אם אתה בעל האתר או בעל עסק שמעוניין בשיווק באינטרנט, אין ספק שפייסבוק היא הפלטפורמה בלתי נפרדת (נכון להיום) ליצירת תדמית עסקית מרשימה ואינטראקטיבית. הרבה בעלי עסקים או בעלי אתרים שלא בהכרח מתמצים בצד הטכני של האינטרנט שואלים את השאלה הזאת שוב ושוב. איך פותחים דף בפייסבוק ? לא מדובר בפרופיל אישי שמוגבל ל-5000 חברים אלא דף עסקי (עמוד שאתם עושים לייק כדי להצטרף). כמובן שלא ניתן לא לציין ששם נוסף לעמוד זה הוא "עמוד המעריצים בפייסבוק" . מדובר באותו עמוד אלא היחס הוא שונה. אם אתה עסק שמספק שירותים או מוכר מוצרים, לקוחות שלך הצטרפו כדי להתעדכן עם מידע שתספק להם עבור השירותים שלך או מוצרים שאתה מפרסם, וגולשים אחרים הצטרפו אליך שאינם לקוחות שלך כי הם מעוניינים בשירותים שאתה מציעה, וזה מה שהופך אותם ללקוחות פוטנציאלים. חשוב לציין שפתיחת דף בפייסבוק היא קלה יחסית ומהירה שיכולה לקחת דקות ספורות, אך הוא אינו תחליף לבניית אתר לעסק. הרבה בעלי עסקים קטנים, שרק התחילו את דרכם השיווקית ברשת האינטרנט נוטים לפתוח דף בפייסבוק ולהזניח את האתר העסק שלהם במידה והוא קיים או לא לפתוח את האתר משל עצמם, מה שמהווה חיסרון וטעות גדולה מצידם. הנושא של פתיחת דף בפייסבוק והסבר מסביב הנושא של – איך פותחים דף בפייסבוק לעסקים חוזר על עצמו מספר פעמים בקורסים רבים כמו, קורס בניית אתרים , קורס קידום אתרים וקורסים העוסקים בשיווק באינטרנט באופן כללי. במאמר זה תלמד איך פותחים דף בפייסבוק ולצפות במספר דוגמאות מרשימות
[adsense]
איך פותחים דף עסקי בפייסבוק?
לפני פתיחת דף בפייסבוק יש לוודא שיש לך חשבון אישי בפייסבוק. למרות שזה לא מחייב אך עדיף שיהיה לך גם פרופיל אישי.
גש לתיבת חיפוש בפייסבוק ותרשום – Create New Facebook Page
בחר את התוצאה הראשונה כפי שזה מופיע בתמונה למטה.
במידה ולא מצאת את העמוד, כאן נמצא הקישור לעמוד אליו עליך להגיע: http://www.facebook.com/pages/create.php
כעת אתה מעובר לעמוד שבו עליך לבחור את סוג העסק שלך שפי שניתן ליראות זאת בתמונה הנ"ל.
במדריך זה אנחנו נבחר את אפשרות האמצעות בשורה העליונה. פתיחת עמוד לחברה, ארגון או מוסדות השכלה.
צפה בדוגמה הבא וסמן V על הסכמה לתנאים שפייסבוק מציבה לך.
לוחצים על Get Started וממשיכים.
נכנסנו לעמוד שיצרנו כעת ועכשיו הגיע השלב להכנה בסיסית של העמוד.
כעת אתה יודע איך פותחים דף בפייסבוק לעסק שלך. הדף דומה מאוד לעמוד הפרופיל שלך ויש בו כמעט את אותם אפשרויות ניהוליות כמו שאתה רגיל לעשות בחשבון הפרטי שלך. כמובן שישנו עוד תוספים שנסביר אותם עוד רגע, אבל כעת יש לך את ההזדמנות ואת היכולת לפתוח עמוד משלך ולהתחיל לשווק את העסק שלך גם בפייסבוק.
כעת שאתה יודע איך פותחים דף בפייסבוק הגיע הזמן שנלמד איך ליצור "טאב" מותאם אישית לצורכי פרסום. בטח אתה מכיר את העמודים שאליהם אתה מגיע מתוך פייסבוק שמבקשים ממך ללחוץ על כפתור לייק, או יש בו דף נחיתה או סתם מסר כלשהו. (אם לא, אז למטה ביכולתך לצפות בתמונות עם דוגמאות של מספר דפי נחיתה בפייסבוק).
אז איך אנחנו פותחים עמוד בתוך עמוד העסקי שלנו בפייסבוק?
לאחר פתיחת עמוד, והעלאת תמונה ראשית ופרסום של כמה עדכונים בקיר, הגיע הזמן לפתוח עמוד נחיתה עבור הדף שלנו.
בעמוד העסקי שלך, לחץ על "ערוך דף" או "Edit Page" (צפה בתמונת העמוד למעלה שצורפה למאמר – אזור מספר 1)
אתה מעובר לעמוד ההגדרות. בחר יישומים או באנגלית "Applications".
למטה מופיע לך אפליקציה בשם FBML – לחץ על – Add App כדי להוסיף את האפליקציה הזאת לעמוד.
לאחר ההוספה, לחץ על קישור – עבור ליישום כדי ליצור דף נחיתה בפייסבוק.
בעמוד זה, עליך להכניס את המידע כמו פרטי יצירת קשר ומסר שיווקי. כמובן שבשביל להכניס תמונות ולעצב את העמוד, אתה תצטרך לדעת לכתוב קוד באמצעות html ו-Css אבל כל זה במדריכים הבאים. בעמוד הנ"ל מופיעה לך 2 שדות טקסט. אחת בשם: "כותרת המסגרת" והשניה "FBML".
כותרת המסגרת – שם של הקישור שיופיע מתחת לתמונה. לדוגמה "צור קשר".
FBML: תפקידו לפענח את קוד html שתכניס כאן ויציג אותו בעמוד הצור קשר.
חוזרים חזרה לדף נחיתה שלנו בפייסבוק ועוברים ללשונית צור קשר שיצרנו שלב קודם.
כאן התוצאה:
סיכום של יצירת דפי נחיתה ועמודי פייסבוק
אין ספק, שכדי ליצור עמוד מקצועי ולהקים דף מוצר או דף חברה כפי שניתן ליראות בדוגמאות שצורפו הנ"ל, יש צורך בידע בעיצוב, ב-html וב-Css. אך זה לא מצביע על כך שאם אינך מתמצא בתכנות או בעיצוב אתרים לא תוכל להקים דף או עמוד לחברה שלך . ההפך, זה מאוד פשוט ואת זה נילמד במדריכים הבאים. מקווה שנהנתה ולמדת משהו חדש היום וכעת אתה יודע . כעת אתה יודע איך פותחים דף בפייסבוק ונכון לעכשיו כל מה שנישאר לך זה ללמוד איך ליצור עיצוב מותאם אישית לעסק שלך.