היום חברות גדולות שכולנו מכירים הם גם בעלי אתרים סמכותיים כגון אתרים של חברות כרטיסי אשראי או בנקים שבניהם וכמובן לאומי קארד שכולנו מכירים. לצערינו הרב, אתרים של חברות גדולות שואפות לאפס עיצוב ותפעול או במילים אחרות הם אתרים גרועים. חברה סמכותית כמו חברות כרטיסי אשראי אינן משקיעות כלל באתר אינטרנט ובממשק משתמש למרות ההצרות הרשמיות שכולנו מכירים מפרסומות בערוצי טלוויזיה, משירות לקוחות או פשוט מהאינטרנט. לא ידוע למה התחום הזה כל כך מוזנח בארץ במיוחד באתרים ממשלתיים או באתרים של חברות ענק כמוהן. אולי צריך להעביר סדנא או קורס בניית אתרים או קורס עיצוב אתרים למנהלים שאחראים על תחום השיווק. שבמאמר זה אנחנו נעסוק באתר של לאומי קארד, אתר שאמור לתת מענה לכל צרכיו של הלקוח, פשוט לא עובד.
[adsense]
כדי להבין את מהות הבעיה, צריך קודם לדעת על מה מדובר. אינך צריך להיות מומחה גדול בתחום של בניית אתרים או עיצוב אתרים כדי להבין שממשק משתמש כולו של חברת לאומי קארד לא מאלה שניתן להצביע עליה ולומר "איזה נוח להשתמש בה". אבל אנחנו כבר רגילים למצאו אתרים כאלה בארץ שעדיין ניראים כמו אתרים מאשור הקודם או יותר נכון משנות ה-90. אבל הנושא של בניה הלא נכונה והלא מקובלת בעולם זה צד השולי בכל מה שקשור לאתרים של חברות אלו ובאתר של לאומי קארד בפרט.
צילום מסך מתוך אתר של לאומי קארד

הרישום לשירות יכול להתבצע בדפדפן אקספלורר בלבד?
האם אתר או חברה שעומדת מאחוריה יכולה לגרום לעצמה מביכה כזאת בשנת 2010 – 2011 שאנחנו כעת נמצאים בשיא של הטכנולוגיה ופיתוחים באינטרנט ? האם החברה שעומדת מאחורי הפיתוח של ממשק משתמש (UI) מבינה את העניין והמביכה שזה גורם לה? אבל כל זה ממבט של הסתכלות המקצועית וניסיון לחפש אשמים, אבל אם נסתכל על זה מצד הלקוח, אנחנו נמצאים בבעיה גדולה. כל מי שלא משתמש בדפדפן הלא מוצלח של מייקרוסופט לא יכולים להירשם לשירות. לקוחות שעובדים עם מערכת הפעלה של ווינדואוס עדיין יכולים להתקין בחזרה (בשביל הרשמה בלאומי קארד) את דפדפן של אינטרנט אקספלורר כדי סוף סוף להירשם לשירות, אבל מה קורה עם לקוחות שעושים שימוש במק שאינם משתמשים במערכת הפעלה מבוססת חלונות, או משתמשים במערכת הפעלה של לינוקס כגון אובונטו (ubuntu). אין פתרון עבורם בגלל אי מקצועיות החברה שאישרה את האתר שיכולה לעבוד רק עם דפדפן אחד.
הודעת שגיאה של שירות קניה בטוחה באינטרנט – לאומי קארד
שירות קניה בטוחה באינטרנט עם הודעת שגיאה! מרשים, יותר בטוח מזה לא יכול להיות. עמוד שמוצג בתמונה הבאה, הוא עמוד שאמור להיות מקום לביצועה ההרשמה. במקום זה אנחנו נתקלים בשגיאה בשירות שאמורה לספק לך ביטחון בעת ביצועה הרכישה ברשת האינטרנט. אבל אם לרגע אחד אנחנו נשים את כל התקלות והשגיאות בצד אנחנו נגלה שדף השגיאה לא במרכז. כל מי שצופה בעמוד עם רזולוציית מסך גבוהה יכול לשים לב שהדף שגיאה פשוט לא ממורכז לאמצע המעיד על חוסר מקצועיות של צוות שבנתה את האתר.

מעבר לעובדה שאתר של לאומי קארד לא תומכת בכל הדפדפנים ומחייבת שימוש בדפדפן ספציפי בשביל להירשם לשירותיה, מעבר לעובדה שבאתר מוצג שגיאה בעמוד הרישום לשירות, מעבר לכך שממשק משתמש שלה מתחת לכל ביקורת היא גם מבקשת ממכם להרים טלפון על חשבונכם למוקד התמיכה בעת קבלת השגיאה.
סיכום: חברה שמציגה את עצמה כחברה מובילה בשוק, החברה שעושה קמפיין פרסומי מקיף ברשתות טלוויזיה ושלטי חוצות ועוד, החברה שמנסה לתת מענה ללקוחותיה בכל דרך ובמיוחד גם מהאינטרנט אינה מצליחה להקים אתר עם ממשק משתמש נוח, שתומך בכל הדפדפנים, שעיצוב נראה עכשווי ומודרני. במקום זה אנחנו רואים הודעות שגיאה ומגבלות טכניות של האתר כבר בעמוד ההרשמה לשירותיה. תחום של בניית אתרים עבר מזמן את שלב המגבלות בתמיכה בדפדפנים בחו"ל וגם בארץ. רוב אתרי אינטרנט תומכים בכל הדפדפנים עכשוויים ומותאמים לדפדפנים קודמים בהתאם לדרישה (לא מדובר ב-IE6). לצערינו אתר של לאומי קארד לא עומד בתקן בינלאומי והחברה שבנתה את ממשק משתמש שלה פשוט מביכה את עצמה ואת החברה כולה.
קישורים לבדיקתכם:
עמוד הרשמה: לחץ כאן
עמוד שגיאה: לחץ כאן
הערה: אם במקרה ואתה בודק את הקישורים אלא ואתר מוצג באופן תקין ללא הגבלות דומות שצוין בכתבה, הסיכוי שהמצב תוקן מאז. את השורות אלא נרשמו בעקבות השליה העתידית, במקרה וחברה תיקח על עצמה אחראיות לתקן ולשפר את אתרם עבור הגולשים והלקוחות.
יש לכם עוד אתרים עם מגבלות טכניות כאלה? שתפו אותם בתגובות !
עדכון חם – 29.08.11
חברת לאומי קארד טיפלה בבעיות שצוינו כאן בעיקר בתיאום לדפדפנים וכעת ניתן לגשת לחשבון באמצעות כל דפדפן (נבדק בפיירפוקס כרום וספארי) ולא קיימת יותר מגבלה של שימוש בדפדפן ספציפי להרשמה לשירות. בנוסף, בתור לקוח אני מאוד מרוצה לשדרוג ובתור בעל מקצוע שחברות גדולות מתחילות לתמוך בטכנולוגיות מתקדמות. בשורה תחתונה אתר תומך כעת בדפדפנים אחרים חוץ מאינטרנט אקספלורר וכולכם יכולים להנות ממנה. שיהיה לכולכם בהצלחה ותהנו!!!
יוסי אתה גאון
אתה לא במין כמה שאתה צודק חברות גדולות לא שוות כלום לא בבניה ולא בעיצוב.
אצלי אני פותח את אתר ישראכרט החשבון שלי בכרום כל הטקסט הפוך !!!
חבורה של חובבנים זה מה שהם.
ומה שהכי מצחיק אצל לאומי שזה הפירסומת שלהם " אנחנו דיגיטליים" כך הם משווקים את עצמן, פשוט בדיחה אחת גדולה !!!
אוייייייייייייי….
זה באמת לא טוב @
ותסתכלו על כל האתרים הממשלתיים, העיצוב שלהם פשוט חרא!
את הממשק לא בדקתי..
צודק מאוד. זה לא רק מעצבן את הלקוח, החברות האלה לא מבינות כמה כסף הן **עצמן** מפסידות. וגם – כשאתה נאלץ להתקשר אליהם, זה בעיקר עולה **להן** כסף – הזמן של המוקדן או המוקדנית.
אמת אמיר (דרופל מן).
אני בתור לקוח מאוד מתעצבן מזה. בגדול אסור לזלזל ששירות לקוחות בדרך כלל מאוד מקצועית אצלם אבל כל מה שקשור לאינטרנט זה מתחת לכל ביקרת בגלל ה-UI.
בכל מקרה, ככל הנראה שהדף עם כניסה לחשבון עכשיו עודכן וכבר ניתן לגשת אליהם באמצעות דפדפנים אחרים. אז אני הולך להוסיף עדכון למאמר הזה!!!