם גדולה יותר מאשר קישורים תקופתיים.
שים לב להמלצות ונא ליישם אותם בכל פעם מחדש. ככל שתעשה ותשקיע יותר, כך גם תצליח לקדם את האתר שלך במקומות הראשונות במנועי חיפוש. ההצלחה היא בידך.
צריך לבדוק את זה