זה הוא חלום של כל מנהלי אתרים , להופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל. במיוחד אם האתר מציע שירותים בתשלום או מוכר מוצרים אונליין. במידה וזה יקרה בענף תחרותי, אתר שלך יהפוך להיות פופולרי. בעקבות תוצאה כזאת, העסק שלך אגדל וכך תעשה גם יותר כסף מהאתר שלך. האם כל זה רק חלום ? לא !
אני עשיתי את זה בעבר, אני עושה את זה היום ואני יעסוק בזה כל הזמן ! למה ? כי זה עובד .
[adsense]
בראש ובראשונה כאשר מנסים להשיג את המיקומים ראשונים במנוע חיפוש עבור האתר שלך עליך להתחיל לבנות קישורים נכנסים המכונים כ-Backlinks. זה הוא כלל אצבע בתחום של קידום אתרים. חשוב מאוד להשיג קישורים נכנסים מאתרים אחרים, אבל זה לא הכל. עליך להשיג קישורים נכנסים לאתר שלך יחד עם Anchor Text או בעברים "עוגן" הנכון. משקלם של קישורים אלה גדולים בחישוב של דירוג האתר שלך במנועי חיפוש. עדיף ורצוי מאוד שקישור שלך יכלול מילות מפתח שבהם אתה רוצה לקדם את האתר.
לדוגמה עם האתר שלך עוסק במכירות של "כפתורים ירוקים", הקישור שאתה תרצה לקבל מאתרים אחרים עם Anchor text, זה הוא "כפתורים ירוקים". בעצם אתה ממקד כאן את הקישורים לאתר שלך במדויק למוצר שאתה מוכר באמצעות עוגן (Anchor text) הנכון. באותה מידה יכולתי לקבל גם קישורים דרך מילת מפתח של "כפתורים", אבל המילה כזאת היא כללית מדי ואינה מדויקת. יכול להיות שגולש חיפש כפתורים למחשב או כפתורים למקלדת שבכלל אינם קשורים למוצר שאתה מוכר. קידום אתרים נעשית באופן ממוקד לביטוים ומילות מפתח שאתה בוחר בתחילת הדרך, וגם כמובן שתחרות שקיימת במילה אחת היא עצומה, והסיכוי שלך להגיע למקומות הראשונים בזמן הקרוב הוא אפסי, במיוחד עם התחום הוא תחרותי מדי. למרות זאת אם תתמקד במילת מפתח בקישור "עוגן" ב"כפתורים ירוקים", אז הקהל היעד שלך יהיה ממוקד יותר. במקרים רבים התחרות פוחתת פי 100 כשאתה מתמקד במוצר ספציפי ולכן קידום אתרים נעשה מהר וקל יותר יחסית .
השלב הבא של קידום אתרים הוא בחירת מילות מפתח הנכונות עבור האתר שלך. רוב האנשים רוצים להיות ראשונים בגוגל עבור מילה אחת בלבד. לדוגמה, מילה "נעליים". מילה כזאת יכולה להיות רחבה מדי ולא ממוקדת. הסיכוי שלך שתופיע במקום הראשון עם מילה אחת שואפת לאפס, לפחות בשנה הקרובה. גם אם תגיע למקום הראשון עבור מילה "נעליים" לא תהיה לך גולשים ממוקדים באתר. לעומת זאת, עם תתמקד במילות מפתח "נעליים לנשים" או נעליים לגברים", התחרות יהפוך להיות הרבה יותר קטנה במנוע חיפוש וגם גולשים שיגיעו לאתר שלך, יהיו ממוקדים יותר. אתה לא מעוניין שגולש שחיפש נעליים לילדים, יגיע לאתר שלך שמוכר נעלי אלגנט לגברים.
חשוב לשלב את מילות המפתח ברחבי האתר בצורה טובה בטבעית ככל האפשר. ללא מילות המפתח, האתר שלך לא יופיע במקומות הראשונים במנועי חיפוש.
השלב הבא הוא למעשה לצאת ולהשיג קישורים נכנסים אל האתר שלך. אתר שממנו יוצא קישור אליך יש חשיבות גדולה. אתרים שמקשרים אליך העוסקים באותה תעשייה כמו שלך, משקלם נחשבים להרבה יותר טובים למנועי חיפוש. לדוגמה, אתר שמוכר נעליים המקשר לחנות אחרת המוכרת בגדים, אהיה רלוונטי מכוון שהם עוסקים באותו תחום שזה אופנה, אבל עם חנות נעליים אקשר לאתר שעוסק בטיסות לחו"ל הרלוונטיות שואפת לאפס.
יחד עם זאת, קבלת קישורים מדפים עם דירוג Pr 6 או 7 Pr ייתן לך תוצאות כמעט מידיות. אני אישית נתקלתי באתרים שהגיעו לעמוד הראשון לאחר כמה ימים מאז קבלת קישורים מדפים עם דירוג PR7.
לא קל, אבל הכל אפשרי !