כל מי שמכיר מה זה מנוע חיפוש של גוגל, ואני מאמין שכולם, אז בטח כל אחד מכם שם לב למודעות הפרסום המופיעות שם. הפרסומות האלה נקראות "מודעות ממומנות". כמובן עם כוחו של Google Adwords ניתן להוציא הרבה רווח. כעת ניתן לפרסם גם בתוך מנוע החיפוש החדש (לא כל כך חדש) של יוטוב . כאשר משתמש עושה חיפוש ביוטוב כדי למצאו סרטון כזה או אחר, "וידאו מקודם" יכול להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. סוג פרסום זה נקרא – Promoted videos , וידיאו מקודם, הוא כלי פרסומי רב עוצמה וקל לשימוש המאפשר לבעלי תוכן וידאו לקדם סרטונים אישיים ופרסומות למינהם ברחבי האתר יוטוב באמצעות מנגנון דינאמי המתבסס על מכירות פומביות. כמובן יש בו גם יתרונות וחסרונות כמו בכל מדיה אחרת.
[adsense]
יתרונות:
- סרטוני הוידאו מוצגים לגולש בזמן שהוא ביצע חיפוש בתיבת החיפוש של יוטוב – YouTube. Youtube הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, לפי בדיקת comScore אז למה שאתם לא תופיעו שם גם? אפשר לומר שאנחנו עומדים בפני פתיחת חזית חדשה בעולם הפרסום של האינטרנט. זאת תהיה פריצת דרך להרבה מפרסמים גדולים וקטנים כאחד.
- מיקוד הסרטונים לפי מילות מפתח מעניק לך את האפשרות ואת היכולת לקבוע אילו מילות מפתח יפעילו את סרטוני וידאו המקודמים על ידך.
- תשלום פר לחיצה – אתה משלם כאשר גולש לוחץ כדי לצפות בוידאו שלך. לפי ערך הצפיה, נקבע גובה התשלום פר קליק.
- ניתן לשלב סרטונים מקודמים בדפי תוצאות החיפוש של יוטוב, סרטונים הקשורים לחיפוש (Related Videos) ועוד…
- ניתן לצפות בסטטיסטיקות רבות כמו, מה הוא התעניינות בסרטון הוידאו שלך, מה הוא אחוז הגולשים שראו את הסרטון מהתחלה עד הסוף ועוד…
חסרונות:
- עולה כסף (כמה מפתיע)
אז אם חשבת לעסוק במדיה ולפרסם פרסומות בערוצי טלוויזיה, כעת עליך לחשוב על אפשרות לעשות את אותו הדבר אבל באינטרנט. לעשות את אותו הדבר ואך ממוקד יותר לקהל היעד באתר יוטוב. כדי מאוד שלא נשכח אכן מדובר באתר הבידור מספר 1 בעולם, אתר המדורג במקום רביעי וכוללת 420 מיליון מבקרים ייחודיים בכל חודש. רק מהפרטים האלה, ניתן להבין שמדובר במדיה גדולה שיכולה למקסם את הרווחים שלך.