כולם מדברים על קידום אתרים ועל קורסים שונים כמו קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט, או סדנאות בנושא וכנסים שחלקם עושים מעת לעת, אבל אף אחד מהם לא באמת מרכז את כל הטיפים במקום אחד. בפוסט הבא תמצאו את החלק הראשון מהרשימה של "100 טיפים לקידום אתרים" שרשמתי וריכזתי עבורכם. הפוסט הזה מחולק ל-3 חלקים. בכל חלק ינתן בסביבות ה-30 טיפים. כל שלושת הפוסטים שיפורסמו במהלך חודש דצמבר ירכז ביחד 100 טיפים לביצוע Seo טוב יותר. חשוב לשים לב לטיפים כי לא כל טיפ מגיע עם הסבר או מדריך וחלקם גם כוללים ביטוים מקצועיים שאתם אמורים להכיר. הטיפים האלו מיועדים לאנשים שיש להם לפחות רקע בסיסי מאוד בעולם האינטרנט ועל תחום הקידום באופן כללי מכיוון שביטוים מקצועיים אינם כוללים הסבר מפורט אלא באים כמובן מאליו. לכן כאן תמצאו את החלק הראשון מתוך 100 טיפים ל-Seo. מתחלים…
טיפים לקידום אתרים ->
שמו לב, טיפים הם בגדר ההמלצה בלבד. יש טיפים שהם א' ב' בקידום אתרים ויש את אלו שהם בגדר ההמלצה בלבד שניתן ליישם אותם מתוך בחירה. קידום אתרים הוא תחום דינמי מאוד שמשתנה לא רק מבחינה אלגוריתמית ע"י גוגל, אלא היא שונה מאוד מתחום לתחום. לכן קראו את הטיפים הבאים:
- עליך לכלול מילות מפתח בתגיות כותרת בראש מסמך html (מדובר בתגית – title / כותרת)
- יצירת תפריט ניווט מסודרת. סידור תפריט בסדר עדיפויות בשיטת "כל הקודם זוכה"
- יצירת מבנה קישורים בצורה חכמה בתוך האתר גם בתפריט וגם בתוך גוף הדף.
- לכלול מילות מפתח וביטוים המעוניינים לקדם בתוך גוף הדף של האתר.
- מהירות טעינה של האתר חשובה מאוד. עשה בדיקה בין האתר שלך למתחרים המדורגים מעליך ובדוק באמצעות כלים לבדיקת מהירות טעינת אתרי אינטרנט את עצמך ואת המתחרים שלך.
- לאחסן אתר בשרת אמין שאינו סובל מנפילות מרובות וזמינות נמוכה. מומלץ לנסות את החברת סירטקס.
- נא להשתמש בתגית Bold ("הדגשה") על מילות מפתח או ביטוים המקודמים בגוף התוכן של הדף. חשוב לא להגזים אלא
- להדגיש משפטים חשובים שכוללות את מילת המפתח המקודמת. נא להשתמש בהדגשה בצורה זעירה ולא להגזים ולהשתמש בו בכל פסקה או בכל עמוד באתר.
- לתת שם לקובץ התמונה המתאר אותו עם שילוב מילת המפתח שברצונך לקדם.
- נא לכלול מילות מפתח בתגיות Alt של התמונה.
- נא לקשר בין הדפים הפנימיים המקודמים והאיכותיים ביותר באתרך לדפים חדשים אותם תרצה כעת לקדם.
- עליך לעדכן את התוכן באופן קבוע באתר. דגש משמעותי ב-Seo הוא חדשנות. אתרים שלא מתעדכנים באורך זמן, יורדים
- במיקומים. חדשנות היא שם המשחק. לא חייבים להפוך לאתרי חדשות שמתעדכנות כל דקה, אבל פעם בשבוע לפחות לכתוב איזה עדכון או פוסט היא חלק מהעניין גם עבור אתר שאינו פעיל.
- קבלו קישורים מאתרים סמכותיים. אתרים סמכותיים הכוונה לאתרים עם הרבה מאוד תוכן איכותי, מדורגים בביטוים רבים בתחומו בעמוד הראשון או במקומות הראשונים כמו אתרי מכללות, אוניברסיטאות, אתרי ממשלה או אתרי חדשות.
- באפשרותך להגיש את הקישורים מתוך האתר שלך לאתרי Social Bookmarking. זה עוזר מאוד לאינדוקס מהיר. פחות על קידום עצמו אבל זה עוד סיגנל שיכול לעזור לקדם את אתרך במנוע החיפוש של גוגל.
- הכנס את הביטוים החשובים בתגיות מטא בראש הדף. הכוונה היא ל- Meta Description וכמובן גם על – Meta Keywords. למרות שיש מחלוקת בנושא ויש את אלו שאומרים שתגיות מטא למילות מפתח אינן רלוונטיות, אני ממליץ להשתמש בהן בכל מקרה. אם זה לא משנה בשביל גוגל, אתרי אינדקס רבים משתמשים בהם שמשפיע על קבלת קישורים רלוונטיים מאתרי אינדקס. להזיק זה לא יכול לכן ההחלטה בידך.
- לתאר את תוכן העמוד בצורה מתומצתת בתוך תגיות מטא לתיאור. לתגית מטא לתיאור יש משמעות גדולה. היא זאת שבדרך כלל מופיעה כתקציר בתוצאות החיפוש. לכן אם התיאור שלכם יכלול גם מילות מפתח או את הביטוי המחופש וגם יכלול טקסט שכנוע שיגרום לגולש ללחוץ על התוצאה שלך, היא יכולה גם לעזור לגדילה של אחוזי ה-CTR בגוגל וגם לשפר את מיקום בתוצאות החיפוש בעקבות כך.
- לרכוש קישורים נכנסים מאתרים איכותיים. למרות ההצהרות הרבות לגבי קניית קישורים שנשמעו בשנים האחרונות מהרבה מקדמי אתרים, אין הבדל אם אתם כותבים מאמרים ומפרסמים את זה באתר מאמרים כלשהו לצורך הוצאת קישור אליכם, או משלמים על קישור לבעל האתר כדי שיוציא לכם אותו בתשלום. מדובר באותה תוצאה, רק שהשוני מתבטה ברגע שאתם קונים את הקישורים, אתם אלו שקובעים איפה ומאיזה עמוד אתם רוצים אותו לעומת פרסום מאמר בעמוד חדש שאין אליו קישורים נכנסים, הוא עדיין לא מאונדקס בגוגל ואין לו כח כלשהו מבחינת מנוע החיפוש שמכאן ניתן להבין שמבחינת גוגל הדף הזה אינו סמכותי ברגע זה ואין לו כח לתרום לאתר המקושר מתוכה. לכן הקישור שלך ממאמר שכזה הופך להיות לפחות רלוונטי בעת הפרסום במיוחד אם מדובר באתרי מאמרים שאינן ממוקדים לתחום שלך אלא הן כלליות שכוללות תוכן רב שאינו רלוונטי לאחד השני.
- החלפת קישורים – שיטה ישנה והמומלצת למי שכן ממתעסק בהחלפת קישורים. ניתן להחליף קישורים בין האתרים. הרבה בעלי מקצוע העוסקים בתחום קידום אתרים מחזיקים בכמות גדולה של "אתרי תשתית". חלקם איכותיים יותר, חלקם איכותיים פחות, ותמיד כולם מחפשים החלפות כדי לחזק את האתרים האלו. אתרי תשתית נועדו כאמצעי הלבנת קישורים. החלפת קישורים בין אתרי תשתית מומלצת מאוד.
- במידת היכולת, תשתמשו בדומיין שמורכבת ממילת המפתח הראשית. זה לא תמיד אפשרי ולא תמיד רצוי מבחינה עיסקית, אבל אם אתם מקימים אתר ובאפשרותכם לכלול את מילת המפתח העיקרי בשם הדומיין, עשו זאת.
- תכתבו תוכן מקורי ולא מועתק. תוכן הוא המלך. תכתבו עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש.
- תייצרו שכבה שניה לקישורים. תקימו אתרים או פרסמו מאמרים באתרים השונים ותחזקו את הדפים האלו.
- אפשרו לגולשים שלכם להשאיר תגובות באתר. תגובות יגרמו לעדכון תוכן בדף גם עבור דפי תוכן ישנים וכך תגרמו לסריקה מחודשת של מנוע החיפוש שירענן את העמודים אלו ויחשיב אותם כרלוונטים שמתעדכנים מעת לעת. חדשנות כבר אמרנו?
- תייצרו מפת האתר איכותי המאפשר להגיע לכל עמוד באתר בצורה מהירה וקלה (גם למנועי החיפוש).
- תנסו לקבל קישורים לדפים הפנימיים שלכם ולא רק לדומיין הראשי.
- שימו לב לצפיפות מילות המפתח בדפי תוכן שלכם הנקרא Keyword Density. הוא אחד ממרכיבי החישוב של רלוונטיות ומיקוד התוכן בדף.
- צרפו מאפיין כותרת בקישורים. עבור כל קישור ניתן לשלב מאפיין title. תשתמשו בתגית הזאת!
- עקבו אחרי מגמת עליה וירידה של מיקומים עבור הביטוים המקודמים. ניתן לעשות זאת באמצעות כלי בשם Cuterank.
- הוסף אתר לאידנקסים. יש לא מעט אינדקסים בעולם ובארץ. תכניסו אותם לשם גם אם הקישור עצמו אינו תורם ממש לאתר.
- נא להקליט שיחות Audio ותאפשרו שיתופו ברשת (או ביצוע embed דרך iframe) באתרים אחרים בצירוף הקישור.
- נא להקליט ולהפיץ סרטונים מוקלטים ברשת האינטרנט עם תיאור וקישור לאתר.
- פתח ערוץ יוטוב ממותג והכנס את ה-url שלך בפרטים האישיים. למרות שקישור הוא nofollow שמופיע בערוץ שלך, הוא
- עדיין יכול להוות טראפיק. טראפיק אומר חשיפה, חשיפה אומרת מיתוג ופרסום. מיתוג ופרסום הכוונה לגולשים רלוונטיים החוזרים בחזרה אל האתר שלך. איך יחזרו? דרך מנוע החיפוש, מה שיעלה אחוז הקלקות. העלאת אחוז הקלקות (ctr) יעלה את הרלוונטיות של הדף. העלאת רלוונטיות מצביע על תוכן איכותי, תוכן איכותי מצביע על התעניינות של הגולשים אליך וכו'… מובן?! תשתמשו ביוטוב.
- תבנה גלגל קישורים ותבנה אסטרטגיה מתוחכמת עבורה.
- תעזר במקדמי אתרים אחרים. שיתוף פעולה זה שם המשחק אבל לא תמיד. תבקשו קישורים חוזרים שצריכים ותתנו קישורים ברגע שאתם יכולים גם אם לא ביקשו ממכם.
- תעשו תוכנית עבודה מסודרת של הקידום ותבנו אסטרטגיה ל-Seo. תתכננו את השלבים וכמובן גם את הזמנים. תרשמו מה הן המטרות והיעדים. תתכננו משימות ותיישמו אותם.