זה הוא חלום של כל מנהלי אתרים , להופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. במיוחד אם האתר מציע שירותים בתשלום או מוכר מוצרים אונליין. במידה וזה יקרה בענף תחרותי, אתר שלך יהפוך להיות פופולרי. בעקבות תוצאה כזאת, העסק שלך אגדל וכך תעשה גם יותר כסף מהאתר שלך. האם כל זה רק חלום ? לא !
אני עשיתי את זה בעבר, אני עושה את זה היום ואני יעסוק בזה כל הזמן ! למה ? כי זה עובד .
[adsense]
בראש ובראשונה כאשר מנסים להשיג את המיקומים ראשונים במנוע חיפוש עבור האתר שלך עליך להתחיל לבנות קישורים נכנסים המכונים כ-Backlinks. זה הוא כלל אצבע בתחום של קידום אתרים. חשוב מאוד להשיג קישורים נכנסים מאתרים אחרים, אבל זה לא הכל. עליך להשיג קישורים נכנסים לאתר שלך יחד עם Anchor Text או בעברים "עוגן" הנכון. משקלם של קישורים אלה גדולים בחישוב של דירוג האתר שלך במנועי חיפוש. עדיף ורצוי מאוד שקישור שלך יכלול מילות מפתח שבהם אתה רוצה לקדם את האתר.
לדוגמה עם האתר שלך עוסק במכירות של "כפתורים ירוקים", הקישור שאתה תרצה לקבל מאתרים אחרים עם Anchor text, זה הוא "כפתורים ירוקים". בעצם אתה ממקד כאן את הקישורים לאתר שלך במדויק למוצר שאתה מוכר באמצעות עוגן (Anchor text) הנכון. באותה מידה יכולתי לקבל גם קישורים דרך מילת מפתח של "כפתורים", אבל המילה כזאת היא כללית מדי ואינה מדויקת. יכול להיות שגולש חיפש כפתורים למחשב או כפתורים למקלדת שבכלל אינם קשורים למוצר שאתה מוכר. קידום אתרים נעשית באופן ממוקד לביטוים ומילות מפתח שאתה בוחר בתחילת הדרך, וגם כמובן שתחרות שקיימת במילה אחת היא עצומה, והסיכוי שלך להגיע למקומות הראשונים בזמן הקרוב הוא אפסי, במיוחד עם התחום הוא תחרותי מדי. למרות זאת אם תתמקד במילת מפתח בקישור "עוגן" ב"כפתורים ירוקים", אז הקהל היעד שלך יהיה ממוקד יותר. במקרים רבים התחרות פוחתת פי 100 כשאתה מתמקד במוצר ספציפי ולכן קידום אתרים נעשה מהר וקל יותר יחסית .
השלב הבא של קידום אתרים הוא בחירת מילות מפתח הנכונות עבור האתר שלך. רוב האנשים רוצים להיות ראשונים בגוגל עבור מילה אחת בלבד. לדוגמה, מילה "נעליים". מילה כזאת יכולה להיות רחבה מדי ולא ממוקדת. הסיכוי שלך שתופיע במקום הראשון עם מילה אחת שואפת לאפס, לפחות בשנה הקרובה. גם אם תגיע למקום הראשון עבור מילה "נעליים" לא תהיה לך גולשים ממוקדים באתר. לעומת זאת, עם תתמקד במילות מפתח "נעליים לנשים" או נעליים לגברים", התחרות יהפוך להיות הרבה יותר קטנה במנוע חיפוש וגם גולשים שיגיעו לאתר שלך, יהיו ממוקדים יותר. אתה לא מעוניין שגולש שחיפש נעליים לילדים, יגיע לאתר שלך שמוכר נעלי אלגנט לגברים.
חשוב לשלב את מילות המפתח ברחבי האתר בצורה טובה בטבעית ככל האפשר. ללא מילות המפתח, האתר שלך לא יופיע במקומות הראשונים במנועי חיפוש.
השלב הבא הוא למעשה לצאת ולהשיג קישורים נכנסים אל האתר שלך. אתר שממנו יוצא קישור אליך יש חשיבות גדולה. אתרים שמקשרים אליך העוסקים באותה תעשייה כמו שלך, משקלם נחשבים להרבה יותר טובים למנועי חיפוש. לדוגמה, אתר שמוכר נעליים המקשר לחנות אחרת המוכרת בגדים, אהיה רלוונטי מכוון שהם עוסקים באותו תחום שזה אופנה, אבל עם חנות נעליים אקשר לאתר שעוסק בטיסות לחו"ל הרלוונטיות שואפת לאפס.
יחד עם זאת, קבלת קישורים מדפים עם דירוג Pr 6 או 7 Pr ייתן לך תוצאות כמעט מידיות. אני אישית נתקלתי באתרים שהגיעו לעמוד הראשון לאחר כמה ימים מאז קבלת קישורים מדפים עם דירוג PR7.
לא קל, אבל הכל אפשרי !
בגדול עברת על רוב העקרונות של קידום אתרים , אך יש צורך בחידודים קלים מעט.. בחירת מילות מפתח , כדאי לבצע לפני שאנו מוצאים לנו BACKLINKS, בכדי שטקסט העוגן יהיה רלוונטי מהקישור הראשון.
מיקוד מילות המפתח למספר ביטויים , גם פנימית באתר וגם חיצונית מבחינת קישורים מהווה מפתח ובסיס טוב לקידום אתרים בכל תחום.
חשוב לזכור שעל האתר להיות איכותי מבחינת תוכן , ובעל תוכן משמעותי לגולש, ולא סתם מאמרים של 25 שקל למאמר. שיהיה ערך מוסף לגולש בתוכן.
בניית קישורים הינה טכניקה מומלצת, פורומים , יצירת בלוגים, ברשתות חברתיות, עמודי תווך וכו'.
גם החלפות קישורים מומלצות, חשוב הרלוונטיות של האתר שאליו אנו מקשרים וחזרה.. למרות שבארץ גם קישורים מאתרים לא באותו תחום מאונדקסיםפ , אבל כדאי לא לסמוך על כך
.-= בבלוג של אורי זילברשטיין פוסט אחרון הוא: ..הוספת כפתור הלייק של פייסבוק לבלוג שלי =-.
אני חייב לציין שיפה אמרת לגבי כמה וכמה דברים אך עדיין אני חייב לתקן אותך על עניין הPR, אין שום קשר בעליל בין קידום האתר לבין הPR שלו, אתרים עם PR גבוה מקבלים זכות אחת בלבד – סריקה מהירה יותר, ככל שהPR גבוה יותר זה רק אומר שהאתר מעודכן ומתעדכן על בסיס קבוע יותר ויש לסרוק אותו מהר יותר מהקצב הרגיל.
שיהיה בהצלחה בכל מקרה,
שמוליק – VPR
.-= בבלוג של שמוליק פוסט אחרון הוא: ..גולש סביר מול גולש אקראי =-.
שמוליק לא יכול לומר לך שאתה לא צודק אבל לא יכול להסכים איתך בקשר לסריקה מהירה יותר. יש אתרים עם תוכן קבוע או תוכן שמשתנה אחת למספר חודשים ודירוגם עומד על PR6 לכן מכאן אפשר להסיק מסכנה שאין קשר בין עדכוני האתר מהירה ל-PR. נכון במה שאתה אומר, החשיבות לאתרים עם PR גדולה יותר והם נסרקים באופן מהיר יותר, אבל זה לא התפקיד היחידי ש-PR נועד. דירוג הדפים יכולים להיות גבוהים גם ללא קשר בקצב העדכונם.
אכן העניין של PR לא אמור להיות אך ורק לעניין הPR אבל עדיין אין שום הקשר בין PR גבוה ולבין המיקום של האתר בתוצאות, אלא אם כן כמובן האתר לא רק קיבל מPR גבוה אלא (כמו ברוב המקרים) הוא קיבל את הקישור מאתר חשוב / איכותי מה שזה הופך את הקישור לאיכותי ואכן מיקם אותו במקום גבוה יותר בתוצאות.
שמוליק,
PR הוא אחד מ-200 פרמטרים לדירוג האתר עמוד בגוגל ביחס לרלוונטיות הביטוי במנוע החיפוש, אין על כך וויכוח.. יש קשר ישיר בין קידום אתר ל PR של העמוד. נכון PR אינו קובע היכן יהיה אתר אך הוא קובע את החשיבות שלו ואת הרלוונטיות שלו. שוב אחד מתוך 200 משתנים
לומר PR אינו קשור ישירות, זה כמו לומר שתוכן אינו קשר ישירות או קישורים נכנסים אינם קשורים ישירות, זה על סמך שלא ניתן רק עם אחד הפרמטרים להגיע למקום הראשון בגוגל. רק שילוב נכון של כל הפרמטרים ביחס לביטוי ולתחרות שלך תניב לך תוצאות איכותיות ומשמעותיות.
PR הוא בהחלט פרמטר בחישוב, אך אין לו משקל אבסולוטי כמו לכל פרמטר אחר. לגבי סריקה מהירה, בכלל לא.
סריקה מהירה יותר זה לא ביטוי כל כך נכון, כי שתתחיל הסריקה העמוד יסרק באותה מהירות..
אתה מדבר על תכיפות הסריקות, ובכן ככל שהאתר שלך יגדל מבחינת נפח עמודים, כך גוגל מבין שעליו לסרוק את האתר יותר בתכיפות בכדי לעדכן את האתר שלך בהתאם לקצב שאתה מעדכן אותו..
לגבי מה הקצב הנכון, לאיזה תחום, לאורך כמה זמן אלו משתנים שונים שאנחנו יכולים לפתוח עליהם בלבד קורס שלם 🙂
בהצלחה
.-= בבלוג של אורי זילברשטיין פוסט אחרון הוא: ..דוראן קידום אתרים במקצוענים 10 – הפעם שיווק ברשתות חברתיות =-.
אורי,
א. אני בהחלט התכוונתי לתכיפות סריקות ולא זמן הסריקה עצמה מצטער אם הטעיתי מישהו פשוט לא חשבתי שזה הגיוני מצידי לדבר על זמן הסריקה עצמה.
ב. PR אכן קשור לדירוג האתר אבל לא למיקום האתר, אני מאמין כמו שאתה אומר שהוא אכן פרמטר אבל כמה אתרים ראית כבר עם PR0 אשר עברו בכמה וכמה עמודים אתר עם PR5 ומעלה. הרעיון בPR היה מקנה אולי בעבר מיקומים טובים יותר וכד' אבל אני לא מאמין שעד היום הוא תופס כפרמטר למיקום, שוב – אני אציין שאכן מדובר בפרמטר לדירוג האתר אחרי הכל PR הוא מקום להצבעות אמון מאתרים אחרים אבל אני 99.9% (אחרי הכל אין לי מניות בגוגל) בטוח שלא יעזור PR לא משנה כמה גבוה ברמת המיקומים.
שמוליק,
למה אתה מתכוון מיקום האתר ? מה ההבדל בין הדירוג למיקום… דירוג האתר הכוונה למיקומו בתוצאות, אחד מתוך 200 הפרמטרים שקובעים היכן האתר שלך ימוקם בתוצאות הוא PR. אמנם PR מתייחס מעט יותר לחשיבות העמוד ומעט פחות לרלוונטיות, אך לומר שהוא לא קשור לרלוונטיות ב 99.9% מהמקרים זה מעט מופרך..
זה שישנם דוגמאות לאתרים כאלה אינו אומר שכך הדבר, אני יכול להראות לך אתר ריק לחלוטין שממוקם בעמוד הראשון מקום שני בביטוי תחרותי.. זה לא אומר שתוכן אינו רלוונטי לדירוג.. כמו שPR נמוך במקומות גבוהים לא אומר PR חסר ערך לדירוג ..
.-= בבלוג של אורי זילברשטיין פוסט אחרון הוא: ..דוראן קידום אתרים במקצוענים 10 – הפעם שיווק ברשתות חברתיות =-.
כשאני אומר מיקום האתר אני מתכוון למיקום הספיצפי שלו בתוצאות של גוגל לעומת הדירוג של האתר – כלומר לכח של האתר, הן מבחינת קישורים יוצאים והן מבחינת תכיפות הסריקות שאכן משפיע המון בצורה עקיפה על דירוג האתר כולו.
אני לא חושב שPR לא משפיע כלל אבל בהחלט לא קריטי לעומת כל הפרמטרים האחרים, אם לא מדובר בTRUSTRANK אז אין הרבה מה שיכול לעשות הPR מבחינת מיקום מחדש בתוצאות.
אני בטוח שגם אתה חושב כמוני שכל מה שקשור לקידום אתרים ישנן המון מחשבות ודעות שונות ובגלל זה התחרות רבה בהמון תחומים ואף מעניינת יותר כי כל אחד בדרכו מגיע למיקום שלו בגוגל בעזרת הכלים והדרכים שלו שחושב לנכון.
.-= בבלוג של שמוליק פוסט אחרון הוא: ..גוגל – מנסה להתחכם או מנסה לתרום? =-.
TR לא יכול להיות גבוהה באתר חדש. כעיקרון TR נקבע אחרי תקופת זמן מסוימת ולא בתחילתו. לדוגמה PR2 אתה יכול לקבל אחרי חודשיים ווחצי שאתר קם, את TR אתה לא הולך לקבל בתקופת זמן קצרה כזאת. TR נקבע לפי גילו של האתר, היסטוריה וכל תקופת החיים של אותו דומיין וכמובן קישורים נכנסים. אבל חשוב לשים לב שקישורים נכנסים לא באים לידי ביטוי בצורה שווה כמו ב PR.
אתר עם TR גבוהה יכול להשפיע יותר על דירוג מאשר כל PR אחר. לדוגמה, אם YNET יקשר מדף הבית שלו (PR4) לאתר שלך, השפעתו יהיה הרבה יותר גדולה מלדוגמה אתר אחר עם PR5 וסיבה לכך הוא TR הגבוהה שיש ל-YNET.
כמובן דעות שונות בנושאים כאלה בתחום קידום אתרים לא משאירים אותנו מאחור ותמיד יש מישהו שחושב אחרת, ולא רק חושב אלה גם השיטה השונה עובדת עבורו. לכן בתחום הזה אי אפשר לומר ש- 1=1 אלה 1=2, 3,
אורי:
ציטוט "לגבי מה הקצב הנכון, לאיזה תחום, לאורך כמה זמן אלו משתנים שונים שאנחנו יכולים לפתוח עליהם בלבד קורס שלם "
כן אפשר לעשות קורס שלם בנושאים האלה ולפתוח דיונים של שעות על כך…
אורי, מעניין אותי מאיפה הבאת את המספר 200 כמספר הפרמטרים הנלקחים בחשבון ע"י גוגל בבואם לדרג אתרים. ואיפה אפשר לראות את הרשימה הנ"ל.
סליחה, אבל נראה לי שסתם זרקת מספר באוויר, ושהכוונה שלך הייתה להדגיש שיש הרבה (מאוד) פרמטרים.
אם אני טועה, עמך הסליחה!
ושוב אני שואל, היכן ניתן למצוא את הרשימה הנ"ל?
עמית כהן
אמית, אורי לא זרק סתם את מספר באוויר כפי שתיארת. קיימים יותר מ-200 פרמטרים לחישוב הדירוג באמצעות אלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל. כמובן לא קיים רשימה מ-1 עד 200 של הדברים, הרי אם היינו יודעים אותם, החיים שלנו היו הרבה יותר קלים או קשים, תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה.
אם היינו יודעים את כל הפרמטרים הרי אלגוריתם של גוגל לא היה חסוי יותר כי היינו בדיוק יודעים מה משפיע יותר, מה משפיע פחות ובאיזה צורה ומתי. לכן אין רשימה אלה ערכות בלבד של הדברים שהכן משפיעות יותר ודברים שמשפיעות פחות מניסיון של מקדמי אתרים רבים בארץ ובחו"ל.
המספר 200 אינו סתם המצאה, אלה מספר זה נאמר במספר כנסים של גוגל עצמו בארץ ובחו"ל, בנאומים של מאט קאטס ( Matt Cutts ) בכנסים שונים שונים וכמובן בסרטוני וידאו של מאט קאטס אשר הוא מתייחס לשאלות מסוג הזה.
קיימים יותר מ-200 פרמטרים המדרגים את האתר במנוע חיפוש של גוגל, אבל זה לא משהו שצריך להטריד אותך כבעל האתר. תהייה רלוונטי לגולשים, תביא מידע שימושי ואמין עבורם והשאר זה רק קוסמטיקה. לפחות זה המסר שגוגל מנסה לעביר לבעלי אתרים 😉
היי יוסי,
במקרה הגעתי לבלוג שלך ואני חייב לציין שאני ממש מרשם. אחלה בלוג!
בקשר לרשימה של 200 פרמטרים מהם מורכב האלגוריתם של גוגל, אז, יש בלוג מאד פופולארי בעולם ששם לו למטרה לאתר את 200 הפרמטרים על ידי שיתוף של מליוני גולשים ברחבי העולם כאשר כל אחד תרם את הנתון שלו, הצליבו פרטים וכך הגיעו לרשימה הבאה:
http://www.searchenginejournal.com/200-parameters-in-google-algorithm/15457/
יש עד כה 130 פרמטרים והרשימה גדלה!
שגיא, אכן רשימה נחמדה אבל היא לא מדויקת וזאת רק ערכות. לא צריך לקחת את כל מה שרשום ברשימה זאת כאבני הדרך. לדוגמה –
Use of the domain in Google Analytics
אין כל השפעה של גוגל אנליטיקס לקידום אתרים והודיעו את זה לא פעם אחת. זהו אחד המיתוסים שקיימים בעולם של קידום אתרים. אבל כמובן רשימה נחמדה מאוד, תודה על שיתוף שגיא.
דרך אגב אהבתי את התבנית של pkama. נייס..
מעולם לא אמרתי דבר שאינו עובדה חד משמעית – לכן עמך הסליחה אבל לא זרקתי סתם מספר.. הכול מבוסס
הנה מאט קאטס יסביר יותר טוב ממני – http://www.youtube.com/watch?v=SJtchsFiQUo
חשוב ללמוד את התחום בו אנו עוסקים בכדי שנוכל להתפתח עימו ולא להשאר תקועים במקום, אין צורך להתנצל… פשוט תלמד
שלום,
אני מעונין לשייך מספר ערים לאזור גאוגרפי
האם נכון להשתמש בשם כל עיר באזור או לחילופין קיים פרמטר שיוכל להבהיר לגוגל כי מדובר במיקום הנידרש
לדוגמא:
העסק שלי בתחום הבנייה והשיפוצים
נניח שאקח את המשפט "תוספת בנייה בשרון" האם יש דרך להגדיר כי השרון כולל את רעננה לדוגמה?
ובנוסף אני יכול להגדיר את כל הערים באזור מסויים כאופרטור.תודה מראש
על התשובה
אייל
אני מקדם אתרים די הרבה זמן, כמה שנים, כל האתרים הצלחתי לקדם במילות החיפוש הרלוונתיות, למקום השני בגוגל. אבל לא למקום הראשון. כמה שעבדתי וניסיתי, לא הלך.
השאלה שלך כללית מדי.
מה בדיוק עשיתה כדי לעשות את הקפיצה ממקום השני לראשון.
האם המתחרה שלך גם מקדם את האתר שלו, האם בצעת מחקר באתר שלו, למה לדעתך הוא מדורג גבוהה, האם יש לו קישורים חזקים ורלוונטיים במיוחד וכו?
אולי הבעיה בממשק המשתמש שלך, מה לגבי UI, לפעמים שינוי ושיפור ממשק משתמש עוזר לעשות את הקפיצות במנוע החיפוש.
השאלה היא מה הם הפעילויות שנקטת כדי לקדם את האתר.
וכמובן לכתוב ביטוי בשדה טקסט הנועד לצורך הזדהות לפי שם, לא יעזור כאן, מכיוון שקישורים אלו הם nofollow.
שלום
אני צריך עזרה בנוגע ל sitemap
השאלה:
יצרתי קובץ sitemap.xml לאתר שלי, גוגל קלט את הקובץ מצויין, שאני מבצע חיפוש ממוקד לאתר שלי בגוגול, גוגל מציג את מפת האתר.
הבעיה שחלק ממה שמציג גוגל אלו לא הדפים שאני רוצה שגוגל יציג בקובץ ה sitemap.xml הגדרתי בדיוק אלו דפים אני רוצה שיוצגו.
כרגע רק חלק ממה שהגדרתי מוצג, כל השאר גוגול בוחר שרירותי.
השאלה:
איך אני מציג רק את מה שבחרתי והגדרתי בקובץ ה sitemap.xml שיופיע בחיפוש בגוגל.