עליך לבדוק ולעשות מחקר מדויק כדי לדעת איזה מילות מפתח גולשים מחפשים במנועי חיפוש ולאיזה כיוון אתה מתמקד. אם אתה מתעסק במכוניות, התמקדות שלך לא יכולה להיות על אוכל.אתר האינטרנט שלך עשוי להיות מדהים ומעניין, אבל מה הטעם אם אף אחד לא יכול להגיע אליו, או למצאו אותו? במדריך זה אני יסביר איך להתחיל באופטימיזציה מהירה של האתר למנועי חיפוש וטקטיקות שונות כדי לקדם את אתרך במנועי חיפוש ולהגדיל את דירוגו.
לפני שבאמת נכנס לזה ונתחיל בכל התהליך, חשוב לי שתדעו ותבינו את זה: אל תצפו לשינויים ולקידום אתרכם כבר היום או בעוד כמה שעות. קידום אתר הוא תהליך ממושך וקפדני, יחד עם זאת, התהליך לוקח זמן רב כדי להשיג את תוצאות הרצויות. זה לא קורה בתוך יום או יומיים, אבל זה קורה יחסית מהר יותר אם משתמשים בטכניקות ושיטות המקובלות וטובות. הדבר החשוב ביותר שאני רוצה להודיע לכם, זה שאסור, ואל תחשבו לשניה להשתמש בטכניקות SEO של “כובע שחור” (Black Hat). שיטות של “כובע שחור” יכולות לתת לך תוצאות כמעט מיידיות, אבל זה לא לטווח ארוך. מנוע חיפוש כמו גוגל יכולים לעלות על הטריק שאתם עושים, ולחסום אותכם מאינדקס שלהם, ולא תופיעו יותר במנוע חיפוש. אתם לא רוצים את זה !
מדריך קידום אתרים
//
קידום אתרים – פרק 1
מהו SEO ?
Search Engine Optimization הוא תהליך להגדלת מספר המבקרים ע”י השגת מיקום גבוה בתוצאות החיפוש במילות מפתח רלוונטיות. כמובן ידוע שגולשים מסתכלים גם בתוצאות החיפוש של גוגל בדף השני ושלישי, אבל זה לא קורה הרבה. וכמובן וזה ליגיטימי שתרצו להגיע לדף הראשון ולמקומות הראשונים במנוע חיפוש, כי כך תגדילו את נפח המבקרים שלכם באתר, וכמובן כשנפח המבקרים גדול יותר ההכנסות גדלות. כדי להגיע לתוצאה הרצויה, עליך לבצע אופטימיזציה של קוד בהתאם.
בחירת מילות מפתח הנכונות
בחירת מילות המפתח הנכונות יכולה להיות מתסכל מאוד.אני יודע ואני מבין, שהיית רוצה להימנע מזה, אבל כדי להגיע לתוצאות הרצויות עליך לעבוד קשה בבחירת מילות המפתח.נסה לבחור מילות מפתח ספציפיות החשובות והרלוונטיות ביותר.לדוגמה אם אתה עצמאי ומתעסק בקידום אתרים, מילות מפתח האופטימלי בשבילך יהיה – עצמאי בקידום אתרים או שירותי קידום אתרים באינטרנט.
עליך לבדוק ולעשות מחקר מדויק כדי לדעת איזה מילות מפתח גולשים מחפשים במנועי חיפוש ולאיזה כיוון אתה מתמקד. אם אתה מתעסק במכוניות, התמקדות שלך לא יכולה להיות על אוכל.
דגש על התוכן
כתיבת תוכן SEO לקידום אתרים
אני יספר לכם סוד של כל מקדמי האתרים. הדבר הכי חשוב והכי רלוונטי בכל הזמנים בעולם של קידום אתרים הוא – התוכן, כלי המפתח הראשי. תוכן תמיד עומד בעדיפות הראשונה אצל מנועי חיפוש ובמיוחד בגוגל. לא משנה אם כמה אופטימיזציה וכמה טכניקות אנחנו נשתמש כדי לכבוש את מקומות הרצויות במנוע חיפוש, עדיין התוכן הוא הגורם המשפיע ביותר גם מצד מנועי חיפוש וגם מצד הגולשים. אם אין לנו תוכן מעניין ואיכותי, גם אם גולשים יגיעו לאתרינו, הם יעזבו מיד אם הם לא מוצאים תוכן מדויק ואיכותי שהם חיפשו.
לכן תוכן מקורי ומעניין הוא גורם מאוד חשוב. אני יודע מה חשבתם חלקכם כרגע. בוא נעתיק תוכן מאתרים אחרים וזהו. לא! מנועי חיפוש יודעים היטב לזהות תוכן משוכפל ולא רק תוכן אלה גם משפטים בודדים. תוכן משוכפל לא יקדם אותכם במנוע חיפוש, וגם כמובן יפגע בכם. תוכן הרלוונטי הוא ההיבט הכי חשוב ביותר באופטימיזצית אתר אינטרנט למנוע חיפוש. התוכן אמור להיות רלוונטי ומעניין עבור הגולשים שלך. התוכן אמור להיות איכותי והגיוני לגולש ולא רק משפטים לא קשורים עם מילות מפתח בתוכן.
אתם צריכים המון, אבל המוןןןן תוכן מקורי עם מילות מפתח בתוכם. אם אנשים מחפשים שירותי קייטרינג ומגיעים לאתר ולעמוד שלך, הגולשים מצפים למצאו מעידה שקשורה לקייטרינג ולא משהו אחר. הוסיפו מילות מפתח לתוכן אבל לא לזבל, אלה באופן הגיוני והסטטי. מילות מפתח שלכם בתוכן האתר צריכות להיות בצפיפות מתאימה. שאני אומר צפיפות מתאימה, אני לא מתכוון שתרשמו מילות מפתח לאחר כל מילה שניה. הכל בפרופורציות, כי אם תעשו כך, אתה תסומן כאתר “ספאם” ע”י מנועי החיפוש וזה אהיה הסיום של יחסים רומנטים עם מנועי החיפוש.
תכנים טריים יביאו גולשים רבים, לכן מאוד חשוב לעדכן תוכן באתר בתדירות גבוה. השיקול דעת הוא שלכם, כל כמה זמן תעדכנו את האתר בתכנים חדשים, פעם בשבוע פעם בשבועיים או פעם בשעה … אבל התוכן הטרי ואיכותי עושה את העבודה שלו ומביא תוצאות רצויות.
ככל שתעדכן את האתר שלך בתדירות גבוה יותר, רובוטים יסרקו את האתר שלך גם בתדירות גבוה יותר ויכניסו את הדפים החדשים באינדקס של מנועי חיפוש. דפים רבים במנוע חיפוש, שווה סיכוים גדולים יותר להגדלת נפח הגולשים, והגדלת נפח הגולשים באתר שווה כסף!
בחר שם מתחם (Domain) רלוונטי
ידוע, שקשה להשיג שם מתחם מכובד וטוב בימינו, כי הרבה מאוד שמות כבר תפוסים. קשה לקנות שם מתחם רלוונטי לתחום שלנו, וכמובן אם זה בכלל אפשרי, כי ברוב המקרים יש לנו מתחרים רבים, והם גם חשבו על זה קודם. לשם מתחם www.chikenresturantisrael.co.il יתן חשיבות גדולה יותר במנועי חיפוש, לעומת www.resturant.co.il
וכמובן אתם צודקים. כתובת האתר ערוך ומכוער לא נראה טוב, אבל חשוב לזכור, שרוב הגולשים מגיעים ישירות ממנוע חיפוש, ולשם מתחם עם מילות מפתח רלוונטיות, יש חשיבות גדולה יותר
יצירת כתובת ידידותית
webist – קידום אתרים
כתובת ה – URL שבאמצעותו מעוברים פרמטרים כמחרוזת שאילתה ומציגים את הדף ותוכן המבוקש בדף. העכבישים של מנועי חיפוש שסורקים את האתר עוברים מדף לדף באמצעות הכתובת הניתן להם ע”י הנווט באתר.
על מה אני מדבר בכלל?
שאתם נכנסים לאתר כל שהו ועוברים לדף פנימי של האתר, אם זה כתבה או כל דבר אחר, אתם תיראו בשורת URL בדפדפן נאספים פרמטרים שונים שמציגים את המעידה המבוקש.
דוגמה: resturant=chcken&year=2009&name=gta , ואתם מקבלים את המידע המבוקש מבסיס נתונים של האתר, ע”י הפרמטרים שנשלחו לתוך הדף, וכך אנו רואים דף אינטרנט חדש באתר עם תוכן שונה, כי בכל דף נשלחים פרמטרים שונים לקבלת מידע שונה.
אחרי שהבנו בכללי שמידע נמשך לדף האתר שלנו מבסיס נתונים או משרת ע”י שליחת פרמטרים משאילתה בכתובת ה URL, אנחנו צריכים להבין שזו היא בעצם השיטה הרגילה בתכנות אבל לא בהכרח שזה טוב לקידום האתר.
כדי לבצעה תהליך קידום אתרים או אופטימיזציה למנועי חיפוש, עלינו לעשות אופטימיזציה לטקסט, למבנה האתר וגם כמובן בצד התכנותי.
אנחנו צריכים להפוך את שאילתה הנשלחת מצורה שהוגדרה בדוגמה, למשהו ידידותי יותר כמו “Www.resturant.com/resturant/2009/gta”
אתם יכולים ליראות שצורה הזאת ידידותית יותר מאשר שאילתה עם פקודות, גם לגולש רגיל וגם לעכביש של מנועי חיפוש.
כותרות רלוונטיות לדפים
הטקסט שבתוך תגית הכותרת “title”: הטקסט המוצג בשורת הכותרת של דפדפן הוא המרכיב החשוב ביותר כמובן לאחר תוכן הדף. בלי זה, אין שום אפשרות לאופטימיזציה למנוע חיפוש.
עליך לבדוק שכל דף באתר יהיה עם כותרת ייחודית משלו ומילות מפתח הרלוונטיות בתוכו.
כמובן נא לא להגזים באורך הכותרת. עד 60 תווים הוא הגבלה המותרת במנועי חיפוש. חשוב להשתמש במילות מפתח בתוך הכותרת של הדף.
גם פה חשוב לזכור שלא להשתמש במילות מפתח בצפיפות מוגזמת, כי אם תעשה כך, אתה עלול להיחשב כספאמר. הטקסט בכותרת של הדף מופיע בתוצאות המנוע חיפוש.
נא לשים לב, שאין דפים עם כותרות משוכפלות באתר.
האלמנטים של מטא
תגיות של מטא – בעבר ניתן להם חשיבות גדולה בתוצאות החיפוש כאשר עכבישים ורובוטים של מנועי חיפוש היו פחות מתוחכמים, הם הסתמכו על התיאור ה”מטא” בהצגת תוצאות רלוונטיות למשתמש.
כמובן ספאמרים ניצלו את זה, כדי לזבל ולקדם אתרים שלהם הלא קשורים לחיפושים שנעשו במנועי חיפוש. כאשר הם ניצלו את זה לרעה, מנועי חיפוש החלו לתת פחות חשיבות לאלמנטים של מטא.
אבל זה לא אומר שלא נשתמש בהם יותר. החשיבות ירדה, אבל היא לא נעלמה. התגיות של מטא מהווים חשיבות מסויימת בקידום האתר שלנו.
רכיב של מטא בשם – -meta description המשמש אותנו לתיאור הדף או אתר שלנו. נא לא לזבל ! הגבלה המקובלת בתיאור מטא הוא עד 200 תווים. עליכם לכלול מילות מפתח רלוונטיות ותיאור יחודי בכל אחד מהדפים באתר.
תודההה אחי ! תותח
אם בעבר עשו קידום אתר עם כובע שחור ואתר נעלם מגוגל. האם יש דרך כלשהי להחזיר אותם מחסימה או ליצור קשר עם גוגל ?
לדעתי אין משהו יותר חשוב מתוכן ! גם לא title וגם לא meta. תוכן איכותי ואתה מקבל תוצאות !
כתבתי כל מני כתבות באתר שלי ואני עדיין עומד על מספר מבקרים נמוך מאוד… מה אני עושה ?
רמי, לדעתי עליך לבדוק את מבנה האתר קודם. אני חושבת שיש לך בעיה בקוד. תבדוק אם כותרות בדף שונות לכל כתבתה…
איך אני בודקת כמה חיפושים יש לביטוי מסוים?
כתבה מצויינת, תודה !!!
דני: אם אתר נימצא ב-Blacklist אז זהו הסיפור ניגמר. אין דרך ליצור קשר עם גוגל.
אסקימוט לימון: ישמח אם תשמש בשם אמיתי פה, ואתה טועה. במידה וכותרת הדף האינטרנט שלך משוכפלת עם תוכן שונה, הדף הראשון שאונדקס לגוגל זה מה שיוצג בתוצאות החיפוש ואחרים לא.
דיקלה: תשתמשי ב- Keyword Tools של גוגל.
Freez: תודה 🙂 משתדל !