לא חדש שטלפונים סלולריים מתקדמים אינם רק מכשיר שנועד לבצעה שיחות ישירות אלה גם גלישה באינטרנט, ביצועה קניות, קריאה של מאמרים בדפדפנים ועוד. אם אתה בעל האתר או עוסק בתחום השווק באינטרנט, אז עליך לקחת לתשומת ליבך את הנתון שלא בהכרח ששמת לב אליו בעבר. בימים אלה כאשר כולם מתמקדים בתחום של קידום אתרים ועוברים הכשרות וכל מני קרוסים בנושאי שווק באינטרנט, קורס קידום אתרים או קורס בניית אתרים, הרבה מפספסים את הנקודה החשובה והקריטית לדעתי שהוא סטטיסטיקה. למרות שהרבה בעלי אתרים הבינו שבלי סטטיסטיקות אין לאן להתקדם חשוב גם לעשות את זה נכון ובאמת לדעת את הפרמטרים לגבי האתר שלך.
קידום אתרים באינטרנט הוא תחום מאוד דינמי כאשר משתנה מדי יום, וכל מה שהיה רלוונטי אתמול, אולי לא יהיה רלוונטי מחר. לדוגמה הפשוטה ניתן לקחת מהוצאתו של מנוע החיפוש החדש של גוגל הנקראת Google Instanse אשר מציג תוצאות חיפוש בזמן אמת באמצעות הקשת של אות. בעצם הגולש מקבל תוצאות חיפוש עוד לפני שהוא הקיש את הביטוי הרצוי מה שהופך את התחום של קידום אתרים להרבה יותר קשה, אבל על זה נדבר בפעם הבא. היום נתמקד על גולשים אשר משתמשים בטלפונים סלולריים לצורך גלישה באינטרנט.
טלפוניים סלולריים לגלישה באינטרנט
כדי לדעת את אחוז הגולשים אשר עושים שימוש בטלפונים סלולריים כדי לגלוש באתרכם עלינו לגשת לגוגל אנליטיקס. במידה ואינך יודע או מכיר את גוגל אנליטיקס, אני ממליץ שתעבור מדריך התקנה פשוטה של גוגל אנליטיקס באתר בקישור הבא: איך להתקין את גוגל אנליטיקס באתר .
לפני שנסביר איך אנחנו יכולים ליראות סטטיסטיקות של כמות הגולשים אשר עושים שימוש בסלולרי כדי לגלוש באתר שלנו, חשוב לציין שנתון זה מאוד חשוב בעולם השיווקי של היום. חשוב לשים לב שנתון זה יכול גם לשנות את אסטרטגיה השיווקית של האתר במידה והנתונים יגברו עם הזמן. חשוב לשים לב, שבעידן הטכנולוגי של היום, יותר ויותר אנשים עושים שימוש בטלפונים סלולריים לצרכי גלישה באינטרנט. איני צריך לציין שכיום הגלישה הכי נוחה באינטרנט הוא דרך iPhone אבל כמובן יש עוד אשרות מכשירים אשר מאפשרים גלישה חופשית ונעימה. כדי להבין את משמעות שבדבר מצד השיווקי עלינו להבין את הגולש שמאחורי המכשיריי סלולר. איך הוא רואה את האתר במכשיר שלו, האם הוא מצליח לקראו את מה שכתוב או אולי כדי לשנות את ממשק האתר עבור מכשירי סלולר?
ניתן לשנות את ממשק המשתמש של האתר עבור מכשירים סלולריים, לדוגמה במידה ומשתמש עושה שימוש בטלפון סלולרי מדגם של אייפון, ניתן להציג לו ממשק שונה לחלוטין של האתר ממקורו המותאמת במלואה למכשיר ולרזולוציית מסך השל אותו הצג. כך משתמש יוכל לקרוא את המידע, להציג מלפניו מוצרים בצורה ברורה יותר וגם לשכנעה אותו לרכוש אולי מוצר כזה או אחר ישירות מסלולרי. כמובן אין זה נעשה בלי התערבות של מתכנת שעוסק בתחום של בניית אתרים ומבין בתחום של שווק באינטרנט וקידום אתרים. קידום אתרים ושווק באינטרנט אינם תחומים זרים אחד לשני. שניהם צריכים להתבצע באותו הזמן בסימפוניה מושלמת כדי להגיע לתוצאה הרצויה.
איך לדעת כמה משתמשים גולשים באתר שלך דרך מכשירי סלולר ?
נא לגשת לחשבון של גוגל אנליטיקס ואל הנתונים הסטטיסטיים של אתר שאותו אתה מעוניין לבדוק.
בתפריט הצדדית נא לבחור באפשרות – Visitors ובתתי תפריטים בחר את Mobile Devices. (צפה בתמונה למטה)

לאחר לחיצה על Mobile Devices באפשרותך לצפות בנתונים הבאים: סוגי מכשירי סלולר אשר נעשה בהם שימוש שגלשו לאתר שלך, כמות גולשים בס"כ, זמן גלישה הממוצעת באתר, אחוזי הנטישה, ממוצע של כמות הדפים הנצפים פר גולש.
הנתונים אלה מאוד חשובים ואולי גם הם מהווים ניתוח סטטיסטי משמעותי הדורש שינוי אסטרטגיה או לב דבקה שינוי אלה פיתוח אסטרטגיה שיווקית חדשה עבור משתשים הגולשים באמצעות מכשירי סלולר. כמובן ברשימה של מכשירי סלולר שבהם נעשה שימוש מצאתי את iPad. למרות שהוא אינו נכלל בקטגוריה של מכשירי סלולר אלה, רק גרסה מסוימת של iPad עושה שימוש בכרטיס סים של חברות סלולר להתחברות לאינטרנט, אז אולי זו היא הסיבה שאייפאד נחשב שסוג של מכשיר Mobile לכל דבר.
אז מה זה נותן ?
כמובן כל אחד יכול לקחת את הסטטיסטיקה הזאת לכוון שנוח לו, או לא לשים אליו לב בכלל. הכל תלוי ברצונו של בעל האתר ובהתאם לכמות הגולשים אשר הוא מקבל ממנו. במידה וכמות גולשים מטלפון סלולרי גדולה או מהווה כמות גולשים של יותר מ-6 אחוז, צריך להתחיל לחשוב על אופציה של שינוי או פיתוח ממשק משתמש עבור מכשירי סלולר בשביל האתר שלך. קידום אתרים ושווק באינטרנט לא מתמקד רק בקידום במנועי חיפוש או פרסום ממומן אלה הרבה מעבר. בניה אסטרטגיה שיווקית נכונה ובדיקה תמידית של שינוים וחידושים יכול להיות הגורם של הצלחה שלך והעסק שלך.
תודה על המידע. צריך לבדוק את זה
חשוב לציין שמשווקי PPC יכולים לבחור אם הם רוצים להציג את המודעות שלהם גם בניידים, וההחלטה הזו הולכת יד ביד עם הסטטיסטיקה של אחוז הגולשים בנייד, וכמובן להתאים את דפי הנחיתה שלהם בהתאם…
Uplinet: בהחלט מסכים איתך. האפשרות הפירסום באדוורדס נותנת בחירה האם להציג את המודעות גם במכשירי הסלולר, כמובן התחום הפירסום במכשירי סלולר של מודעות אדוורדס עדיין לא הכי משתלם (לפחות מניסיוני). המרות הגדולות כמובן נובעות מפרסום ממסכים גדולים יותר, אבל אתה אף פעם לא יכול לדעת עד שלא תנסה. בכל מקרה, כמובן שהתאמה של דפי נחיתה ואולי גם של אתרים כולו למסכים הסלולריים הוא די קריטי במידה ואתה רוצה לפנות לקהל היעד של משתמשים. וכמובן גוגל אנליטיקס יכול לבוא יד ביד עם הדבר הזה בשילוב מצוין והכי טוב