איך תחום בניית אתרים הפך לכל כך פופולרי?
כי אנחנו פשוט לא יכולים לחיות בלי זה! (או אולי כן?). בימינו, אם אתה לא קיים ברשת אז אתה לא קיים בכלל. עברנו את העידן שבו הכל עובר מפה לאוזן או שאנשים מתפרסמים בעיתון. אם מישהו רוצה להכיר אותך או לדעת מי אתה ומה אתה הוא יחפש אותך בגוגל ואם היית מספיק חכם יש לך אתר ואם לא- למה אתה מחכה!?!
בימינו אנחנו לא זזים בלי האינטרנט – יש לנו אותו כבר ישירות בפלאפונים ואם אנחנו רק רוצים לבדוק משהו זה במרחק לחיצה! לכן, תחום בניית האתרים הפך בשנים האחרונות לפופולרי ונחשק וגם נדרש – כי אם יש לך חברה אבל אין לה אתר – החברה שלך לא קיימת! (הכוונה בעולם הווירטואלי). אם יש לך אתר אבל הוא לא בנוי נכון בהתאם להנחיות טכניות שידידותיות גם למשתמש וגם למנועי החיפוש – אתה לא תרשים את הלקוחות העתידיים שלך לא תביא את התנוע מתוך מנוע החיפוש שמחפשים אותך או את שירותך. אז מה עושים?
[adsense]
כמובן שבעקבות הביקוש, תחום בניית אתרים לא קפא על שמריו וכל הזמן יוצאים שדרוגים חדישים שפותחו באם זה מבחינה טכנית או מבחינה שיווקית, לדוגמא – בימינו כבר לא צריך "לטעון" את כל העמוד כשאתם רוצים שרק קטגוריה אחת תפתח (זה חוסך זמן וביטים של מידע) ואפשר לעבוד על כמה דברים בבת אחת בעמוד אחד – נשמע פשוט? לא כל כך בשביל אנשי בניית אתרים שעמלים להם עם כל מיני שפות תכנות משונות. אבל כמובן שהיום יש לנו מערכות בקוד פתוח (חינמיות) שנבנו למטרה לעזור לכל אחד להקים אתר אינטרנט גם ללא ידע טכני מעמיק בתחום התכנות.
האינטרנט חוסך לנו כתותי רגליים מיותרים וגם פתח לעסקים קטנים אפשרות להתפרסם (לא עוד מונופול העשירים!). התחום הפך אותנו ללקוחות חכמים יותר שמכירים את החברות הקיימות בשוק (או לפחות קיימות באינטרנט) אנחנו יודעים למה לצפות כשאנחנו דורשים שירות של חברה מסוימת (או לפחות מה הם פרסמו באתר שלהם או בכתבה שהתפרסמה באינטרנט) ואנחנו גם יודעים מה לא יתאים לנו ואיפה לא לחפש.
כמובן שאנחנו לא טוענים שכולם צריכים אתר – הכל בהתאם לתפקיד ולצורך, כלומר, אינסטלטור בספק שצריך אתר אבל הוא כן צריך להופיע בצורה מסודרת ברשת ולהכיר את התחום של בניית אתרים למקרה שירצה להרחיב את העסק ולבנות אתר בשבילו. זה תמיד מוסיף להופיע ברשת וכמה שיותר ועם כמה שיותר דברים חיוביים – זה מעורר סקרנות ומעודד לקוחות. נוכחות אינטרנטית חובה לכל בעל מקצוע למיתוג עצמי ברשת.
חשיבות התוכן לגולש
שלא כמו בעבר, היום רובנו מחפשים את האינפורמציה לה אנו זקוקים ברשת האינטרנט. אם בעבר נזקקנו לעיתונים, ספריות ומדריכים כאלו ואחרים הרי בימינו כל אחד יכול לגשת לכול אינפורמציה דרך האינטרנט. החל מספרי טלפונים ועד לחדשות עדכניות הכול זמין לנו דרך האינטרנט. מוצרים ושירותים שרכשנו בעבר בחנויות, דרך הטלפון או מגזינים למשל רבים מאתנו רוכשים דרך האינטרנט.
חשיבותו של התוכן המופיע ברשת היא רבה. כשעוסקים בתוכן במבט של בניית אתרים ישנה חשיבות עליונה לנושא. הסיבה הראשונה והעיקרית היא כמובן הגולשים. בין אם אנו בונים אתר שמטרתו לספק אינפורמציה בלבד או אתר שמטרתו לייצג עסק או חברה אנו רוצים למשוך אליו גולשים. אתרים כמו ויקיפדיה למשל מתבססים על תוכן לשם קיומם. אתרים של חברות מתבססים על תוכן לשם שיווק, כך או כך המטרה היא לספק לגולשים סיבה להישאר באתר – הסיבה היא תוכן כתוב.
חשיבות שנייה היא דירוגו של אתר במנועי חיפוש כשגוגל בראשם. גוגל אחראית היום ליותר מ 90% מכלל החיפושים במנועי חיפוש בישראל. אחד הפרמטרים של גוגל לדירוגו של אתר הוא תוכן רלוונטי, מקורי ומתעדכן. העוסקים בתחום של בניית אתרים וקידום אתרים יודעים שתוכן הוא הדבר החשוב ביותר. אתר שרוצה להופיע במקום גבוה בדירוג של גוגל חייב להשקיע בתוכן נכון ואיכותי גם עבור הקידום וגם עבור הגולשים.
חשיבות נוספת לתוכן היא לצורך שיווק. בניית אתרים לצורכי פרסום וקידום מוצר למשל שונה מאתרים חברתיים או אינפורמטיביים. התוכן באתר מכירתי מיועד למשוך את הגולש, לעניין אותו ולעודד מכירה. גולשים נוטים לסמוך יותר על חברה שמשקיעה באתר האינטרנט שלה, הרושם שאתר אינטרנט בנוי היטב מותיר הוא זה של רצינות ואפילו יוקרה. בניית אתרים נכונה עם דגש על תוכן היא כלי שיווקי אדיר.
תוכן אם כך חשוב בכול הרמות של בניית אתרים. גם אם אנו בעלי אתר מושך מאוד לעין ומושקע מבחינה ויזואלית ללא תוכן לא נוכל למשוך אלינו גולשים רבים. דירוג גבוה של אתר בגוגל משמעו חשיפה למספר רב של גולשים לשם כך, חובה להשקיע בתוכן איכותי ומותאם לצרכים שלנו.
הנחיות טכניות של גוגל בעת בניית אתרים
כל תהליך של בניית אתרים, במיוחד אתרים מסחריים חייב לקחת בחשבון את מנוע החיפוש גוגל. 90% מכול משתמשי מנועי החיפוש השונים מעדיפים את גוגל. גוגל מפרסת רשימת הנחיות עבור מפתחים שיעזרו להם לבנות את האתר בצורה שתתאים לרובוטי החיפוש של גוגל ותקל עליהם. אי לקיחת הנחיות אלו בחשבון עלולה לגרום לעיקוב או האטה משמעותית של רובוט החיפוש. התוצאה עשויה להיות דירוג נמוך או התעלמות מוחלטת מהופעה בתוצאות אורגניות של מנועי החיפוש.
להלן חלק מן ההוראות של גוגל:
רוב רובטי החיפוש של גוגל רואים את אתרי האינטרנט כפי שדפדפן Lynx רואה אותו. מומלץ אם כן לבדוק את האתר דרך דפדפן זה. אלמנטים כמו , cookies , מסגרות, DHTML או Flash מונעים הצגה מלאה של האתר, רובוטי החיפוש עלולים להתקשות בסריקה.
השרת חייב לתמוך בכותרת HTTP If-Modified-Since. הדבר יאפשר לשרת להודיע לגוגל כאשר ישנו עדכון מאז הסריקה האחרונה.
השתמש בקובץ robots.txt. הקובץ מודיע לרובוטי הסריקה אילו ספריות אפשריות לסריקה ואילו לא. חשוב להשתמש בקובץ על מנת לא לחסום בטעות את הסורק של גוגל.
למד כיצד לתת לרובוטי הסריקה הוראות כשהם מבקרים באתר. גוגל מפרסמת הנחיות ברורות בנושא ומומלץ מאוד ליישמן. יש לתת לרובוטי הסריקה לסרוק את האתר ללא מזהי הפעלה או ארגומטרים העוקבים אחרי הפעולות שלהם. פעולתו של רובוט סריקה שונה מאוד מזה של משתמש רגיל, שימוש בשיטת מעקב אחרי הרובוטים עלולה להוביל לסנקציה מצידה של גוגל ולהסרה של האתר מתוצאות החיפוש.
אם ישנו שימוש במערכת ניהול תוכן יש לוודא שהמערכת יכולה לעשות ייצוא כך שרובוטי החיפוש של גוגל יוכלו לסרוק את האתר.
אין להשתמש ב "&id=" פרמטר בכתובת האתר מכיוון שגוגל אינה כוללת אתרים אלו בתוצאות החיפוש כלל.
לסיכום, העוסקים בתחום של בניית אתרים חייבים לקחת בחשבון את ההוראות של גוגל. בניית אתרים נכונה ומקצועית תאפשר לרובוטי הסריקה של גוגל פעולה נוחה וחופשית. חשוב מאוד לבנות את האתר בהתאם להוראות הללו שכן הסרה מתוצאות החיפוש ל גוגל הרסנית במיוחד ובמקרים רבים גם הנזק יכול להיות בלתי הפיך.
בניית אתרים היא רק ההתחלה – עכשיו צריך לפרסם!
נכנסתם לתחום בניית אתרים ונתקלתם בבעיה – אף אחד לא מכיר את האתרים שלכם!? כנראה שאתם צריכים גם צוות שיווקי ולהתחיל להתפרסם בשלטי חוצות… או יותר נכון בשלטי הענן האינטרנטי.
כמו בכל דבר באינטרנט גם שירותי הפרסום מתחלקים לשירותי פירסום חינמים ולשירותים בתשלום, השירותים בתשלום בד"כ מאפשרים לך להגיע למקומות הפופולריים והמוכרים יותר ויכולים לסייע לך לשפר את תוצאות החיפוש שלך במנועי החיפוש השונים, לדוגמא כשיחפשו את האתר שלך אתה הוא שיופיע ראשון ברשימה לפי קריטריוני חיפוש שונים.
בנוסף לכך, השירות בתשלום יכניס לך פרסומות קופצות, פרסומות פלאש וכל דבר מלהיב כזה או אחר שעשוי להגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלך דרך האתרים הפופולרים ברשת. רוב בתי העסק עובדים ע"פ השיטה הנ"ל ובאמת מגדילים את קהל הלקוחות שלהם. תחום בניית אתרים לא עומד בפני עצמו ולכן חשוב גם לדעת למנף אותו בערוצים הרלוונטים.
שיטה נוספת שהזכרנו היא שיטת הפרסום החינמית שמאפשרת לך לפרסם את האתר שלך בדרכים יצירתיות כמו שיטת הבאנרים שמאפשרת לך לפרסם את האתר שלך באתרים אחרים ובתמורה אתרך יפרסם אתרים אחרים (בשיטה זו אין לך שליטה על מה יתפרסם באתרך מה שלעיתים עשוי גם לגרוע), שיטה נוספת היא להירשם לתחרות אתרים שמושכת תשומת לב בקהילות אינטרנטיות או לחילופין לעלות את האתר שלך לפורומים שמביעים דעות על אתרים (כמובן שבמקרים כאלה עשויה להיות גם תגובה שלילית לאתרך).
צריך לזכור שפרסום האתר צריך להיות תואם למטרתו וראוי יהיה לפרסם אותו במעגלים הנכונים. לא ישתלם לך להשקיע כל כך בתחום בניית אתרים אם לא תדע גם להכניס את התוצרים שלך לתודעה האינטרנטית, בעיקר אם האתר אמור להיות שיווקי ולמשוך לקוחות. רצוי גם לחשוב מישהו הקהל הפוטנציאלי שלך ואם הוא בכלל בחו"ל לא בטוח שתדע לזהות את הדרכים שימשכו את החו"לניקים, או אם הקהל שלך הוא בני נוער רצוי שתפרסם באתרים פופולריים ורלוונטים לגיל הצעיר וכו'.
המסקנה – כל תוצר של בניית אתרים צריך פרסום יעיל!
גבר גבר אתה
אורטל את אישה אישה 🙂