בשונה מאתר אינטרנט רגיל לדף נחיתה מטרות ברורות – לייצר לידים או רכישות. זהו כלי חשוב עבור אלו העוסקים בשיווק באינטרנט. אתרי נחיתה הם למעשה אתרים בעלי דף אחד ויחיד שכול מטרתו היא לעניין את אותו הגולש ולמשוך אותו לאתר הבית של החברה או לגרום לו להשאיר את פרטיו – ליצר לידים.
כשמדובר בדפי נחיתה בניית אתרים היא אומנות של ממש. לדפי נחיתה מבנה ספציפי שאמנם יכול להשתנות מדף לדף אך בהחלט ניתן לראות קווים דומים.
לכול הפחות להשאיר את הפרטים שלו ישנם מספר כללים.
הכלל הראשון כשמדובר בדפי נחיתה הוא פחות שווה יותר. דף נחיתה אינו אתר גדול בו יש חשיבות עליונה לתוכן. דף הנחיתה חייב להיות קצר, לעניין ולהציג את המוצר בצורה ברורה מפורטת ותמציתית. תוכן רב מידי או גרפיקה מורכבת מידי יגרמו לגולש לעזוב את הדף. בשונה מבניית אתרים אחרים כאן יש לקצר בתוכן ולהשקיע במסרים קצרים וברורים.
[adsense]
הכלל השני הוא מבנה נכון והנעה לפעולה. דפי נחיתה נועדו על מנת להניע את הגולש לעבר מטרה מסוימת. כשמדובר בבניית אתרים ישנן מטרות שונות, כל אתר ומטרתו, כאן המטרה היא אחת – רכישה או השארת פרטים. המבנה של דף נחיתה טוב חייב למעשה "לספר סיפור" שסופו הוא רכישה. המרכיבים השונים חייבים להתאים זה לזה ולהנחות את אותו האדם או הגולש לעבר כפתור הרכישה. לחלופין אם מדובר בדף נחיתה שמטרתו הבלעדית היא לייצר לידים אזי המבנה ינחה את הגולש לעבר רובריקת "השאר פרטים".

בדפי נחיתה שמובילים את הגולש לדף הבית של החברה יש לשים לב לבניית אתרים נכונה. אם דף הנחיתה אכן מביא את הגולש לדף הבית אבל דף הבית אינו נוח, קשה לניווט ולא ברור או בנוי בצורה לא מזמינה הגולש ימשיך הלאה. בניית אתרים צריכה להשתלב עם דף הנחיתה ולא להתנגש. אם הצלחנו להביא את הגולש לדף הרכישה באתר הבית למשל, וההוראות אינן ברורות יתכן שהוא יוותר ולא ירכוש את המוצר לא משנה כמה דף הנחיתה היה מוצלח ועורר עניין במוצר.
בניית דף נחיתה טוב
דף נחיתה טוב הוא כזה שזורם במהירות ככל שניתן והגולש לא נאלץ להשקיע מחשבה או מאמץ כלשהו על מנת למלא אותו, ובשלבים מתקדמים יותר גם לא נאלץ לחפש סיסמאות במקומות שונים אלא יש דרך בה האתר זוכר את הסיסמא או מציע אפשרות קלה להיזכרות בה. כמו כן, פרטי כרטיס האשראי הם משהו שלא הרבה גולשים ישמחו לתת ואם אפשר להימנע מכך ולקבל את החיוב המבוקש בדרך אחרת זה עדיף.
דף נחיתה הוא המקור אליו מגיעים הגולשים אשר מתבקשים או רוצים או נתקלים בטעות בפרסומות לאתר או מוצר כלשהו באינטרנט. גם על מנת לשחק במשחקים שונים פעמים רבות נאלצים המשתתפים למלא את פרטיהם האישיים ולהוסיף את הקוד או הסיסמא שלהם על מנת להיכנס לפעילות. אתרים רבים מפרסמים דפי נחיתה אשר הגולשים נתקלים בשלב כזה או אחר בשאלה או פרט כלשהו אותם הם לא יכולים למלא במהירות ובקלות ולכן מוותרים על ההשתתפות בכלל. לכן, אם ברצונכם לגרום לאנשים רבים ככל האפשר להיכנס לפעילות אצלכם כדי מאוד שתשקיעו ותבנו דף נחיתה מוצלח ויעיל ככל שניתן, ללא בזבוזי זמן מיותרים המבוקשים מהגולש.
בניית דף נחיתה מוצלח דורש אנשי מקצוע מפני שרק בעזרת ניסיון בתחום ניתן לדעת איזה דף הוא כזה שמזמין את הגולש למלאות את הפרטים ואיזה הוא כזה שיגרום לגולשים לנטוש עוד לפני השלב בו הם רואים את תוכן האתר ומתרשמים ממה שיש לכם להציע. אל תגרמו לקוראים הפוטנציאלים או לרוכשי המוצר לרדת מכך עוד לפני השלב בו הם ראו באופן מעשי את מה שיש לכם להציע. תשקיעו בדף נחיתה מוצלח ויעיל, מהיר וזורם, כזה שלא מעקב את הגולש שלא לצורך. אם אין באפשרותכם לבנות דף כזה בעצמכם מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע בתחום, זה אמנם נראה עניין פעוט אף המשמעות שלו עבור העסק שלכם יכולה להיות גדולה מאוד וחבל ליפול על דברים כאלה.
אם בכל זאת אתם מתעקשים לבנות אותדו בעצמכם, לפחות התייעצו עם אדם המכיר את התחום של בניית דף נחיתה לעומק, זה מומלץ מאוד ובהחלט שווה את ההשקעה.
איפה אפשר ללמוד קידום אתרים ?
קנה ספר או תקרא הרבה מאמרים תעשה ניסוים והינה לך שיטת לימוד הכי מצליחה. כמובן אתה יכול לקחת קורס שאתן לך תעודה שיהיה רשום בו שאתה מקדם אתרים מוסמך, רק השאלה האם אתה מחפש מסמך שכתוב עליו שאתה משהו מוסמך או אתה מחפש באמת להיות שפץ בדבר. כי את התעודה אתה יכול להדפיס גם במדבפסת. בכל מקרה, מדובר כאן במאמר על דפי נחיתה. יש מאמרים בנושא של קידום אתרים. חפש כאן באתר, תמצא הרבה מידע.
היי יוסי, באיזו תוכנה אתה ממליץ להשתמש כדי לבנות דף נחיתה טוב? הדרימוויבר מומלץ לפי דעתך?
אתה לא צריך תוכנה בשביל ליצור דף נחיתה.
דרימוויבר זאת רק תוכנת עריכה במידה ואינך יודע קוד.
אני עובד עם CODA למק. במידה ואינך משתמש במק, אז Notepad++ יכול לעזור לך.
דרים, אני לא מת עליו.