למה צריך לוגו או למה חברות רוכשות שירותי בניית לוגו ממעצבים? האם יש לזה בכלל משמעות? אני חושב שכן ובמאמר הזה נסקור את ההיבטים השונים בכל מה שקשור בבניית לוגוים לחברות, לעסקים הקטנים ובינוניים. לוגו מהווה חלק בלתי נפרד מהקונספט הכללי של החברה. כמובן שזה לא הכל, אבל הוא בהחלט דבר חשוב במיתוג החברה.
לא משנה כמה קטן או כמה גדול העסק שלך, אתה חייב לוגו. האובייקט הגרפי הזה הוא דבר המשמעותי של כל חברה וכל עסק בפרט. כמובן לא צריך לשכוח שאובייקט הגרפי הזה שנקרא לוגו הוא זה שנחרט בזיכרונו של הלקוח, ושל המשתמש הפשוט בעולם האינטרנט.
בניית לוגו זה לא דבר פשוט כאשר מדובר בבנייתו עבור חברות ענק, תאגידים וכו', מכוון שבניית לוגו לא יכול להתבצע אך ורק בעיצוב של אובייקט גרפי אלא הוא צריך לעבור מיתוג שלם בחברה ולכלול בו את כל האלמנטים הדרושים כדי לעביר מסר הרצוי והמדויק ללקוח פוטנציאלי ולקהל הרחב.
לא משנה אם זה עסק שעוסקת בבניית אתרים או בטיפולים קוסמטיים. אתה חייב לוגו!
לוגו חייב שהוא יחרט בזיכרונו של הצופה כך שפעם הבא שהוא יראה את הלוגו שלך הוא יזכר בך גם ללא צורך בפרסום. כך זה קורה גם היום וברוב החברות הגדולות. תחשוב לבד, אם אתה רואה לוגו של חברת פלאפון, או של חברת אפל (התפוח עם נגיסה בצד), אתה לא צריך להתחיל לברר של מי הלוגו ומה הוא מנסה לשדר. כי אתה כבר מכיר וזה כבר נמצא בתת מודה שלך. כך צריך להיות גם עבור העסק שלך.
[contact-form 6 "עיצוב לוגו"]
בניית לוגו לחברה שלך עוזרת לך להיראות מקצועי ובלתי נשכח עבור אחרים.
בניית לוגו מקצועי יעזור ללקוחות שלך לזכור אותך לפעם הבא וגם למשוך לקוחות חדשים לחברה.
ועכשיו נושא חשוב שצריך לזכור.
לוגו חייב לכלול 3 חלקים עיקריים
- שם (משולב עם עיצוב)
- עיצוב גרפי של אובייקט: (או שילוב של מילים או אובייקט גרפי כלשהי)
- שורת משנה: (לרוב שורה זאת ממוקמת בתחתית הלוגו. ברובו זה כולל סלוגן של החברה שנועד לעביר מסר כלשהי)
חשוב לשים לב, שניתן לבנות לוגו גם באמצעות 2 חלקים בלבד מהרשימה שצוין כאן למעלה. לדוגמה, רק עם שם ואובייקט גרפי כלשהו או שם שהוא בעצם האובייקט גרפי בעצמו. אך מומלץ לשלב בין שלושתם אבל לא תמיד. תלוי בחברה, תלוי בעיצובו הסופית של הלוגו וקונספט הכללי של החברה.
איך לבחור במעצב?
אני באופן אישי לא מעצב, ואני רחוק מלהיות מעצב אי פעם. היכולת שלי בעיצוב רחוק בשנות אור לעומת יכולת כתיבת קוד. גם אם אני כן יכול לומר שאני יודע להשתמש בתוכנות עיצוב גרפיות כמו פוטושופ או אילוסטרייטור ברמה מתקדמת בהרבה מאחרים, זה עדיין לא עושה אותי מעצב, כי לדעת להשתמש בתוכנה לעיצוב לא מצביע על יכולת העיצובית בכלל. ואני כתבתי את שורות אלה בגלל שיש לזה נקודה חשובה שאפרט בהמשך.
למה סיפרתי את זה?
מכוון שנתקלתי בהרבה בעלי עסקים מאוכזבים ממעצבים שאינם מתמחים בביצוע עבודות מהסוג הזה ( בניית לוגו ), שחלקם קוראים לזה עיצוב לוגו. עקרונית מדובר באותו הדבר. לדעת להשתמש בתוכנות גרפיות אינו הופך את אותו בעל מקצוע למעצב, וחשוב שגם בעלי עסקים יבינו כולל גם אותך שקורא את זה עכשיו. חשוב מאוד ליראות את העבודות של אותו המעצב גם אם הוא נראה מקצועי מהשורה הראשונה.
לוגו אמור להיות אובייקט גרפי שניתן ליראות ולהבין אותו גם בשחור לבן. אם תשאל את השאלה "למה?", התשובה תהיה כי במידה ותוציא חשבוניות, קבלות או תשים חותמת החברה על הנייר, זה אמור להיראות ולשדר את אותו מסר שאותו רצית לשדר בעת בנייתו. בגלל זה לוגו נבנה קודם כל בשחור לבן ורק בסוף הוא עובר תהליך של שילוב צבעים, צלליות אור וכו'.
אני יכול להמליץ על המעצב לוגו שאני עובד איתו. במידה ואתם רוצים לקבל יותר פרטים, אני אשמח לעביר לו את הפניה ושיצור איתך קשר.
ההמלצה הוא בגדר ההמלצה אישית שלי, הוא עשה עבודות יפות עבור הלקוחות ובאמת עושה את זה מכל הלב. בגלל זה אני ממליץ עליו באופן אישי בכל מה שקשור בבניית לוגו. כמובן אני אשמח אם תיקח את הדברים שצויינו במאמר ברצינות רבה בשבילך ובשביל העסק שלך. כמובן לכל שאלה או הערה ניתן להשאיר בתגובות כאן למטה!