כולם מדברים על קידום אתרים , על שווק באינטרנט ואיך להצליח בעולם הווירטואלי הגובר מדי יום, אבל כולם מפספסים את הנקודה החשובה ואולי הקריטית ביותר,שהיא נקודה הכי בסיסית בעולם העסקים. להסתכל על חברות הגדולות, מה הם עושות, איך הם מנהלות את התקציב הפרסומי שלהם ובאיזו דרכים הם משווקים את עצמם. חברות ענק כמו לדוגמה Coca Cola השנה עברו לטקטיקת שווק שונה מזו שנקטו בכל השנים הקודמות. בעבר הלא רחוק בשנות 2008 – 2009, החברה נקטה ביצירת אתרים רבים של קוקה קולה לצורכי שווק ועיצוב תדמית ברשת. האתרים סיפקו משחקים אונליין בחסות החברה ועוד מספר אתרים שנבנו בעיקר באמצעות טכנולוגיית פלאש ( Flash ). כולם הבינו את זה, ואני בטוח שהרבה מהחברות הגדולות הבינו, שלנקוט בצעדים של פתיחת אתרים קטנים המכונים כ- Microsites ממוקדי מטרה אינו דרך היחידה בשווק ברשת, ושמטרה הבא שלהם הם הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, מייספייס, יוטוב ועוד. צר לי לומר, אבל מקדמי אתרים או תלמידים שעברו קורס קידום אתרים אינם באמת יודעים את שווק אתרים ברשת האינטרנט. יש אנשים שלא מבדילים בין מקדם אתרים למשווק אתרים וחשוב לשים לב, שמדובר ב-2 דברים שונים לגמרי, אבל על זה בפעם אחרת.
[adsense]
טכניקה חדשה לשווק באינטרנט
טוב, האמת היא, שטכניקה זו לא כל כך חדשה ואולי זה נשמע לך די ברור וישן שרשתות חברתיות מהוות פלטפורמה שיווקית גדולה עבור כל בית עסק בין אם זה עסק קטן או גדול, אבל זה לא ברור כעת לכולם. חברות גדולות מזמן הבינו שרשתות חברתיות כמו פייסבוק ויוטוב מהווים פלטפורמה שיווקית גדולה מאוד ומאוד קשה להתעלם מזה. חברת קוקה-קולה החלה בפעולה שווקית שלה ברשתות חברתיות מתחילת שנת 2010 וכעת היא מתמקדת בשווק ברשתות אלה וככל הניראה היא די מצליחה בכך. צעד זה לא מפתיע את חברות אחרות, כי הם גם הבינו ששווק ברשתות חברתיות משתלמת ואף זול יחסית למדיות פרסומיות אחרות. החברות הגדולות מנסות להיות פעילות יותר ברשתות אלה ותמיד לעדכן סטטוסים למיניהם, לעדכן גולשים בחדשות, לחלק מתנות, לפתח אפליקציות ועוד.
נשאלת השאלה, למה רשתות חברתיות הפכו לפלטפורמה פרסומית מצליחה עבור כל בית עסק ?
התשובה די פשוטה. "אמינות"
ככל שאתה פעיל יותר, מנסה לעזור לגולשים שלך, לעדכן בחדשות ופעילויות העסק, אתה הופך לאמין בעיניי גולשים גם אם הם אינם לוקוחות שלך. עם הזמן, אולי חלק מהגולשים יהפכו ללקוחות פוטנציאלים שלך בעתיד. כמובן חשוב לשים לב, שתחום השווק ברשתות חברתיות אינם מהוות תחליף לקידום אתרים. מדובר בשני דברים שונים. ברצוני לציין זאת מכוון שלצערי נתקלתי מספר פעמים בבעלי אתרים שאינם מבחינים הבדל בניהם. קידום אתרים במנועי חיפוש אינם מהוות תחליף לשווק ברשתות חברתיות ועדיף מאוד להתמקד בשניהם במיוחד בעידן שאינטרנט הופך להיות נגיש ליותר ויותר אנשים בארץ ובעולם.